• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
26 & 27 april tweedehands fietsenmarkt

Giant Revolt 0

Framemaat
Kleur
Adviesprijs  1.899,-

 1.649,-

Stel een vraag over dit product
  • Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
  • Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
  • Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
  • Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.

Specificaties

Groepset Shimano GRX 600
Kleur Black
Wielset Giant S-X2 disc tubeless
Gewicht 10,25 kg
Framemateriaal Aluminium
Crankstel Praxis Alba 2D 48/32T
Type Cassette Shimano CS-R7000 11-34T
Stuur Giant Contact XR D-Fuse, 31.8mm XS:42cm, S:42cm, M:44cm, M/L:44cm, L:46cm, XL:46cm
Stuurpen Giant Contact, 8-degree XS:50mm, S:60mm, M:70mm, M/L:80mm, L:80mm, XL:90mm
Materiaal velg Aluminium
Banden Giant CrossCut AT 1 38 mm tubeless
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano GRX 400
Type remschijf Giant MPH rotors 160 mm
Zadel Giant Approach
Zadelpen Giant D-Fuse

Giant Revolt 0

De Giant Revolt is een prestatiegerichte gravelbike die zowel op verharde als onverharde wegen uitstekend uit de voeten kan.

Het frame van de Giant Revolt 0

De Giant Revolt 0 zou geen Giant zijn als deze fiets niet was ontworpen met als basis het compact road design. Dit ontwerp met de slooping bovenbuis zorgt voor kleinere en dus lichtere en stijvere framedriehoeken. De zadelpen steekt verder uit om op de ruige gravelpaden meer comfort te bieden. De geometrie van de Revolt is met zijn hogere balhoofdbuis en iets kortere bovenbuis geschikt voor iedereen, ook voor degene die geen “race” houding willen. De korte achterbrug zorgt voor wendbaarheid terwijl de luiere balhoofdhoek meer stabiliteit geeft.
De Giant Revolt heeft alle technische features die racefietsen deze dagen ook hebben. De trapaslagers zijn geïntegreerd in de bottom bracket dat samen met de asymmetrische achtervork voor een stijvere aandrijving zorgt. Wat wel een speciaal gevormde zitbuis opleverde om voldoende ruimte te behouden om zand en modder weer makkelijk af te voeren. De Megadrive schuine buis verbind voor en achterkant en zorgt ervoor dat daar geen millimeter verschil tussen komt. De balhoofdbuis en de voorvork zijn beiden tapered (conisch) zodat de voorkant ook voldoende stijfheid heeft om scherp te sturen. De Giant Revolt is uitgerust met de nieuwe flatmount schijfremmen en de remschijven zitten goed op hun plaats door de 12 mm dikke thru axle assen.
Het frame maakt gebruik van een afneembare voorderailleur montage, zodat je ook op een nette manier een single speed configuratie kan monteren. De versnellings- en remkabels zijn bij de Revolt netjes door het frame weggewerkt, de kabels gaan zo het frame in dat ze geen lakschade kunnen veroorzaken. Ruimte tussen de vorkpoten van de Giant Revolt is flink breder om bredere gravel banden toe te laten tot 45 mm breed. Ideaal voor meer grip op de onvoorspelbare ondergrond. Wil je nog breder? Dan monteer je in de Revolt 650B wielen met nog iets bredere banden.

De componenten op de Giant Revolt 0

Op de Giant Revolt 0 zijn de componenten ook gravel specifiek zo veel mogelijk comfort en controle te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Revolt heeft een XR D-Fuse stuur dat buigt aan de bovenkant 5 graden naar je toe en heeft een hoek van 8 graden naar buiten onder in de beugel om de handen wat verder naar buiten te zetten voor extra stabiliteit op de moeilijkste passages. De high end crankstellen van Praxisworks zijn niet alleen een toegevoegde waarde omdat ze zeer goed schakelen, stijf en licht zijn en voorzien zijn van duurzame bladen. Maar de sub compact kettingbladen combinatie van 32/48 is voor de gravelfietsen een uitstekende oplossing om de steilere onverharde paden te kunnen nemen.
De Giant Revolt word standaard tubeless afgeleverd en dat is vooral op onverharde wegen fijn om de kans op ‘stootlek’ te reduceren. De zijkant van de band hebben wat meer profiel voor grip in de bochten en de bovenkant is vlak om op de verharde weg de weerstand laag te houden. De velgen op de Revolt zijn breder om de bredere banden beter tot hun recht te laten komen. De Giant wielen zijn geschikt voor steekassen zodat ze altijd perfect in het frame zitten en zijn stijf, sterk en duurzaam. Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening geeft je meteen een goed gevoel op de Revolt.

De afmontage van de Giant Revolt 0

De Shimano GRX groep is de gravelgroep bij uitstek, het beste van de mountainbike gecombineerd met de racefiets groepsets. De GRX RX600 (de tegenhanger van de Shimano 105 groep) groepset is uitgerust met een Shadow achterderailleur die het klapperen van de ketting tegen gaat en een strakke kettinglijn behoud. De hydraulische flat mount schijfremmen zitten rechtstreeks op de achter- en voorvork gemonteerd en geven veel remkracht zonder verkrampte handen te krijgen. De Giant revolt 0 is afgemonteerd met 32/48 Praxis Alba 2D crankstel en 11-34 cassette. Deze 2x11 tandwielen setup, maakt de Giant Revolt 1 zeer veelzijdig als je op de weg in het peloton mee wil maar met het 32 tands binnenblad kun je ook de steilste off-road klimmen de baas.

