Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
- Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
- Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
- Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
- Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.
Specificaties
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | Shimano Ultegra Di2 R8170 |
Kleur | Gloss Amber glow |
Wielset | Giant SLR-1 42 hookless |
Gewicht | 7,28 kg |
Crankstel | Shimano Ultegra R8100 52-36T 12-speed powermeter |
Type Cassette | Shimano CS-R8100 12-speed 11-30T |
Stuur | Giant Contact SLR XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm |
Stuurpen | Giant Contact SL XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:120mm |
Materiaal velg | Carbon |
Banden | CADEX Race 25 mm |
Remmethode | Schijfrem |
Type rem | Shimano Ultegra disc |
Type remschijf | Shimano SM-RT800 [F] 160 mm [R] 140 mm |
Zadel | Giant Fleet SL |
Zadelpen | Giant Variant |
Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
Lichter en stijver als nooit tevoren en nu ook het snelste van de allround racefietsen!
Het frame van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
Nog steeds ontworpen volgens het compact road design met slooping bovenbuis, Megadrive onderbuis en het Overdrive 2 balhoofd om de zo geroemde rij-eigenschappen te behouden. Het nieuwe doel was om naast de beste stijfheid/gewichtsverhouding ook tot de meest aerodynamische racefietsen te horen. Giant ontwikkelde na uitvoerige CFD analyse’s en “real life” testen in de gerenommeerde windtunnel van GST in Duitsland een nieuwe aerodynamische buisvorm. Deze afgesneden ellips vorm maakt de TCR sneller als concurrerende fietsen in real life omstandigheden met 2 bidons, inclusief berijder en gemeten uit verschillende windhoeken. Aerodynamische vormen hebben meer materiaal nodig, de Giant TCR moest natuurlijk lichter dan ooit worden. Omdat Giant als enige fietsfabrikant zijn eigen carbon en hars ontwikkeld en produceert is dit carbon nu ook door robots laser gesneden in ultra preciese vormen. Hierdoor zijn de carbon stukken nog kleiner en met strakkere randen wat lichter. Maar de complete frameset is beoordeeld en zo worden de nieuwe TCR frame’s met nieuwe “thinline” lakken gespoten. In plaats 7 lagen lak worden de TCR’s nu met 3 sterkere lakken gespoten om de frameset zo licht mogelijk te maken. Het TCR advanced pro disc frame weegt maar 855 gram en de Overdrive 2 oversized tapered voorvork weegt maar 360 gram. Om de concurrentie achter zich te laten heeft de TCR niets aan stijfheid ingeboet. Sterker nog door de voorvork met schijfremmen nog beter te analyseren heeft de Giant TCR een nieuwe symmetrische voorvork die 35% meer laterale stijfheid aan de frameset toevoegt. Dat verhoogt de controle van de nieuwe TCR en begeleid jij deze legendarische racefiets tot op de millimeter door de bocht!
De componenten op de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
Met de nieuwe TCR zijn er ook heel wat componenten verbeterd en vernieuwd. De Giant SLR1 carbon wielset is helemaal vernieuwd. Uitgerust met een nieuwe door Giant zelf ontworpen naaf die door dit nieuwe ontwerp niet meer frictie geeft bij het sluiten van de thru-axle as en daardoor 69% minder weerstand heeft dan de DT240 naaf. Het unieke dynamic balanced lacing spaakpatroon is gebleven en maken de wielen duurzaam en superstijf. En tot slot een nieuwe superlichte hookles brede tubeless velg maakt dat deze wielset op 1452 gram komt. De nieuwe CADEX tubeless 28 mm (25c) banden vallen breder en sluiten beter aan op deze vernieuwde hookles velg tevens voegt deze nieuwe tubeless band met zijn soepele karkas ook de nodige grip toe. Tubeless verminderd de kans op lekrijden en geeft nog betere rijeigenschappen als comfort en meer grip. De carbon Variant zadelpen heeft de nieuwe aerodynamische afgesneden ellips vorm maar nog steeds met een unieke carbon lay-up zorgt deze ook voor een beetje flex en comfort. Het Giant Contact SL lichtgewicht aluminium stuur en de Giant Contact SL ichtgewicht aluminium Overdrive 2 stuurpen zijn ook aerodynamisch en ergonomisch geupdate op de Giant TCR advanced pro disc racefietsen. En om je nieuwe TCR als gegoten te laten zitten komt een Giant TCR advanced pro disc met het Giant Fleet SL "boost" zadel 148 mm breed, een kortere bredere neus en een ergonomische opening. De Giant TCR advanced pro disc modellen zijn standaard uitgerust met een Giant Ridesense sensor en deze kan gekoppeld worden aan iedere Buetooth en/of ANT+ fietscomputer. De nieuwe Giant TCR advanced word geleverd inclusief een strakke en verstelbare out-front mount.
