• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending

Giant Revolt Advanced Pro 0 2023

Framemaat
Kleur

 5.599,-

Stel een vraag over dit product
  • Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
  • Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
  • Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
  • Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.

Specificaties

Framemateriaal Carbon
Groepset Shimano GRX 815 Di2
Wielset Giant CXR 1
Crankstel Shimano 105 FC-R7100 50/34T
Type Cassette Shimano CS-HG800 11-34T
Stuur Giant Contact SLR XR D-Fuse
Stuurpen Giant Contact OD
Materiaal velg Carbon
Banden Maxxis Receptor 40 mm
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano GRX 810
Type remschijf Shimano SM-MT800 160 mm
Zadel Giant Approach SL
Zadelpen Giant D-Fuse SLR carbon
Type Bottom Bracket Shimano Ultegra BB72 press fit

Giant Revolt advanced pro 0

Bijna een decennium geleden (2013) introduceerde Giant specifieke modellen om het gat tussen een racefiets en een mountainbike op te vullen. De Giant Anyroad en de Giant Revolt waren de eerste stappen in de discipline die we nu “gravellen” noemen.
Omdat gravel nu een racewaardige discipline is was de vraag van de Giant off-road professionals dan ook om een race waardige “pro” versie van de Revolt te hebben en om de Revolt advanced nog veelzijdiger te maken.

Het frame van de Giant Revolt advanced pro 0

In 2022 hebben we dus het eerste Revolt advanced pro frame, een lichtgewicht carbon frame gemaakt van het in-huis ontwikkelde en geproduceerde advanced SL carbon. Waar veelzijdigheid de grote uitdaging was is het Revolt adavnced pro frame, ondanks wat "verzwarende” aanpassingen hiervoor, toch een 200 gram lichter geworden dan zijn voorganger. Opvallend bij de balhoofdbuis is het resultaat van de nieuwe Tensio designfilosofie waar de boven- en onderbuis met mooie "lijnen” overgaan in de balhoofdbuis en de Revolt een verre van standaard uiterlijk geeft. Het frame is uitgerust met montagepunten voor meerdere bidonhouders, spatborden en een bagagedrager.
Kenmerkend aan de vernieuwd Revolt Advanced Pro is een lagere achtervorkverbinding. Deze heeft een fijne aansluiting en dunnere buizen voor betere absorptie van schokken en trillingen tijdens het rijden zonder in te boeten op stijfheid tijdens sprinten en sturen. Tevens is de zitbuis zo ontworpen dat niet alleen Giant zijn D-fuse zadelpen gemonteerd kan worden mar ook elke ronde 30.9 mm zadelpen. In de 30.9 mm diameter zijn er veel dropper zadelpennen te krijgen die ook in de Revolt gemonteerd kunnen worden.
De geometrie van de Giant Revolt advanced is op meerdere plaatsen onder handen genomen, in de eerste plaats heeft de Revolt Advanced een kortere wielbasis gekregen voor een snel reagerend en levendig gevoel. Daarentegen is de reach verlengd van 381mm naar 387mm om op de nieuwe Revolt met een kortere stuurpen een scherp stuurgedrag mogelijk te maken. Een grotere balhoofdhoek van 1* houd je voorwiel beter op de grond bij steile beklimmingen op moeilijk terrein. Tenslotte is voor nog meer bochtenstabiliteit de bottom bracket 10 mm verlaagd maar deze kan door de montage van 50 mm banden weer opgehoogd worden.

De flip chip technologie op de Giant Revolt advanced pro 0

De grootste ontwikkeling en toevoeging aan de veelzijdigheid van de nieuwe Giant Revolt Advanced, is dat deze vanaf nu aanpasbaar is aan bijna alle soorten terreinen. Aan beide kanten van de achtervork zit een Flip Chip om de wielbasis van de gravelbike met 10 mm aan te passen. Het geïntegreerde systeem bestaat uit offset hardware dat gemakkelijk kan worden losgemaakt, verwijderd en vervolgens omgedraaid. Hiervoor is alleen een 5 mm inbussleutel nodig. Met de Flip Chip in de korte stand is de wielbasis korter. Op een medium frame gaat het om 1026mm. Deze setting zorgt voor een snel en wendbaar gevoel. Banden tot 42 mm kunnen gemonteerd worden in deze stand. Vooral bij het rijden op gemengd terrein dat verharde wegen combineert met gladde en snel gravelpaden is dit een groot pluspunt.
In de lange positie wordt de wielbasis verlengd naar 1036mm, uitgaande van een medium frame. De langere wielbasis draagt bij aan meer stabiliteit op ruigere wegen. Bijkomend voordeel is dat een bredere band tot 50mm gemonteerd kan worden. Deze banden met een hoger volume leiden tot meer controle en grip, ideaal voor lastige off-road beklimmingen en snelle afdalingen.

