Scott Spark RC team
- Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
- Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
- Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
- Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.
Specificaties
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | SRAM S1000 Eagle AXS Transmission |
Wielset | Syncros Silverton 2.5 |
Modeljaar | 2025 |
Gewicht | 12,2 kg |
Crankstel | SRAM S1000 Eagle Transmission DUB / Kettinglijn 55mm / 34T |
Type Cassette | SRAM Eagle XS-1270 Transmission 10-52T |
Stuur | Syncros Fraser 2.0 XC / Flat Bar / 8° / 740mm |
Stuurpen | Syncros XC 2.0 |
Materiaal velg | Aluminium |
Banden | Maxxis Rekon race 29x2.4 / exo / tlr |
Type rem | Shimano SLX M7100 disc |
Type remschijf | Shimano SM-RT64 [F] 180 mm [R] 160 mm |
Zadel | Syncros Belcarra Regular 1.5 |
Zadelpen | Syncros Duncan 2.0 / 31.6x400mm |
Aantal versnellingen | 12 versnellingen |
Achterderailleur | Sram S1000 Eagle AXS Transmission 12-Speed |
Demper MTB | RockShox NUDE 5 RL3 Trunnion |
Frame | Spark RC Carbon HMF |
Ketting | Sram CN GX Eagle |
Type Bottom Bracket | Sram DUB PF 92 MTB Wide |
Voorvork MTB | RockShox SID 3P Air Rush RL |
Wielmaat | 29 inch |
Handvatten | Syncros Performance XC lock-on grips |
Model | Spark RC |
Waarom de Scott Spark RC Team elk cross-country parcours aankan
Cross-country MTB-tracks worden steeds uitdagender: steilere beklimmingen, ruigere afdalingen, snelle kombochten en serieuze sprongen zijn tegenwoordig standaard. Met de Scott Spark RC Team ben je volledig voorbereid op deze ontwikkelingen.
Een uniek veersysteem verbeterd de rijervaring
De Scott Spark RC Team heeft een revolutionair ontwerp dat de grenzen van full-suspension mountainbikes verlegt. Hoewel de focus jarenlang lag op gewichtsbesparing, draait het bij de nieuwe Spark om veelzijdigheid terwijl deze zo licht mogelijk blijft. De geïntegreerde demper maakt de Scott Spark RC team niet alleen mooier. Het brengt het zwaartepunt omlaag voor een nog wendbaardere MTB. Daarnaast word de trapas nog stijver en heeft de achterbrug minder zijdelingse flex omdat de demper dichter bij het achterwiel staat.
De 120 mm veerweg voor en achter maken de Spark RC Team perfect geschikt voor technische trails en uitdagende afdalingen. Dankzij het innovatieve Scott TwinLoc-systeem kun je onderweg eenvoudig schakelen tussen drie instellingen: volledig open, traction-modus en lock-out. In de traction-modus wordt één van de twee luchtkamers in de achterdemper afgesloten, waardoor je geniet van een efficiëntere 80 mm veerweg.
Meer vertrouwen, grip en controle
De vernieuwde geometrie van de Scott Spark RC Team maakt het verschil. Met een langere wielbasis en een balhoofdhoek van 67 graden voelt de fiets stabieler aan bij hoge snelheden en in ruige afdalingen. Tegelijkertijd zorgt de steilere zitbuishoek ervoor dat je optimaal gepositioneerd bent om druk te houden op het voorwiel en de pedalen, zelfs bij steile beklimmingen.
De lichte Syncros Silverton aluminium wielen draaien soepel met een 30 mm interne velgbreedte. De Scott Sprk RC team is uitgerust met de Maxxis Rekon race 2,4 inch banden en hebben een allround maar snel profiel. De 2,4 inch banden op 30 mm brede velgen zijn de nieuwe standaard voor uitdagende parcoursen. De rug van de van de band krijgt optimale ondersteuning van de velg wat op de juiste druk merkbaar meer grip geeft in de bochten.
De nieuwe S1000 AXS transmission groep voor minder slijtage en meer gemak.
De nieuwe AXS transmission groepen hebben vele technische voordelen. De achterderailleur is bijna onverwoestbaar en de nieuwe AXS Pod geeft jou nog meer opties om deze te bedienen. De grootste vooruitgang is de minuscuul uitgedachte manier van schakelen.
De ketting en het tandwiel blijven tijdens het schakelen bijna volledig met elkaar in contact. Dit maakt schakelen onder extreme kracht geen probleem. Het zorgt er tevens voor dat de cassette en ketting een stuk langer mee gaan.
Enige voorwaarde is wel dat de achterderailleur pas kan schakelen op bepaalde plaatsen van de cassette. Waardoor de het op de grote tandwielen een tikkeltje langer duurt ten opzichte van de vorige generatie AXS.
Klaar voor de toekomst van cross-country
Met de Scott Spark RC Team ben je niet alleen klaar voor de huidige uitdagingen, maar ook voor de toekomst van cross-country mountainbiken. Dit model biedt een perfecte balans tussen snelheid, controle en veelzijdigheid, waardoor je vol vertrouwen elk parcours kunt aanvallen.
Wil jij ook ervaren wat de Scott Spark RC Team voor jouw prestaties kan betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!
