Merida E-big nine 400
3.199,-
- Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
- Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
- Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
- Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.
Specificaties
Framemateriaal | Aluminium |
---|---|
Groepset | Shimano Deore 1x10 |
Kleur | Teal blue |
Positie motor | Middenmotor |
Gewicht | 19,7 kg excl accu |
Type rem | Tektro HD-M275 hydraulische schijfremmen |
Aantal versnellingen | 10 versnellingen |
Wielmaat | 29 inch |
Merk motor | Shimano |
Merida E-big nine 400
De Merida E-big nine 400 is een veelzijdige E-MTB met de accu verwerkt in de onderbuis en een mooie integratie van de motor met behulp van een gegoten motorbracket.
Het frame en accu van de Merida E-big nine 400
De aluminium frame’s van de Merida E-mtb’s zijn de meest hoogwaardige in de fietsindustrie, onder andere door het gebruik van de heel lichte en duurzame triple butted 6066 aluminium buizen. Om hoogwaardige kwaliteit te waarborgen worden deze frame’s door “lasrobots” smooth welded gelast. Dit zeer stijve frame geeft je het vertrouwen om deze E-mtb alle bochten in te sturen. Door het gebruik van hydroforming om de aluminium buizen te vormen kan Merida de Shimano 630 Wh accu naadloos in de onderbuis passen. Deze accu heeft een sterke aluminium behuizing, de accu is waterbestendig en kan tegen een stootje. De accu kan je makkelijk uit de fiets halen maar kan je ook opladen als deze in de fiets zit. Een volledige lading duurt 6 uur en de accu is naar 2,5 uur 60% vol, de accu houd na 1000 ladingen nog minimaal 60% van zijn originele capaciteit.
De motor op de Merida E-big nine 400
Onder de Merida E-big nine modellen zit de nieuwe Shimano EP8 elektrische middenmotor gemonteerd. De Shimano EP8 motor is de opvolger van de E8000 en is nog geschikter voor de moeilijkste trails. De EP8 heeft 85Nm als maximale trekkracht gekregen, 15 Nm erbij en is meteen één van de krachtigste op de markt. De Shimano EP8 motor is van binnenuit helemaal opnieuw ontwikkeld en Shimano heeft voor 36% minder weerstand van de motordelen zelf gezorgd. Dit geeft je een natuurlijke ondersteuning en je merkt en hoort amper iets van de EP8 motor en dat terwijl de motor je pedaalkracht tot 400% kan vergroten. Ondanks dat er meer kracht uitkomt is de nieuwe Shimano EP8 motor lichter geworden door onder andere het gebruik van een magnesium behuizing, de EP8 weegt maar 2,6 kilogram. De motor is tevens compacter geworden, omdat de Shimano EP8 mooi geïntegreerd in het frame zit zorgt de 10% minder volume voor meer grondspeling. Nog geschikter dus voor ruig terrein!
De Shimano EP8 motor heeft 3 ondersteuningsstanden die heel fijn met holle knoppen bediend kunnen worden en heeft een walk assist, handig voor als je echt over onbegaanbaar terrein wil. Met E-tube app van Shimano kan de ondersteuning helemaal gepersonaliseerd worden, er zijn 10 niveaus aan ondersteuningstype ’s en je kan zelfs 5 niveaus van startondersteuning instellen en opslaan in verschillende profielen.
De afmontage van de Merida E-big nine 400
De Merida E-big nine 400 is afgemonteerd als een echte mountainbike. De Shimano Deore 1x10 schakelgroep voorziet je van voldoende bereik zonder dat de ketting in een onmogelijke positie komt. De hydraulische schijfremmen zorgen voor voldoende remkracht en geven je geen verkrampte handen. De 29 inch wielen in de E-big nine 400 hebben boost naven om extra sterk en stijf te zijn zonder gewicht toe te voegen. De wielen zitten met thru-axle steekassen in het frame en de voorvork gemonteerd. Het achterwiel is tevens met een 36 spaakpatroon extra sterk gemaakt om alle krachten te verwerken. De E-big nine modellen zijn geschikt voor maximaal 2.35” banden en 2.2” als je spatborden wil monteren. Naast spatborden kan je op de E-big nine modellen ook een standaard, verlichting en een slot monteren.
