DT Swiss ARC 1400 Dicut 62 DB racefietswielen
699,-
- Boven de €50 gratis verzending met DHL of naar een DHL ophaalpunt.
- Voor 17:00 besteld op werkdagen dezelfde dag verzonden.
- We verzenden geen pakketten op dinsdag, zaterdag en zondag.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie vanaf €100.
- 14 dagen retourrecht, makkelijk retourneren dmv onze retourportal.
Specificaties
Body | Ratchet EXP 36 |
---|---|
Type body | Ratchet |
Velgbreedte | 27 mm extern |
Velgmateriaal | Carbon velg |
Remmethode | Schijfrem |
Bandtype | Tubeless/clincher |
Gebruik | Racefiets |
Velghoogte | 62 mm hoog |
Gewicht wielset | 1753 gram per set |
Aantal spaken voorwiel | 24 spaken voor |
Aantal spaken achterwiel | 24 spaken achter |
Fabrieksgarantie | 24 maanden |
Inbouwbreedte voorwiel | 100x12 mm (Steekas) |
Inbouwbreedte achterwiel | 142x12 mm (Steekas) |
Interne velgbreedte | 20 mm intern |
Type spaken | Straight pull aero spaken |
Max rijdersgewicht | Max 110 kg |
DT Swiss ARC 1400 Dicut 62 DB Aero disc los wiel
Ontwikkeld met een alomvattende benadering om maar één aspect te verbeteren: nog sneller zijn! Het door DT Swiss en Swiss side ontwikkelde Aero+ concept geoptimaliseerd: De samenhang van weerstand, rij-eigenschappen en efficiëntie.
Weerstand heeft bij wind op kop alles te maken met het frontale oppervlak maar wind komt zelden alleen op de kop. Als er zijwind ontstaat bij een hoek van ongeveer 14 graden, dan creeëren de velgen van de nieuwe ARC1400 een soort "zeileffect" waardoor deze zijwind omgezet word naar voorwaartse kracht. Hoe hoger de velg hoe groter het "zeileffect" kan worden. Alle draaiende wielen maken zelf ook weerstand door het draaiende effect, de spaken spelen hier de grootste rol. Dus een hoger velg (en minder spaak) beperken deze rotatiekrachten.
Natuurlijk moet een wiel wel voorspelbaar zijn vooral in zijwind. Voorspelbaarheid van je voorwiel met zijwind draait om de verdeling van krachten voor en achter de "stuuras". De DT Swiss ARC velgen zijn zo ontwikkeld dat bij zijwind de krachten voor en achter de voorvork zoveel mogelijk uitgebalanceerd worden.
62 mm hoge carbon velg die extern 27 mm breed is om zo min mogelijk turbulentie tussen band en velg te creëeren.
1754 gram per set
24 DT aero comp® t-head straightpull spaken per wiel met DT pro lock hidden nippels
De DT Swiss ARC velgen zijn tubeless ready, tubeless zorgt voor minder rolweerstand, rijden met minder druk geeft meer comfort, meer grip heb je met minder druk en minder kans op lekrijden. De DT Swiss velgen zijn in het midden zo gevormd dat een band makkelijk in de velgrand schiet en dat soms al met een gewone pomp met een groot volume per slag. Op elke DT Swiss velg kan men ook een gewone buitenband met binnenband monteren. Rolweerstand draait veelal om de afdruk die de band maakt met de ondergrond. Bredere banden en bredere velgen om deze beter te ondersteunen hebben een positieve invloed op rolweerstand. Met meer volume kan je de banden op een lagere druk rijden waardoor de afdruk van de band met de ondergrond wel breder word maar ook korter omdat een band op lagere druk sneller het wegdek "loslaat", de totale oppervlakte van de afdruk is kleiner en dus heb je tocg minder rolweerstand.
De DT Swiss naven staan bekend voor hun gereedschapsvrije de- en montage. Door een kleine aanpassing aan de eindbus worden deze nog makkelijker gedemonteerd. De body van het achterwiel verwissel je in enkele seconde's maar ook lagers vervangen en onderhouden gaat snel en makkelijk.
Het samenvoegen van één van de ratchets met de ring in de naaf maakt één veer overbodig. Het zorgt voor minder onderdelen en dus minder gewicht maar maakt het ratchet systeem ook duurzamer. Doordat het nieuwe Ratchet systeem nog maar met één veer werkt om één ratchet op zijn plaats te houden in plaats van 2 maakt de aangrijping nog sneller en directer.
De volledige oppervlakte van de ratchets en de 36 tanden rondom vallen in elkaar, je krijgt veel lagere "drukpunten". Dat maakt de Ratchet naven van DT Swiss zo legendarisch betrouwbaar en duurzaam. Het lager aan de aandrijfzijde is door het samenvoegen van onderdelen ook verder naar buiten komen te zitten. Dit zorgt voor een stijvereas en een stijvere as verbuigt minder waardoor de lagers weer langer meegaan!
