• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending

Giant Defy Advanced pro 2 AXS 2022

Framemaat
Kleur
Adviesprijs  4.699,-

 3.499,-

Stel een vraag over dit product
  • Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
  • Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
  • Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
  • Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.

Specificaties

Framemateriaal Carbon
Groepset Sram Rival eTap AXS
Kleur Black Chrome
Wielset Giant SLR-2 36 hookless
Crankstel Sram Rival Crankset 46/33T
Type Cassette Sram Rival XG-1250 10-36T
Stuur Giant Contact SL D-Fuse XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm
Stuurpen Giant Contact SL XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:110mm
Materiaal velg Carbon
Banden Giant Gavia Fondo 1 32 mm
Remmethode Schijfrem
Type rem Sram Rival disc
Type remschijf Sram PaceLine rotors [F] 160 mm [R] 140 mm
Zadel Giant Fleet SL
Zadelpen Giant D-Fuse SL

Giant Defy Advanced pro 2 AXS 2022

De nieuwe Defy garandeert dat je uitstekend vooruit komt op diverse soorten wegdek en bij uiteenlopende omstandigheden. Glad asfalt, ruwe binnenwegen of hoge bergpassen zijn geen enkel probleem voor deze fiets.

Het frame van de Giant Defy Advanced pro 2 AXS

De Giant Defy Advanced pro 2 AXS is een racefiets om zoveel mogelijk comfort te bieden. Enerzijds gebeurt dit door een comfortabelere geometrie zoals de hogere balhoofdbuis en iets kortere bovenbuis. De aflopende bovenbuis zorgt ook voor een zadelpen die meer uitsteekt en zo meer flexibiliteit kan bieden. Anderzijds is het frameontwerp zo dat er zoveel mogelijk trillingen geabsorbeerd worden. De staande achtervork is plat en sluit lager aan op de zitbuis om trillingen beter te absorberen door het frame. De voor en achtervork van de Defy hebben ruimte om 35 mm brede banden te monteren, dit zorgt niet alleen voor meer comfort maar ook meer grip. De Giant Defy heeft een oversized en stijf Powercore bottombracket dat 86 mm breed is en geschikt voor press fit geïntegreerde trapaslagers. Op deze zeer stijve bottombracket zijn ook de massieve liggende achtervorken assymetrisch verbonden om de geleverde kracht over te brengen naar het achterwiel.
De voorkant van de Giant Defy is net als alle andere Giant racefietsen voorzien van een Overdrive balhoofd ontwerp, de balhoofdbuis heeft een 1,25 inch diameter onder en een 1,125 inch diameter boven voor extra stabiel en scherp stuurgedrag. Het Giant Defy frame heeft een geïntegreerde kabelgeleiding, een geïntegreerde zadelpenklem en is uitgerust met 12 mm steekassen om de schijfremmen een stijvere en preciesere montage te geven.
De Giant Defy heeft de versnellingskabels netjes door het frame weggewerkt, de kabels gaan zo het frame in dat ze geen lakschade kunnen veroorzaken. De remkabels zijn ook door het frame weggegewerkt, deze gaan zelfs achter de stuurpen het frame in zodat ze geen lakschade kunnen veroorzaken en met de Giant stealth stuurpen heel strak geïntegreerd kunnen worden. Giant kwam in 1985 met de eerste betaalbare carbon racefiets op de markt en word gezien als de fabrikant met de meeste carbon know how. Giant is 1 van de weinige fabrikanten die zijn carbon zelf weeft en zelf de carbon resin ontwikkeld. Carbon Giant Defy frame's en voorvorken zijn allemaal voorzien van levenslange garantie op productiefouten.

De componenten op de Giant Defy advanced pro 2

Op de Giant Defy advanced pro modellen zijn ook de componenten ontworpen om zo veel mogelijk comfort te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Defy's zijn nu ook uitgerust met een carbon D-fuse stuur dat net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek met de handen op het stuur of op de shifters een soortgelijke flexibiliteit heeft. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
Naast de D-fuse technologie is de Giant Defy ook uitgerust met de nieuwe Giant Fondo tubeless banden in de 32 mm breed uitvoering, deze banden bieden naast comfort ook veel meer grip en minder kans op lekrijden. Deze Fondo banden liggen op de Giant SLR 2 carbon wielen met een 42 mm hoge carbon velg die robuust gebouwd is en makkelijke te servicen. Het nieuwe hookless velg ontwerp zorgt dat de Giant SLR 2 wielset verrassend licht blijft met zijn 1545 gram. Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op de Defy waar je meer draagvlak op je zadel nodig hebt door de wat rechtere positie en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Defy Advanced pro 2 AXS

Giant Defy Advanced pro 2 AXS komt met de betrouwbare draadloze schakellogica van Sram Rival etap AXS. Deze is eenvoudig en intuïtief te bedienen: één knop om lichter te gaan, één om zwaarder te gaan en beiden om naar het buitenblad te schakelen (of terug). De 12-speed cassette biedt een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de juiste versnelling zit, of je nu een steil geiten pad beklimt of sprint voor een stadsbordje. Controle, personalisatie en monitoring zijn binnen handbereik met de AXS mobiele app. Met een fijne ergonomie van de Rival shifter en het instelbare rembereik is ook remmen met de Rival AXS geen probleem. Met een fijne ergonomie van de Rival shifter en het instelbare rembereik is ook remmen met de Rival AXS geen probleem. De Giant Defy Advanced pro 2 AXS is afgemonteerd met een SRAM Rival 33/46 crankstel en een SRAM Rival 12-speed 10x36 cassette.