Vaak samen gekocht
Vergelijkbare producten
Merida E-big nine 400
De Merida E-big nine 400 is een veelzijdige E-MTB met de accu verwerkt in de onderbuis en een mooie integratie van de motor met behulp van een gegoten motorbracket.
Het frame en accu van de Merida E-big nine 400
De aluminium frame’s van de Merida E-mtb’s zijn de meest hoogwaardige in de fietsindustrie, onder andere door het gebruik van de heel lichte en duurzame triple butted 6066 aluminium buizen. Om hoogwaardige kwaliteit te waarborgen worden deze frame’s door “lasrobots” smooth welded gelast. Dit zeer stijve frame geeft je het vertrouwen om deze E-mtb alle bochten in te sturen. Door het gebruik van hydroforming om de aluminium buizen te vormen kan Merida de Shimano 630 Wh accu naadloos in de onderbuis passen. Deze accu heeft een sterke aluminium behuizing, de accu is waterbestendig en kan tegen een stootje. De accu kan je makkelijk uit de fiets halen maar kan je ook opladen als deze in de fiets zit. Een volledige lading duurt 6 uur en de accu is naar 2,5 uur 60% vol, de accu houd na 1000 ladingen nog minimaal 60% van zijn originele capaciteit.
De motor op de Merida E-big nine 400
Onder de Merida E-big nine modellen zit de nieuwe Shimano EP8 elektrische middenmotor gemonteerd. De Shimano EP8 motor is de opvolger van de E8000 en is nog geschikter voor de moeilijkste trails. De EP8 heeft 85Nm als maximale trekkracht gekregen, 15 Nm erbij en is meteen één van de krachtigste op de markt. De Shimano EP8 motor is van binnenuit helemaal opnieuw ontwikkeld en Shimano heeft voor 36% minder weerstand van de motordelen zelf gezorgd. Dit geeft je een natuurlijke ondersteuning en je merkt en hoort amper iets van de EP8 motor en dat terwijl de motor je pedaalkracht tot 400% kan vergroten. Ondanks dat er meer kracht uitkomt is de nieuwe Shimano EP8 motor lichter geworden door onder andere het gebruik van een magnesium behuizing, de EP8 weegt maar 2,6 kilogram. De motor is tevens compacter geworden, omdat de Shimano EP8 mooi geïntegreerd in het frame zit zorgt de 10% minder volume voor meer grondspeling. Nog geschikter dus voor ruig terrein!
De Shimano EP8 motor heeft 3 ondersteuningsstanden die heel fijn met holle knoppen bediend kunnen worden en heeft een walk assist, handig voor als je echt over onbegaanbaar terrein wil. Met E-tube app van Shimano kan de ondersteuning helemaal gepersonaliseerd worden, er zijn 10 niveaus aan ondersteuningstype ’s en je kan zelfs 5 niveaus van startondersteuning instellen en opslaan in verschillende profielen.
De afmontage van de Merida E-big nine 400
De Merida E-big nine 400 is afgemonteerd als een echte mountainbike. De Shimano Deore 1x10 schakelgroep voorziet je van voldoende bereik zonder dat de ketting in een onmogelijke positie komt. De hydraulische schijfremmen zorgen voor voldoende remkracht en geven je geen verkrampte handen. De 29 inch wielen in de E-big nine 400 hebben boost naven om extra sterk en stijf te zijn zonder gewicht toe te voegen. De wielen zitten met thru-axle steekassen in het frame en de voorvork gemonteerd. Het achterwiel is tevens met een 36 spaakpatroon extra sterk gemaakt om alle krachten te verwerken. De E-big nine modellen zijn geschikt voor maximaal 2.35” banden en 2.2” als je spatborden wil monteren. Naast spatborden kan je op de E-big nine modellen ook een standaard, verlichting en een slot monteren.
Framemateriaal | Aluminium |
---|---|
Groepset | Shimano Deore 1x10 |
Kleur | Teal blue |
Positie motor | Middenmotor |
Gewicht | 19,7 kg excl accu |
Type rem | Tektro HD-M275 hydraulische schijfremmen |
Aantal versnellingen | 10 versnellingen |
Wielmaat | 29 inch |
Merk motor | Shimano |