Koga Kinsei Prime
4.999,-
- Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
- Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
- Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
- Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.
Specificaties
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | Shimano Ultegra Di2 R8170 |
Kleur | Black Matt |
Wielset | Koga Full Carbon 50 mm |
Crankstel | Shimano Ultegra FC-R8100 52/36T |
Type Cassette | Shimano CS-R8100 12-speed 11-34T |
Stuur | Controltech Cougar Aero |
Stuurpen | KOGA geintergreerde kabels |
Materiaal velg | Carbon |
Banden | Continental GP5000 TR 28-622 |
Remmethode | Schijfrem |
Type rem | Shimano Ultegra disc |
Type remschijf | Shimano SM-RT800 160 mm |
Zadel | Selle San Marco ShortFit Carbon FX |
Zadelpen | Koga full carbon 27.2 mm |
Koga Kinsei Prime
De Koga Kinsei is geïnspireerd door de gelijknamige baanfiets, daar waar het al 6 Nederlandse Olympische medailles heeft behaald. Kinsei is Japans voor “gemaakt voor goud”. Of jij met deze fiets ook Olympisch goud weet te halen is de vraag, maar dat jouw persoonlijke doelen op deze manier een stuk gestroomlijnder behaald worden is een zekerheid.
Koga is een traditioneel Nederlands merk opgericht in 1980, elke fiets is ontworpen en handgemaakt gebouwd in Nederland. Door een jarenlange connectie met de wielersport is er een grote hoeveelheid kennis, passie en toewijding die in elke racefiets gaat. Alle fietsen worden door een “master mechanic” compleet met de hand opgebouwd in Heerenveen.
Het baanfiets frame van de Koga Kinsei is aangepast en geoptimaliseerd om op de weg te rijden. Dat houdt in dat de geometrie aangepast en verbeterd is om meer comfort op oneffen bestrating te hebben. Zo staat het stuur hoger en heb je bredere banden. Op de gladde baan hoef je vaak maar een paar ronde volle bak te gaan waar dat op de weg soms uren is. Daarnaast zitten op deze racefiets gelukkig wel schijfremmen en wordt de Koga Kinsei Prime ook met versnellingen afgemonteerd.
Het frame van de Koga Kinsei Prime is tot in detail ontworpen voor het verminderen van de luchtweerstand. De aerodynamica is over alle frames van hetzelfde niveau, het verschil in kwaliteit en prijs zit hem in de afmontage en kleurstellingen.
Het Kinsei frame
Alle kennis over aerodynamica van de baanfiets is ook toegepast op de racefiets modellen van de Koga Kinsei. De Koga Kinsei Prime heeft een volledig carbon frame en voorvork. De balhoofdbuis is ongeveer twee keer zo diep als de vork en loopt spits toe. Voor de onderbuis geldt dezelfde aerodynamische vorm maar dan met een slankere doorsnede. De onderbuis zet zich bij de crank breed uit voor maximale trap efficiëntie. Het gat tussen de onderbuis en het voorwiel is geminimaliseerd voor minder turbulentie. De zadelpen heeft de meest aerodynamische vorm mogelijk en is deels geïntegreerd, de stuurpen is deels verzonken in de bovenbuis en alle kabels zijn volledig geïntegreerd. De voorvork heeft een lang en slank profiel.
Het achterwiel in de Koga Kinsei prime wordt omarmt door de zitbuis en de staande achtervork. Bij zowel de voor- als achtervork loopt deze uit om ruimte te bieden aan de banden van maximaal 32mm, standaard 28mm en op de baan slechts 23mm. Naast de beide vorken is ook de achterzijde aangepast om meer ruimte te bieden. Resultaat van alle details is een maximale aerodynamica met een minimale hoeveelheid turbulentie. Zo blijkt ook uit de cijfers, alle aerodynamica is zowel CFD (software) als in de windtunnel getest en is maar liefst 24% aerodynamischer als de voorganger bij Koga.
Ondanks dat het frame van de Koga Kinsei Prime veel extra carbon materiaal heeft ten behoeve van aerodynamica heeft het een gewicht van 1180 gram (maat L frame). De voorvork heeft een gewicht van 485 gram. Voor een aero-fiets een normaal gewicht. Wanneer jij een fiets zoekt voor de lange beklimmingen is dit echter wel een zware fiets. Houdt dus rekening met jouw persoonlijke behoefte tussen het winnen van snelheid op het vlakke, of het besparen van gewicht bergop.
Koga Kinsei Prime frame is in 5 maten beschikbaar, XS (48), S (51), M (53), L (55) en XL (58).