Vergelijkbare producten

Wilier Garda disc

Adviesprijs  4.600,-

 4.199,-

Wilier Granturismo SLR

Adviesprijs  8.400,-

 7.550,-

Wilier Granturismo SLR 2023

Adviesprijs  7.400,-

 6.499,-

Wilier Rave SL

Adviesprijs  5.100,-

 4.599,-

Productinformatie

Giant Defy Advanced pro 2 AXS 2022

De nieuwe Defy garandeert dat je uitstekend vooruit komt op diverse soorten wegdek en bij uiteenlopende omstandigheden. Glad asfalt, ruwe binnenwegen of hoge bergpassen zijn geen enkel probleem voor deze fiets.

Het frame van de Giant Defy Advanced pro 2 AXS

De Giant Defy Advanced pro 2 AXS is een racefiets om zoveel mogelijk comfort te bieden. Enerzijds gebeurt dit door een comfortabelere geometrie zoals de hogere balhoofdbuis en iets kortere bovenbuis. De aflopende bovenbuis zorgt ook voor een zadelpen die meer uitsteekt en zo meer flexibiliteit kan bieden. Anderzijds is het frameontwerp zo dat er zoveel mogelijk trillingen geabsorbeerd worden. De staande achtervork is plat en sluit lager aan op de zitbuis om trillingen beter te absorberen door het frame. De voor en achtervork van de Defy hebben ruimte om 35 mm brede banden te monteren, dit zorgt niet alleen voor meer comfort maar ook meer grip. De Giant Defy heeft een oversized en stijf Powercore bottombracket dat 86 mm breed is en geschikt voor press fit geïntegreerde trapaslagers. Op deze zeer stijve bottombracket zijn ook de massieve liggende achtervorken assymetrisch verbonden om de geleverde kracht over te brengen naar het achterwiel.
De voorkant van de Giant Defy is net als alle andere Giant racefietsen voorzien van een Overdrive balhoofd ontwerp, de balhoofdbuis heeft een 1,25 inch diameter onder en een 1,125 inch diameter boven voor extra stabiel en scherp stuurgedrag. Het Giant Defy frame heeft een geïntegreerde kabelgeleiding, een geïntegreerde zadelpenklem en is uitgerust met 12 mm steekassen om de schijfremmen een stijvere en preciesere montage te geven.
De Giant Defy heeft de versnellingskabels netjes door het frame weggewerkt, de kabels gaan zo het frame in dat ze geen lakschade kunnen veroorzaken. De remkabels zijn ook door het frame weggegewerkt, deze gaan zelfs achter de stuurpen het frame in zodat ze geen lakschade kunnen veroorzaken en met de Giant stealth stuurpen heel strak geïntegreerd kunnen worden. Giant kwam in 1985 met de eerste betaalbare carbon racefiets op de markt en word gezien als de fabrikant met de meeste carbon know how. Giant is 1 van de weinige fabrikanten die zijn carbon zelf weeft en zelf de carbon resin ontwikkeld. Carbon Giant Defy frame's en voorvorken zijn allemaal voorzien van levenslange garantie op productiefouten.

De componenten op de Giant Defy advanced pro 2

Op de Giant Defy advanced pro modellen zijn ook de componenten ontworpen om zo veel mogelijk comfort te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Defy's zijn nu ook uitgerust met een carbon D-fuse stuur dat net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek met de handen op het stuur of op de shifters een soortgelijke flexibiliteit heeft. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
Naast de D-fuse technologie is de Giant Defy ook uitgerust met de nieuwe Giant Fondo tubeless banden in de 32 mm breed uitvoering, deze banden bieden naast comfort ook veel meer grip en minder kans op lekrijden. Deze Fondo banden liggen op de Giant SLR 2 carbon wielen met een 42 mm hoge carbon velg die robuust gebouwd is en makkelijke te servicen. Het nieuwe hookless velg ontwerp zorgt dat de Giant SLR 2 wielset verrassend licht blijft met zijn 1545 gram. Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op de Defy waar je meer draagvlak op je zadel nodig hebt door de wat rechtere positie en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Defy Advanced pro 2 AXS

Giant Defy Advanced pro 2 AXS komt met de betrouwbare draadloze schakellogica van Sram Rival etap AXS. Deze is eenvoudig en intuïtief te bedienen: één knop om lichter te gaan, één om zwaarder te gaan en beiden om naar het buitenblad te schakelen (of terug). De 12-speed cassette biedt een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de juiste versnelling zit, of je nu een steil geiten pad beklimt of sprint voor een stadsbordje. Controle, personalisatie en monitoring zijn binnen handbereik met de AXS mobiele app. Met een fijne ergonomie van de Rival shifter en het instelbare rembereik is ook remmen met de Rival AXS geen probleem. Met een fijne ergonomie van de Rival shifter en het instelbare rembereik is ook remmen met de Rival AXS geen probleem. De Giant Defy Advanced pro 2 AXS is afgemonteerd met een SRAM Rival 33/46 crankstel en een SRAM Rival 12-speed 10x36 cassette.

Framemateriaal Carbon
Groepset Sram Rival eTap AXS
Kleur Black Chrome
Wielset Giant SLR-2 36 hookless
Crankstel Sram Rival Crankset 46/33T
Type Cassette Sram Rival XG-1250 10-36T
Stuur Giant Contact SL D-Fuse XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm
Stuurpen Giant Contact SL XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:110mm
Materiaal velg Carbon
Banden Giant Gavia Fondo 1 32 mm
Remmethode Schijfrem
Type rem Sram Rival disc
Type remschijf Sram PaceLine rotors [F] 160 mm [R] 140 mm
Zadel Giant Fleet SL
Zadelpen Giant D-Fuse SL