De componenten op de Giant Revolt advanced pro 0

Op de Giant Revolt advanced pro 0 zijn de componenten ook gravel specifiek om zo veel mogelijk comfort en controle te bieden. De carbon D-fuse SLR zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 15 mm naar achteren "buigen", weegt maar 185 gram en is instelbaar voor een offset van 15 mm en –5 mm. De Giant Revolt advanced pro 0 heeft ook een superlicht Giant Contact XR SLR D-Fuse carbon gravelstuur dat buigt aan de bovenkant 5 graden naar je toe en heeft een hoek van 8 graden naar buiten. Dit D-fuse principe geeft net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek, met de handen op het stuur of op de shifters, een soortgelijke flexibiliteit. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint en breder om controle te houden op moeilijke off-road passages. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de gravel/endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
De Giant Revolt wordt standaard tubeless afgeleverd en dat is vooral op onverharde wegen fijn om de kans op "stootlek" te reduceren. Tubeless geeft naast minder snel een lekke band ook meer grip en een lager gewicht van het complete wiel. Op de Giant Revolt advanced pro 0 zit de snelle Maxxis Receptor band met een klein beetje profiel voor grip in de bochten op licht gravel. De nieuwe Giant CXR 1 carbon wielen hebben een 35 mm hoge velg met een 25 mm intern hookless velg ontwerp welke de juiste ondersteuning aan banden met veel volume geven. Het nieuwe hookless velg ontwerp zorgt dat de Giant CXR 1 wielset met 1398 gram superlicht is. Deze carbon wielen zijn opgebouwd met het unieke dynamic balanced spaakpatroon waar elk type spaak zijn eigen spaakspanning heeft voor optimale stijfheid in beweging en duurzaam als het wiel stil staat. De aandrijving is met een 54 tands ratchet ook van het hoogste niveau!
Het vernieuwde en lichte Giant Approach SL "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op iedere sportieve fiets en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Revolt advanced pro 0

De Shimano GRX groep is de gravelgroep bij uitstek, het beste van de mountainbike gecombineerd met de racefiets groepsets. De GRX RX815 Di2 groepset is de elektronische schakelgroep van Shimano GRX die al vele jaren heeft bewezen hoe fijn elektronisch schakelen is. De achterderailleur is uitgerust met een Shadow hendel op de achterderailleur die het klapperen van de ketting tegen gaat en een strakke kettinglijn behoudt. De Shimano GRX RX815 Di2 groep zorgt altijd dat de voorderailleur zich mee positioneert met de ketting, heeft de mogelijkheid tot synchroshift en beschermt je tegen het rijden op het kleinste tandwiel voor en achter tegelijk. De hydraulische flat mount servowave schijfremmen werken perfect en beginnen na een kortere slag te remmen zodat doseren nog beter gaat met de GRX remmen en de MT800 ice-tech schijfremmen zorgen altijd en overal voor maximale remkracht.
De Giant Revolt advanced pro 0 is afgemonteerd met een 31/48 Shimano GRX RX810 crankstel en 11-34 Ultegra cassette. Deze 2x11 tandwielen setup, maakt de Giant Revolt advanced pro 0 zeer veelzijdig als je op de weg in het peloton mee wil maar met het 31 tands binnenblad kun je ook de steilste off-road klimmen aan.