De afmontage van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
De elektronische groepset van Ultegra kenmerkt zich door de ergonomische en kleine shifters ten opzichte van andere hydraulische shifters en het snel en foutloos schakelen voor een hele lange tijd. De nieuwe Ultegra 12-speed draadloze schakelgroep geeft rijden op een racefiets een hele nieuwe dimensie. Het nieuwe Ultegra 12-speed schakel “netwerk” schakelt voor en achter een 50% sneller dan voorheen. Met de Hyperglide+ technologie schakel je nu ook sneller en soepeler naar een zwaarder verzet vooral in volle sprint kan er nu nog soepeler zwaarder geschakeld worden. Een extra 12e kransje om altijd de 15-16-17 de “racing sweet spot” tandwielcombinatie te behouden. De ergonomie van de shifters is verbeterd en Shimano’s servowave remtechnologie is toegevoegd om nog beter gedoseerd te kunnen remmen. Maar ook aan details als een kleinere aerodynamische voorderailleur en meer ruimte tussen de remblok en de remschijf maakt deze groep perfect geschikt voor de veeleisende wielrenner.
De Shimano Uletgra hydraulische schijfremmen behoren tot de beste op de markt en compleet met de nieuwe RT800 ice tech remschijven heb je ook als er te veel warmte ontwikkeling dreigt alles onder controle. De koga Kimera premium is afgemonteerd met een Shimano Ultegra 52/36 crankstel en een Shimano Ultegra 11-30 cassette.
Vergelijkbare producten
Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
Lichter en stijver als nooit tevoren en nu ook het snelste van de allround racefietsen!
Het frame van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
Nog steeds ontworpen volgens het compact road design met slooping bovenbuis, Megadrive onderbuis en het Overdrive 2 balhoofd om de zo geroemde rij-eigenschappen te behouden. Het nieuwe doel was om naast de beste stijfheid/gewichtsverhouding ook tot de meest aerodynamische racefietsen te horen. Giant ontwikkelde na uitvoerige CFD analyse’s en “real life” testen in de gerenommeerde windtunnel van GST in Duitsland een nieuwe aerodynamische buisvorm. Deze afgesneden ellips vorm maakt de TCR sneller als concurrerende fietsen in real life omstandigheden met 2 bidons, inclusief berijder en gemeten uit verschillende windhoeken. Aerodynamische vormen hebben meer materiaal nodig, de Giant TCR moest natuurlijk lichter dan ooit worden. Omdat Giant als enige fietsfabrikant zijn eigen carbon en hars ontwikkeld en produceert is dit carbon nu ook door robots laser gesneden in ultra preciese vormen. Hierdoor zijn de carbon stukken nog kleiner en met strakkere randen wat lichter. Maar de complete frameset is beoordeeld en zo worden de nieuwe TCR frame’s met nieuwe “thinline” lakken gespoten. In plaats 7 lagen lak worden de TCR’s nu met 3 sterkere lakken gespoten om de frameset zo licht mogelijk te maken. Het TCR advanced pro disc frame weegt maar 855 gram en de Overdrive 2 oversized tapered voorvork weegt maar 360 gram. Om de concurrentie achter zich te laten heeft de TCR niets aan stijfheid ingeboet. Sterker nog door de voorvork met schijfremmen nog beter te analyseren heeft de Giant TCR een nieuwe symmetrische voorvork die 35% meer laterale stijfheid aan de frameset toevoegt. Dat verhoogt de controle van de nieuwe TCR en begeleid jij deze legendarische racefiets tot op de millimeter door de bocht!