Vergelijkbare producten:
Waarom de Scott Spark RC Team elk cross-country parcours aankan
Cross-country MTB-tracks worden steeds uitdagender: steilere beklimmingen, ruigere afdalingen, snelle kombochten en serieuze sprongen zijn tegenwoordig standaard. Met de Scott Spark RC Team ben je volledig voorbereid op deze ontwikkelingen.
Een uniek veersysteem verbeterd de rijervaring
De Scott Spark RC Team heeft een revolutionair ontwerp dat de grenzen van full-suspension mountainbikes verlegt. Hoewel de focus jarenlang lag op gewichtsbesparing, draait het bij de nieuwe Spark om veelzijdigheid terwijl deze zo licht mogelijk blijft. De geïntegreerde demper maakt de Scott Spark RC team niet alleen mooier. Het brengt het zwaartepunt omlaag voor een nog wendbaardere MTB. Daarnaast word de trapas nog stijver en heeft de achterbrug minder zijdelingse flex omdat de demper dichter bij het achterwiel staat.
De 120 mm veerweg voor en achter maken de Spark RC Team perfect geschikt voor technische trails en uitdagende afdalingen. Dankzij het innovatieve Scott TwinLoc-systeem kun je onderweg eenvoudig schakelen tussen drie instellingen: volledig open, traction-modus en lock-out. In de traction-modus wordt één van de twee luchtkamers in de achterdemper afgesloten, waardoor je geniet van een efficiëntere 80 mm veerweg.
Meer vertrouwen, grip en controle
De vernieuwde geometrie van de Scott Spark RC Team maakt het verschil. Met een langere wielbasis en een balhoofdhoek van 67 graden voelt de fiets stabieler aan bij hoge snelheden en in ruige afdalingen. Tegelijkertijd zorgt de steilere zitbuishoek ervoor dat je optimaal gepositioneerd bent om druk te houden op het voorwiel en de pedalen, zelfs bij steile beklimmingen.
De lichte Syncros Silverton aluminium wielen draaien soepel met een 30 mm interne velgbreedte. De Scott Sprk RC team is uitgerust met de Maxxis Rekon race 2,4 inch banden en hebben een allround maar snel profiel. De 2,4 inch banden op 30 mm brede velgen zijn de nieuwe standaard voor uitdagende parcoursen. De rug van de van de band krijgt optimale ondersteuning van de velg wat op de juiste druk merkbaar meer grip geeft in de bochten.
De nieuwe S1000 AXS transmission groep voor minder slijtage en meer gemak.
De nieuwe AXS transmission groepen hebben vele technische voordelen. De achterderailleur is bijna onverwoestbaar en de nieuwe AXS Pod geeft jou nog meer opties om deze te bedienen. De grootste vooruitgang is de minuscuul uitgedachte manier van schakelen.
De ketting en het tandwiel blijven tijdens het schakelen bijna volledig met elkaar in contact. Dit maakt schakelen onder extreme kracht geen probleem. Het zorgt er tevens voor dat de cassette en ketting een stuk langer mee gaan.
Enige voorwaarde is wel dat de achterderailleur pas kan schakelen op bepaalde plaatsen van de cassette. Waardoor de het op de grote tandwielen een tikkeltje langer duurt ten opzichte van de vorige generatie AXS.
Klaar voor de toekomst van cross-country
Met de Scott Spark RC Team ben je niet alleen klaar voor de huidige uitdagingen, maar ook voor de toekomst van cross-country mountainbiken. Dit model biedt een perfecte balans tussen snelheid, controle en veelzijdigheid, waardoor je vol vertrouwen elk parcours kunt aanvallen.
Wil jij ook ervaren wat de Scott Spark RC Team voor jouw prestaties kan betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | SRAM S1000 Eagle AXS Transmission |
Wielset | Syncros Silverton 2.5 |
Modeljaar | 2025 |
Gewicht | 12,2 kg |
Crankstel | SRAM S1000 Eagle Transmission DUB / Kettinglijn 55mm / 34T |
Type Cassette | SRAM Eagle XS-1270 Transmission 10-52T |
Stuur | Syncros Fraser 2.0 XC / Flat Bar / 8° / 740mm |
Stuurpen | Syncros XC 2.0 |
Materiaal velg | Aluminium |
Banden | Maxxis Rekon race 29x2.4 / exo / tlr |
Type rem | Shimano SLX M7100 disc |
Type remschijf | Shimano SM-RT64 [F] 180 mm [R] 160 mm |
Zadel | Syncros Belcarra Regular 1.5 |
Zadelpen | Syncros Duncan 2.0 / 31.6x400mm |
Aantal versnellingen | 12 versnellingen |
Achterderailleur | Sram S1000 Eagle AXS Transmission 12-Speed |
Demper MTB | RockShox NUDE 5 RL3 Trunnion |
Frame | Spark RC Carbon HMF |
Ketting | Sram CN GX Eagle |
Type Bottom Bracket | Sram DUB PF 92 MTB Wide |
Voorvork MTB | RockShox SID 3P Air Rush RL |
Wielmaat | 29 inch |
Handvatten | Syncros Performance XC lock-on grips |
Model | Spark RC |