Welke gravelbike past het beste bij mij?
Lees meer

Vergelijkbare producten

Op = Op
Giant Revolt Advanced 1

Adviesprijs  3.699,-

 3.199,-

Op = Op
Giant Revolt Advanced 2

Adviesprijs  2.899,-

 2.099,-

Giant Revolt Advanced 2 2024

Adviesprijs  2.899,-

 2.349,-

Op = Op
Giant Revolt Advanced 3

Adviesprijs  2.599,-

 1.899,-

Merida Silex 7000

Adviesprijs  3.299,-

 2.799,-

Scott Addict gravel 30

Adviesprijs  3.699,-

 3.199,-

Scott Addict gravel 40

Adviesprijs  2.999,-

 2.799,-

Superior X-Road 9.3 GF

Adviesprijs  2.499,-

 2.199,-

Superior X-Road 9.5 GF

Adviesprijs  3.299,-

 2.899,-

Wilier Adlar

Adviesprijs  3.700,-

 3.399,-

Op = Op
Wilier Jena

Adviesprijs  4.800,-

 3.499,-

Wilier Rave SL

Adviesprijs  5.100,-

 4.599,-

Productinformatie

Giant Revolt advanced pro 0

Bijna een decennium geleden (2013) introduceerde Giant specifieke modellen om het gat tussen een racefiets en een mountainbike op te vullen. De Giant Anyroad en de Giant Revolt waren de eerste stappen in de discipline die we nu “gravellen” noemen.
Omdat gravel nu een racewaardige discipline is was de vraag van de Giant off-road professionals dan ook om een race waardige “pro” versie van de Revolt te hebben en om de Revolt advanced nog veelzijdiger te maken.

Het frame van de Giant Revolt advanced pro 0

In 2022 hebben we dus het eerste Revolt advanced pro frame, een lichtgewicht carbon frame gemaakt van het in-huis ontwikkelde en geproduceerde advanced SL carbon. Waar veelzijdigheid de grote uitdaging was is het Revolt adavnced pro frame, ondanks wat "verzwarende” aanpassingen hiervoor, toch een 200 gram lichter geworden dan zijn voorganger. Opvallend bij de balhoofdbuis is het resultaat van de nieuwe Tensio designfilosofie waar de boven- en onderbuis met mooie "lijnen” overgaan in de balhoofdbuis en de Revolt een verre van standaard uiterlijk geeft. Het frame is uitgerust met montagepunten voor meerdere bidonhouders, spatborden en een bagagedrager.
Kenmerkend aan de vernieuwd Revolt Advanced Pro is een lagere achtervorkverbinding. Deze heeft een fijne aansluiting en dunnere buizen voor betere absorptie van schokken en trillingen tijdens het rijden zonder in te boeten op stijfheid tijdens sprinten en sturen. Tevens is de zitbuis zo ontworpen dat niet alleen Giant zijn D-fuse zadelpen gemonteerd kan worden mar ook elke ronde 30.9 mm zadelpen. In de 30.9 mm diameter zijn er veel dropper zadelpennen te krijgen die ook in de Revolt gemonteerd kunnen worden.
De geometrie van de Giant Revolt advanced is op meerdere plaatsen onder handen genomen, in de eerste plaats heeft de Revolt Advanced een kortere wielbasis gekregen voor een snel reagerend en levendig gevoel. Daarentegen is de reach verlengd van 381mm naar 387mm om op de nieuwe Revolt met een kortere stuurpen een scherp stuurgedrag mogelijk te maken. Een grotere balhoofdhoek van 1* houd je voorwiel beter op de grond bij steile beklimmingen op moeilijk terrein. Tenslotte is voor nog meer bochtenstabiliteit de bottom bracket 10 mm verlaagd maar deze kan door de montage van 50 mm banden weer opgehoogd worden.

De flip chip technologie op de Giant Revolt advanced pro 0

De grootste ontwikkeling en toevoeging aan de veelzijdigheid van de nieuwe Giant Revolt Advanced, is dat deze vanaf nu aanpasbaar is aan bijna alle soorten terreinen. Aan beide kanten van de achtervork zit een Flip Chip om de wielbasis van de gravelbike met 10 mm aan te passen. Het geïntegreerde systeem bestaat uit offset hardware dat gemakkelijk kan worden losgemaakt, verwijderd en vervolgens omgedraaid. Hiervoor is alleen een 5 mm inbussleutel nodig. Met de Flip Chip in de korte stand is de wielbasis korter. Op een medium frame gaat het om 1026mm. Deze setting zorgt voor een snel en wendbaar gevoel. Banden tot 42 mm kunnen gemonteerd worden in deze stand. Vooral bij het rijden op gemengd terrein dat verharde wegen combineert met gladde en snel gravelpaden is dit een groot pluspunt.
In de lange positie wordt de wielbasis verlengd naar 1036mm, uitgaande van een medium frame. De langere wielbasis draagt bij aan meer stabiliteit op ruigere wegen. Bijkomend voordeel is dat een bredere band tot 50mm gemonteerd kan worden. Deze banden met een hoger volume leiden tot meer controle en grip, ideaal voor lastige off-road beklimmingen en snelle afdalingen.

