Giant Propel Advanced 1
3.699,-
- Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
- Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
- Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
- Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.
Specificaties
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | Sram Rival eTap AXS |
Kleur | Orion Nebula |
Wielset | Giant SLR-2 50 hookless |
Gewicht | 8,5 kg |
Crankstel | Sram Rival Crankset 48/35T |
Type Cassette | Sram Rival XG-1250 11-30T |
Stuur | Giant Contact SL Aero XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm |
Stuurpen | Giant Contact SL Aero, OverDrive Aero XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:120mm |
Materiaal velg | Carbon |
Banden | Giant Gavia Course 1 25 mm |
Remmethode | Schijfrem |
Type rem | Sram Rival disc |
Type remschijf | Sram PaceLine rotors [F] 160 mm [R] 140 mm |
Zadel | Giant Fleet SL |
Zadelpen | Giant Vector |
De Giant Propel Advanced 1 voor sprinters
De Giant Propel Advanced 1 is opnieuw ontwikkeld, verbeterd en volgens de laatste trend van de aerodynamische fietsen allrounder gemaakt. Natuurlijk blijft de Giant Propel pijlsnel. Door software gestuurde CFD-analyse zijn de vernieuwde aerosystem shaping-framebuizen met afgeknotte ellips vormen verder geoptimaliseerd.
De verbindingen van framebuizen zijn niet alleen turbulentieverminderend, maar ook heel mooi om te zien. In de windtunnel zijn verschillende prototypes helemaal doorgelicht. De Giant Propel Advanced 1 is vanuit alle hoeken geanalyseerd en bespaart door de verbeterde aerodynamica weer een paar watt!
Het stijve carbon frame van de Giant Propel Advanced 1
Naast snel moest de Giant Propel Advanced 1 natuurlijk heel stijf blijven. Aangezien geen enkele Giant-fiets daar moeite mee heeft gehad, is dat bij deze Propel niet anders. Het oversized Powercore-bracket geeft geen krimp als jij je sprint inzet. De Megadrive-onderbuis voorkomt de minste flexibiliteit tussen voor- en achterkant. Dat geeft jou het vertrouwen om deze Propel zelfs in de laatste kilometers op hoge snelheid door de bochten te draaien.
Door de eigen productie van carbon heeft Giant al jaren de meest hoogwaardige frames in de markt. De Giant Propel Advanced 1 is ook op dieet geweest. De opnieuw ontworpen achterkant van de Propel Advanced 1 is veel fijner vormgegeven. Een zitbuis, zadelpen en achtervork met smallere diameters zorgt niet alleen voor minder grammen. De achterkant is namelijk een stuk flexibeler om de Giant Propel Advanced 1 meer comfort te geven voor de lange dagen in het zadel.
Geïntegreerde aerodynamica en allround prestaties
Om de aerodynamica verder te verbeteren zijn de kabels en leidingen bij de Giant Propel Advanced 1 wederom helemaal geïntegreerd. Nieuw in deze integratie is een nieuw ontworpen stuurpen. Deze Giant contact SL aero-stuurpen is langs de onderkant helemaal uitgehold. Dit vergemakkelijkt de integratie en zorgt ervoor dat aanpassingen aan de stuurpen een stuk makkelijker zijn. De kabels gaan helemaal door het vernieuwde aerodynamische stuur. Dit stuur is uitgerust met een diepere drop, zodat je handen verder in de beugel kunnen pakken voor meer controle tijdens sprinten.
De velgen, wielen, banden en accessoires
Bij deze nieuwe Giant Propel Advanced 1 zijn nieuwe velgen ontwikkeld. Om de allround rijeigenschappen verder te boosten, zitten er nu 50 mm hoge carbon velgen in de Propel.
Om jou optimaal te laten profiteren van de tubeless voordelen heeft de Propel nog steeds hookless velgen met tubeless 25 mm Giant Gavia course banden. Deze tubeless banden vallen op een hookless velg als 28 mm breed en in de Propel is zelfs ruimte voor 30 mm banden.