Vergelijkbare producten

Op = Op
Giant Revolt 1

Adviesprijs  1.699,-

 1.399,-

Giant Revolt 2

Adviesprijs  1.399,-

 1.299,-

Op = Op
Actie
Koga Colmaro Allroad

Adviesprijs  2.449,-

 1.799,-

Productinformatie

Giant Revolt 0

De Giant Revolt is een prestatiegerichte gravelbike die zowel op verharde als onverharde wegen uitstekend uit de voeten kan.

Het frame van de Giant Revolt 0

De Giant Revolt 0 zou geen Giant zijn als deze fiets niet was ontworpen met als basis het compact road design. Dit ontwerp met de slooping bovenbuis zorgt voor kleinere en dus lichtere en stijvere framedriehoeken. De zadelpen steekt verder uit om op de ruige gravelpaden meer comfort te bieden. De geometrie van de Revolt is met zijn hogere balhoofdbuis en iets kortere bovenbuis geschikt voor iedereen, ook voor degene die geen “race” houding willen. De korte achterbrug zorgt voor wendbaarheid terwijl de luiere balhoofdhoek meer stabiliteit geeft.
De Giant Revolt heeft alle technische features die racefietsen deze dagen ook hebben. De trapaslagers zijn geïntegreerd in de bottom bracket dat samen met de asymmetrische achtervork voor een stijvere aandrijving zorgt. Wat wel een speciaal gevormde zitbuis opleverde om voldoende ruimte te behouden om zand en modder weer makkelijk af te voeren. De Megadrive schuine buis verbind voor en achterkant en zorgt ervoor dat daar geen millimeter verschil tussen komt. De balhoofdbuis en de voorvork zijn beiden tapered (conisch) zodat de voorkant ook voldoende stijfheid heeft om scherp te sturen. De Giant Revolt is uitgerust met de nieuwe flatmount schijfremmen en de remschijven zitten goed op hun plaats door de 12 mm dikke thru axle assen.
Het frame maakt gebruik van een afneembare voorderailleur montage, zodat je ook op een nette manier een single speed configuratie kan monteren. De versnellings- en remkabels zijn bij de Revolt netjes door het frame weggewerkt, de kabels gaan zo het frame in dat ze geen lakschade kunnen veroorzaken. Ruimte tussen de vorkpoten van de Giant Revolt is flink breder om bredere gravel banden toe te laten tot 45 mm breed. Ideaal voor meer grip op de onvoorspelbare ondergrond. Wil je nog breder? Dan monteer je in de Revolt 650B wielen met nog iets bredere banden.

De componenten op de Giant Revolt 0

Op de Giant Revolt 0 zijn de componenten ook gravel specifiek zo veel mogelijk comfort en controle te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Revolt heeft een XR D-Fuse stuur dat buigt aan de bovenkant 5 graden naar je toe en heeft een hoek van 8 graden naar buiten onder in de beugel om de handen wat verder naar buiten te zetten voor extra stabiliteit op de moeilijkste passages. De high end crankstellen van Praxisworks zijn niet alleen een toegevoegde waarde omdat ze zeer goed schakelen, stijf en licht zijn en voorzien zijn van duurzame bladen. Maar de sub compact kettingbladen combinatie van 32/48 is voor de gravelfietsen een uitstekende oplossing om de steilere onverharde paden te kunnen nemen.
De Giant Revolt word standaard tubeless afgeleverd en dat is vooral op onverharde wegen fijn om de kans op ‘stootlek’ te reduceren. De zijkant van de band hebben wat meer profiel voor grip in de bochten en de bovenkant is vlak om op de verharde weg de weerstand laag te houden. De velgen op de Revolt zijn breder om de bredere banden beter tot hun recht te laten komen. De Giant wielen zijn geschikt voor steekassen zodat ze altijd perfect in het frame zitten en zijn stijf, sterk en duurzaam. Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening geeft je meteen een goed gevoel op de Revolt.

De afmontage van de Giant Revolt 0

De Shimano GRX groep is de gravelgroep bij uitstek, het beste van de mountainbike gecombineerd met de racefiets groepsets. De GRX RX600 (de tegenhanger van de Shimano 105 groep) groepset is uitgerust met een Shadow achterderailleur die het klapperen van de ketting tegen gaat en een strakke kettinglijn behoud. De hydraulische flat mount schijfremmen zitten rechtstreeks op de achter- en voorvork gemonteerd en geven veel remkracht zonder verkrampte handen te krijgen. De Giant revolt 0 is afgemonteerd met 32/48 Praxis Alba 2D crankstel en 11-34 cassette. Deze 2x11 tandwielen setup, maakt de Giant Revolt 1 zeer veelzijdig als je op de weg in het peloton mee wil maar met het 32 tands binnenblad kun je ook de steilste off-road klimmen de baas.

Groepset Shimano GRX 600
Kleur Black
Wielset Giant S-X2 disc tubeless
Gewicht 10,25 kg
Framemateriaal Aluminium
Crankstel Praxis Alba 2D 48/32T
Type Cassette Shimano CS-R7000 11-34T
Stuur Giant Contact XR D-Fuse, 31.8mm XS:42cm, S:42cm, M:44cm, M/L:44cm, L:46cm, XL:46cm
Stuurpen Giant Contact, 8-degree XS:50mm, S:60mm, M:70mm, M/L:80mm, L:80mm, XL:90mm
Materiaal velg Aluminium
Banden Giant CrossCut AT 1 38 mm tubeless
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano GRX 400
Type remschijf Giant MPH rotors 160 mm
Zadel Giant Approach
Zadelpen Giant D-Fuse