DT Swiss ARC 1400 Dicut 62 DB Aero disc los wiel
Ontwikkeld met een alomvattende benadering om maar één aspect te verbeteren: nog sneller zijn! Het door DT Swiss en Swiss side ontwikkelde Aero+ concept geoptimaliseerd: De samenhang van weerstand, rij-eigenschappen en efficiëntie.
Weerstand heeft bij wind op kop alles te maken met het frontale oppervlak maar wind komt zelden alleen op de kop. Als er zijwind ontstaat bij een hoek van ongeveer 14 graden, dan creeëren de velgen van de nieuwe ARC1400 een soort "zeileffect" waardoor deze zijwind omgezet word naar voorwaartse kracht. Hoe hoger de velg hoe groter het "zeileffect" kan worden. Alle draaiende wielen maken zelf ook weerstand door het draaiende effect, de spaken spelen hier de grootste rol. Dus een hoger velg (en minder spaak) beperken deze rotatiekrachten.
Natuurlijk moet een wiel wel voorspelbaar zijn vooral in zijwind. Voorspelbaarheid van je voorwiel met zijwind draait om de verdeling van krachten voor en achter de "stuuras". De DT Swiss ARC velgen zijn zo ontwikkeld dat bij zijwind de krachten voor en achter de voorvork zoveel mogelijk uitgebalanceerd worden.
62 mm hoge carbon velg die extern 27 mm breed is om zo min mogelijk turbulentie tussen band en velg te creëeren.
1754 gram per set
24 DT aero comp® t-head straightpull spaken per wiel met DT pro lock hidden nippels
De DT Swiss ARC velgen zijn tubeless ready, tubeless zorgt voor minder rolweerstand, rijden met minder druk geeft meer comfort, meer grip heb je met minder druk en minder kans op lekrijden. De DT Swiss velgen zijn in het midden zo gevormd dat een band makkelijk in de velgrand schiet en dat soms al met een gewone pomp met een groot volume per slag. Op elke DT Swiss velg kan men ook een gewone buitenband met binnenband monteren. Rolweerstand draait veelal om de afdruk die de band maakt met de ondergrond. Bredere banden en bredere velgen om deze beter te ondersteunen hebben een positieve invloed op rolweerstand. Met meer volume kan je de banden op een lagere druk rijden waardoor de afdruk van de band met de ondergrond wel breder word maar ook korter omdat een band op lagere druk sneller het wegdek "loslaat", de totale oppervlakte van de afdruk is kleiner en dus heb je tocg minder rolweerstand.
De DT Swiss naven staan bekend voor hun gereedschapsvrije de- en montage. Door een kleine aanpassing aan de eindbus worden deze nog makkelijker gedemonteerd. De body van het achterwiel verwissel je in enkele seconde's maar ook lagers vervangen en onderhouden gaat snel en makkelijk.
Het samenvoegen van één van de ratchets met de ring in de naaf maakt één veer overbodig. Het zorgt voor minder onderdelen en dus minder gewicht maar maakt het ratchet systeem ook duurzamer. Doordat het nieuwe Ratchet systeem nog maar met één veer werkt om één ratchet op zijn plaats te houden in plaats van 2 maakt de aangrijping nog sneller en directer.
De volledige oppervlakte van de ratchets en de 36 tanden rondom vallen in elkaar, je krijgt veel lagere "drukpunten". Dat maakt de Ratchet naven van DT Swiss zo legendarisch betrouwbaar en duurzaam. Het lager aan de aandrijfzijde is door het samenvoegen van onderdelen ook verder naar buiten komen te zitten. Dit zorgt voor een stijvereas en een stijvere as verbuigt minder waardoor de lagers weer langer meegaan!
Body | Ratchet EXP 36 |
---|---|
Type body | Ratchet |
Velgbreedte | 27 mm extern |
Velgmateriaal | Carbon velg |
Remmethode | Schijfrem |
Bandtype | Tubeless/clincher |
Gebruik | Racefiets |
Velghoogte | 62 mm hoog |
Gewicht wielset | 1753 gram per set |
Aantal spaken voorwiel | 24 spaken voor |
Aantal spaken achterwiel | 24 spaken achter |
Fabrieksgarantie | 24 maanden |
Inbouwbreedte voorwiel | 100x12 mm (Steekas) |
Inbouwbreedte achterwiel | 142x12 mm (Steekas) |
Interne velgbreedte | 20 mm intern |
Type spaken | Straight pull aero spaken |
Max rijdersgewicht | Max 110 kg |