Aerodynamisch voordeel wordt niet alleen meer uit het frame en de wielen gehaald. De componenten zorgen voor de marginal gains. Daarom komt de Giant Propel Advanced 1 nu met speciale bidonhouders die ontwikkeld zijn om de turbulentie bij de onderbuis en de zitbuis te verminderen. De racefiets is aerodynamisch hoogwaardig afgewerkt en de montage van het fijne Giant Fleet SL-zadel en de meegeleverde computer mount kun jij meteen op weg.
Het gebruiksgemak van de Sram Rival AXS
Sram Rival AXS is de groepset van 2022 en zit daarom volkomen terecht op deze mooie Giant Propel Advanced 1. Het feilloze schakelen van de AXS-techniek zorgt voor een solide basis.
Ook het gebruiksgemak van de Sram Rival AXS-groepset wordt geprezen. De volledige bediening van twee intuïtieve knoppen maakt schakelen nog makkelijker. De Sram Rival AXS-groepset heeft bovendien veel keuze in tandwielverhoudingen, waardoor deze groep zowel in de bergen als in de sprint perfect te gebruiken is.
Bij de Giant Propel Advanced 1 zit een app die jou veel inzichten geeft. Het is een app die je automatisch een notificatie geeft als de accu’s opgeladen moeten worden. Je verkrijgt in de app eveneens inzicht in welke versnellingen je op welk terrein gebruikt om jou als wielrenner vooruit te helpen. De standaard 48/35-kettingbladen voor en de 10/30-kettingbladen achter zorgen voor kleine stappen, zodat je ook op hoge snelheid je beentempo perfect kunt regelen met je versnellingen. Het hoge tempo moet natuurlijk wel eens naar beneden bijgesteld worden op de Giant Propel. Daar zorgen de feilloze hydraulische schijfremmen van Sram Rival AXS voor!
Twijfel niet langer
De Giant Propel Advanced 1 is supersnel én een parel van een fiets met een hoogwaardige afmontage. De kleureffecten van de Orion Nebula-lak geven jou een goed moraal voor de start. Twijfel niet langer en ga voor de snelle Propel, want “small gains deliver big wins” en dat geldt ook voor jou.
Vergelijkbare producten
De Giant Propel Advanced 1 voor sprinters
De Giant Propel Advanced 1 is opnieuw ontwikkeld, verbeterd en volgens de laatste trend van de aerodynamische fietsen allrounder gemaakt. Natuurlijk blijft de Giant Propel pijlsnel. Door software gestuurde CFD-analyse zijn de vernieuwde aerosystem shaping-framebuizen met afgeknotte ellips vormen verder geoptimaliseerd.
De verbindingen van framebuizen zijn niet alleen turbulentieverminderend, maar ook heel mooi om te zien. In de windtunnel zijn verschillende prototypes helemaal doorgelicht. De Giant Propel Advanced 1 is vanuit alle hoeken geanalyseerd en bespaart door de verbeterde aerodynamica weer een paar watt!
Het stijve carbon frame van de Giant Propel Advanced 1
Naast snel moest de Giant Propel Advanced 1 natuurlijk heel stijf blijven. Aangezien geen enkele Giant-fiets daar moeite mee heeft gehad, is dat bij deze Propel niet anders. Het oversized Powercore-bracket geeft geen krimp als jij je sprint inzet. De Megadrive-onderbuis voorkomt de minste flexibiliteit tussen voor- en achterkant. Dat geeft jou het vertrouwen om deze Propel zelfs in de laatste kilometers op hoge snelheid door de bochten te draaien.
Door de eigen productie van carbon heeft Giant al jaren de meest hoogwaardige frames in de markt. De Giant Propel Advanced 1 is ook op dieet geweest. De opnieuw ontworpen achterkant van de Propel Advanced 1 is veel fijner vormgegeven. Een zitbuis, zadelpen en achtervork met smallere diameters zorgt niet alleen voor minder grammen. De achterkant is namelijk een stuk flexibeler om de Giant Propel Advanced 1 meer comfort te geven voor de lange dagen in het zadel.