Vergelijkbare producten
Koga Kinsei Prime
De Koga Kinsei is geïnspireerd door de gelijknamige baanfiets, daar waar het al 6 Nederlandse Olympische medailles heeft behaald. Kinsei is Japans voor “gemaakt voor goud”. Of jij met deze fiets ook Olympisch goud weet te halen is de vraag, maar dat jouw persoonlijke doelen op deze manier een stuk gestroomlijnder behaald worden is een zekerheid.
Koga is een traditioneel Nederlands merk opgericht in 1980, elke fiets is ontworpen en handgemaakt gebouwd in Nederland. Door een jarenlange connectie met de wielersport is er een grote hoeveelheid kennis, passie en toewijding die in elke racefiets gaat. Alle fietsen worden door een “master mechanic” compleet met de hand opgebouwd in Heerenveen.
Het baanfiets frame van de Koga Kinsei is aangepast en geoptimaliseerd om op de weg te rijden. Dat houdt in dat de geometrie aangepast en verbeterd is om meer comfort op oneffen bestrating te hebben. Zo staat het stuur hoger en heb je bredere banden. Op de gladde baan hoef je vaak maar een paar ronde volle bak te gaan waar dat op de weg soms uren is. Daarnaast zitten op deze racefiets gelukkig wel schijfremmen en wordt de Koga Kinsei Prime ook met versnellingen afgemonteerd.
Het frame van de Koga Kinsei Prime is tot in detail ontworpen voor het verminderen van de luchtweerstand. De aerodynamica is over alle frames van hetzelfde niveau, het verschil in kwaliteit en prijs zit hem in de afmontage en kleurstellingen.
Het Kinsei frame
Alle kennis over aerodynamica van de baanfiets is ook toegepast op de racefiets modellen van de Koga Kinsei. De Koga Kinsei Prime heeft een volledig carbon frame en voorvork. De balhoofdbuis is ongeveer twee keer zo diep als de vork en loopt spits toe. Voor de onderbuis geldt dezelfde aerodynamische vorm maar dan met een slankere doorsnede. De onderbuis zet zich bij de crank breed uit voor maximale trap efficiëntie. Het gat tussen de onderbuis en het voorwiel is geminimaliseerd voor minder turbulentie. De zadelpen heeft de meest aerodynamische vorm mogelijk en is deels geïntegreerd, de stuurpen is deels verzonken in de bovenbuis en alle kabels zijn volledig geïntegreerd. De voorvork heeft een lang en slank profiel.
Het achterwiel in de Koga Kinsei prime wordt omarmt door de zitbuis en de staande achtervork. Bij zowel de voor- als achtervork loopt deze uit om ruimte te bieden aan de banden van maximaal 32mm, standaard 28mm en op de baan slechts 23mm. Naast de beide vorken is ook de achterzijde aangepast om meer ruimte te bieden. Resultaat van alle details is een maximale aerodynamica met een minimale hoeveelheid turbulentie. Zo blijkt ook uit de cijfers, alle aerodynamica is zowel CFD (software) als in de windtunnel getest en is maar liefst 24% aerodynamischer als de voorganger bij Koga.
Ondanks dat het frame van de Koga Kinsei Prime veel extra carbon materiaal heeft ten behoeve van aerodynamica heeft het een gewicht van 1180 gram (maat L frame). De voorvork heeft een gewicht van 485 gram. Voor een aero-fiets een normaal gewicht. Wanneer jij een fiets zoekt voor de lange beklimmingen is dit echter wel een zware fiets. Houdt dus rekening met jouw persoonlijke behoefte tussen het winnen van snelheid op het vlakke, of het besparen van gewicht bergop.
Koga Kinsei Prime frame is in 5 maten beschikbaar, XS (48), S (51), M (53), L (55) en XL (58).
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | Shimano Ultegra Di2 R8170 |
Kleur | Black Matt |
Wielset | Koga Full Carbon 50 mm |
Crankstel | Shimano Ultegra FC-R8100 52/36T |
Type Cassette | Shimano CS-R8100 12-speed 11-34T |
Stuur | Controltech Cougar Aero |
Stuurpen | KOGA geintergreerde kabels |
Materiaal velg | Carbon |
Banden | Continental GP5000 TR 28-622 |
Remmethode | Schijfrem |
Type rem | Shimano Ultegra disc |
Type remschijf | Shimano SM-RT800 160 mm |
Zadel | Selle San Marco ShortFit Carbon FX |
Zadelpen | Koga full carbon 27.2 mm |