De componenten op de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
Met de nieuwe TCR zijn er ook heel wat componenten verbeterd en vernieuwd. De Giant SLR1 carbon wielset is helemaal vernieuwd. Uitgerust met een nieuwe door Giant zelf ontworpen naaf die door dit nieuwe ontwerp niet meer frictie geeft bij het sluiten van de thru-axle as en daardoor 69% minder weerstand heeft dan de DT240 naaf. Het unieke dynamic balanced lacing spaakpatroon is gebleven en maken de wielen duurzaam en superstijf. En tot slot een nieuwe superlichte hookles brede tubeless velg maakt dat deze wielset op 1452 gram komt. De nieuwe CADEX tubeless 28 mm (25c) banden vallen breder en sluiten beter aan op deze vernieuwde hookles velg tevens voegt deze nieuwe tubeless band met zijn soepele karkas ook de nodige grip toe. Tubeless verminderd de kans op lekrijden en geeft nog betere rijeigenschappen als comfort en meer grip. De carbon Variant zadelpen heeft de nieuwe aerodynamische afgesneden ellips vorm maar nog steeds met een unieke carbon lay-up zorgt deze ook voor een beetje flex en comfort. Het Giant Contact SL lichtgewicht aluminium stuur en de Giant Contact SL ichtgewicht aluminium Overdrive 2 stuurpen zijn ook aerodynamisch en ergonomisch geupdate op de Giant TCR advanced pro disc racefietsen. En om je nieuwe TCR als gegoten te laten zitten komt een Giant TCR advanced pro disc met het Giant Fleet SL "boost" zadel 148 mm breed, een kortere bredere neus en een ergonomische opening. De Giant TCR advanced pro disc modellen zijn standaard uitgerust met een Giant Ridesense sensor en deze kan gekoppeld worden aan iedere Buetooth en/of ANT+ fietscomputer. De nieuwe Giant TCR advanced word geleverd inclusief een strakke en verstelbare out-front mount.
De afmontage van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
De elektronische groepset van Ultegra kenmerkt zich door de ergonomische en kleine shifters ten opzichte van andere hydraulische shifters en het snel en foutloos schakelen voor een hele lange tijd. De nieuwe Ultegra 12-speed draadloze schakelgroep geeft rijden op een racefiets een hele nieuwe dimensie. Het nieuwe Ultegra 12-speed schakel “netwerk” schakelt voor en achter een 50% sneller dan voorheen. Met de Hyperglide+ technologie schakel je nu ook sneller en soepeler naar een zwaarder verzet vooral in volle sprint kan er nu nog soepeler zwaarder geschakeld worden. Een extra 12e kransje om altijd de 15-16-17 de “racing sweet spot” tandwielcombinatie te behouden. De ergonomie van de shifters is verbeterd en Shimano’s servowave remtechnologie is toegevoegd om nog beter gedoseerd te kunnen remmen. Maar ook aan details als een kleinere aerodynamische voorderailleur en meer ruimte tussen de remblok en de remschijf maakt deze groep perfect geschikt voor de veeleisende wielrenner.
De Shimano Uletgra hydraulische schijfremmen behoren tot de beste op de markt en compleet met de nieuwe RT800 ice tech remschijven heb je ook als er te veel warmte ontwikkeling dreigt alles onder controle. De koga Kimera premium is afgemonteerd met een Shimano Ultegra 52/36 crankstel en een Shimano Ultegra 11-30 cassette.
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | Shimano Ultegra Di2 R8170 |
Kleur | Gloss Amber glow |
Wielset | Giant SLR-1 42 hookless |
Gewicht | 7,28 kg |
Crankstel | Shimano Ultegra R8100 52-36T 12-speed powermeter |
Type Cassette | Shimano CS-R8100 12-speed 11-30T |
Stuur | Giant Contact SLR XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm |
Stuurpen | Giant Contact SL XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:120mm |
Materiaal velg | Carbon |
Banden | CADEX Race 25 mm |
Remmethode | Schijfrem |
Type rem | Shimano Ultegra disc |
Type remschijf | Shimano SM-RT800 [F] 160 mm [R] 140 mm |
Zadel | Giant Fleet SL |
Zadelpen | Giant Variant |