De componenten op de Giant Revolt advanced pro 0

Op de Giant Revolt advanced pro 0 zijn de componenten ook gravel specifiek om zo veel mogelijk comfort en controle te bieden. De carbon D-fuse SLR zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 15 mm naar achteren "buigen", weegt maar 185 gram en is instelbaar voor een offset van 15 mm en –5 mm. De Giant Revolt advanced pro 0 heeft ook een superlicht Giant Contact XR SLR D-Fuse carbon gravelstuur dat buigt aan de bovenkant 5 graden naar je toe en heeft een hoek van 8 graden naar buiten. Dit D-fuse principe geeft net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek, met de handen op het stuur of op de shifters, een soortgelijke flexibiliteit. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint en breder om controle te houden op moeilijke off-road passages. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de gravel/endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
De Giant Revolt wordt standaard tubeless afgeleverd en dat is vooral op onverharde wegen fijn om de kans op "stootlek" te reduceren. Tubeless geeft naast minder snel een lekke band ook meer grip en een lager gewicht van het complete wiel. Op de Giant Revolt advanced pro 0 zit de snelle Maxxis Receptor band met een klein beetje profiel voor grip in de bochten op licht gravel. De nieuwe Giant CXR 1 carbon wielen hebben een 35 mm hoge velg met een 25 mm intern hookless velg ontwerp welke de juiste ondersteuning aan banden met veel volume geven. Het nieuwe hookless velg ontwerp zorgt dat de Giant CXR 1 wielset met 1398 gram superlicht is. Deze carbon wielen zijn opgebouwd met het unieke dynamic balanced spaakpatroon waar elk type spaak zijn eigen spaakspanning heeft voor optimale stijfheid in beweging en duurzaam als het wiel stil staat. De aandrijving is met een 54 tands ratchet ook van het hoogste niveau!
Het vernieuwde en lichte Giant Approach SL "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op iedere sportieve fiets en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Revolt advanced pro 0

De Shimano GRX groep is de gravelgroep bij uitstek, het beste van de mountainbike gecombineerd met de racefiets groepsets. De GRX RX815 Di2 groepset is de elektronische schakelgroep van Shimano GRX die al vele jaren heeft bewezen hoe fijn elektronisch schakelen is. De achterderailleur is uitgerust met een Shadow hendel op de achterderailleur die het klapperen van de ketting tegen gaat en een strakke kettinglijn behoudt. De Shimano GRX RX815 Di2 groep zorgt altijd dat de voorderailleur zich mee positioneert met de ketting, heeft de mogelijkheid tot synchroshift en beschermt je tegen het rijden op het kleinste tandwiel voor en achter tegelijk. De hydraulische flat mount servowave schijfremmen werken perfect en beginnen na een kortere slag te remmen zodat doseren nog beter gaat met de GRX remmen en de MT800 ice-tech schijfremmen zorgen altijd en overal voor maximale remkracht.
De Giant Revolt advanced pro 0 is afgemonteerd met een 31/48 Shimano GRX RX810 crankstel en 11-34 Ultegra cassette. Deze 2x11 tandwielen setup, maakt de Giant Revolt advanced pro 0 zeer veelzijdig als je op de weg in het peloton mee wil maar met het 31 tands binnenblad kun je ook de steilste off-road klimmen aan.

Framemateriaal Carbon
Groepset Shimano GRX 815 Di2
Wielset Giant CXR 1
Crankstel Shimano 105 FC-R7100 50/34T
Type Cassette Shimano CS-HG800 11-34T
Stuur Giant Contact SLR XR D-Fuse
Stuurpen Giant Contact OD
Materiaal velg Carbon
Banden Maxxis Receptor 40 mm
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano GRX 810
Type remschijf Shimano SM-MT800 160 mm
Zadel Giant Approach SL
Zadelpen Giant D-Fuse SLR carbon
Type Bottom Bracket Shimano Ultegra BB72 press fit