Geïntegreerde aerodynamica en allround prestaties
Om de aerodynamica verder te verbeteren zijn de kabels en leidingen bij de Giant Propel Advanced 1 wederom helemaal geïntegreerd. Nieuw in deze integratie is een nieuw ontworpen stuurpen. Deze Giant contact SL aero-stuurpen is langs de onderkant helemaal uitgehold. Dit vergemakkelijkt de integratie en zorgt ervoor dat aanpassingen aan de stuurpen een stuk makkelijker zijn. De kabels gaan helemaal door het vernieuwde aerodynamische stuur. Dit stuur is uitgerust met een diepere drop, zodat je handen verder in de beugel kunnen pakken voor meer controle tijdens sprinten.
De velgen, wielen, banden en accessoires
Bij deze nieuwe Giant Propel Advanced 1 zijn nieuwe velgen ontwikkeld. Om de allround rijeigenschappen verder te boosten, zitten er nu 50 mm hoge carbon velgen in de Propel.
Om jou optimaal te laten profiteren van de tubeless voordelen heeft de Propel nog steeds hookless velgen met tubeless 25 mm Giant Gavia course banden. Deze tubeless banden vallen op een hookless velg als 28 mm breed en in de Propel is zelfs ruimte voor 30 mm banden.
Aerodynamisch voordeel wordt niet alleen meer uit het frame en de wielen gehaald. De componenten zorgen voor de marginal gains. Daarom komt de Giant Propel Advanced 1 nu met speciale bidonhouders die ontwikkeld zijn om de turbulentie bij de onderbuis en de zitbuis te verminderen. De racefiets is aerodynamisch hoogwaardig afgewerkt en de montage van het fijne Giant Fleet SL-zadel en de meegeleverde computer mount kun jij meteen op weg.
Het gebruiksgemak van de Sram Rival AXS
Sram Rival AXS is de groepset van 2022 en zit daarom volkomen terecht op deze mooie Giant Propel Advanced 1. Het feilloze schakelen van de AXS-techniek zorgt voor een solide basis.
Ook het gebruiksgemak van de Sram Rival AXS-groepset wordt geprezen. De volledige bediening van twee intuïtieve knoppen maakt schakelen nog makkelijker. De Sram Rival AXS-groepset heeft bovendien veel keuze in tandwielverhoudingen, waardoor deze groep zowel in de bergen als in de sprint perfect te gebruiken is.
Bij de Giant Propel Advanced 1 zit een app die jou veel inzichten geeft. Het is een app die je automatisch een notificatie geeft als de accu’s opgeladen moeten worden. Je verkrijgt in de app eveneens inzicht in welke versnellingen je op welk terrein gebruikt om jou als wielrenner vooruit te helpen. De standaard 48/35-kettingbladen voor en de 10/30-kettingbladen achter zorgen voor kleine stappen, zodat je ook op hoge snelheid je beentempo perfect kunt regelen met je versnellingen. Het hoge tempo moet natuurlijk wel eens naar beneden bijgesteld worden op de Giant Propel. Daar zorgen de feilloze hydraulische schijfremmen van Sram Rival AXS voor!
Twijfel niet langer
De Giant Propel Advanced 1 is supersnel én een parel van een fiets met een hoogwaardige afmontage. De kleureffecten van de Orion Nebula-lak geven jou een goed moraal voor de start. Twijfel niet langer en ga voor de snelle Propel, want “small gains deliver big wins” en dat geldt ook voor jou.
Framemateriaal | Carbon |
---|---|
Groepset | Sram Rival eTap AXS |
Kleur | Orion Nebula |
Wielset | Giant SLR-2 50 hookless |
Gewicht | 8,5 kg |
Crankstel | Sram Rival Crankset 48/35T |
Type Cassette | Sram Rival XG-1250 11-30T |
Stuur | Giant Contact SL Aero XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm |
Stuurpen | Giant Contact SL Aero, OverDrive Aero XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:120mm |
Materiaal velg | Carbon |
Banden | Giant Gavia Course 1 25 mm |
Remmethode | Schijfrem |
Type rem | Sram Rival disc |
Type remschijf | Sram PaceLine rotors [F] 160 mm [R] 140 mm |
Zadel | Giant Fleet SL |
Zadelpen | Giant Vector |