• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending

DT Swiss ARC 1100 Dicut 62 DB racefiets wielen

Type wiel
Body

 1.449,90

Stel een vraag over dit product
  • Boven de €50 gratis verzending met DHL of naar een DHL ophaalpunt.
  • Voor 17:00 besteld op werkdagen dezelfde dag verzonden.
  • We verzenden geen pakketten op dinsdag, zaterdag en zondag.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie vanaf €100.
  • 14 dagen retourrecht, makkelijk retourneren dmv onze retourportal.

Specificaties

Body Ratchet EXP 36
Type body Ratchet
Velgbreedte 27 mm extern
Velgmateriaal Carbon velg
Remmethode Schijfrem
Bandtype Tubeless/clincher
Gebruik Racefiets
Velghoogte 62 mm hoog
Gewicht wielset 1676 gram per set
Aantal spaken voorwiel 24 spaken voor
Aantal spaken achterwiel 24 spaken achter
Inbouwbreedte voorwiel 100x12 mm (Steekas)
Inbouwbreedte achterwiel 142x12 mm (Steekas)
Interne velgbreedte 20 mm intern
Type spaken Straight pull aero spaken
Max rijdersgewicht Max 110 kg

DT Swiss ARC 1100 Dicut 62 disc

Ontwikkeld met een alomvattende benadering om maar één aspect te verbeteren: nog sneller zijn! Het door DT Swiss en Swiss side ontwikkelde Aero+ concept geoptimaliseerd: De samenhang van weerstand, rij-eigenschappen en efficiëntie.

Weerstand heeft bij wind op kop alles te maken met het frontale oppervlak maar wind komt zelden alleen op de kop. Als er zijwind ontstaat bij een hoek van ongeveer 14 graden, dan creeëren de velgen van de nieuwe ARC1100 een soort "zeileffect" waardoor deze zijwind omgezet word naar voorwaartse kracht. Hoe hoger de velg hoe groter het "zeileffect" kan worden. Alle draaiende wielen maken zelf ook weerstand door het draaiende effect, de spaken spelen hier de grootste rol. Dus een hoger velg (en minder spaak) beperken deze rotatiekrachten.

Natuurlijk moet een wiel wel voorspelbaar zijn vooral in zijwind. Voorspelbaarheid van je voorwiel met zijwind draait om de verdeling van krachten voor en achter de "stuuras". De DT Swiss ARC velgen zijn zo ontwikkeld dat bij zijwind de krachten voor en achter de voorvork zoveel mogelijk uitgebalanceerd worden.

62 mm hoge carbon velg die extern 27 mm breed is om zo min mogelijk turbulentie tussen band en velg te creëeren.

1676 gram per set

De DT Swiss ARC velgen zijn tubeless ready, tubeless zorgt voor minder rolweerstand, rijden met minder druk geeft meer comfort, meer grip heb je met minder druk en minder kans op lekrijden. De DT Swiss velgen zijn in het midden zo gevormd dat een band makkelijk in de velgrand schiet en dat soms al met een gewone pomp met een groot volume per slag. Op elke DT Swiss velg kan men ook een gewone buitenband met binnenband monteren. Rolweerstand draait veelal om de afdruk die de band maakt met de ondergrond. Bredere banden en bredere velgen om deze beter te ondersteunen hebben een positieve invloed op rolweerstand. Met meer volume kan je de banden op een lagere druk rijden waardoor de afdruk van de band met de ondergrond wel breder word maar ook korter omdat een band op lagere druk sneller het wegdek "loslaat", de totale oppervlakte van de afdruk is kleiner en dus heb je tocg minder rolweerstand.

De premium 180-naaf onderscheidt zich door zijn geavanceerde Ratchet EXP-technologie, die de naaf extra lichtheid, stijfheid, precisie en een eenvoudig onderhoud zonder gereedschap geeft. Bovendien, uitgerust met de lage wrijving SINC keramische lagers, de naaf presteert efficiënt en brengt uw vermogen direct op de weg. De DT Swiss naven staan bekend voor hun gereedschapsvrije de- en montage. Door een kleine aanpassing aan de eindbus worden deze nog makkelijker gedemonteerd. De body van het achterwiel verwissel je in enkele seconde's maar ook lagers vervangen en onderhouden gaat snel en makkelijk.

Het samenvoegen van één van de ratchets met de ring in de naaf maakt één veer overbodig. Het zorgt voor minder onderdelen en dus minder gewicht maar maakt het ratchet systeem ook duurzamer. Doordat het nieuwe Ratchet systeem nog maar met één veer werkt om één ratchet op zijn plaats te houden in plaats van 2 maakt de aangrijping nog sneller en directer.

Productinformatie

DT Swiss ARC 1100 Dicut 62 disc

Ontwikkeld met een alomvattende benadering om maar één aspect te verbeteren: nog sneller zijn! Het door DT Swiss en Swiss side ontwikkelde Aero+ concept geoptimaliseerd: De samenhang van weerstand, rij-eigenschappen en efficiëntie.

Weerstand heeft bij wind op kop alles te maken met het frontale oppervlak maar wind komt zelden alleen op de kop. Als er zijwind ontstaat bij een hoek van ongeveer 14 graden, dan creeëren de velgen van de nieuwe ARC1100 een soort "zeileffect" waardoor deze zijwind omgezet word naar voorwaartse kracht. Hoe hoger de velg hoe groter het "zeileffect" kan worden. Alle draaiende wielen maken zelf ook weerstand door het draaiende effect, de spaken spelen hier de grootste rol. Dus een hoger velg (en minder spaak) beperken deze rotatiekrachten.

Natuurlijk moet een wiel wel voorspelbaar zijn vooral in zijwind. Voorspelbaarheid van je voorwiel met zijwind draait om de verdeling van krachten voor en achter de "stuuras". De DT Swiss ARC velgen zijn zo ontwikkeld dat bij zijwind de krachten voor en achter de voorvork zoveel mogelijk uitgebalanceerd worden.

62 mm hoge carbon velg die extern 27 mm breed is om zo min mogelijk turbulentie tussen band en velg te creëeren.

1676 gram per set

De DT Swiss ARC velgen zijn tubeless ready, tubeless zorgt voor minder rolweerstand, rijden met minder druk geeft meer comfort, meer grip heb je met minder druk en minder kans op lekrijden. De DT Swiss velgen zijn in het midden zo gevormd dat een band makkelijk in de velgrand schiet en dat soms al met een gewone pomp met een groot volume per slag. Op elke DT Swiss velg kan men ook een gewone buitenband met binnenband monteren. Rolweerstand draait veelal om de afdruk die de band maakt met de ondergrond. Bredere banden en bredere velgen om deze beter te ondersteunen hebben een positieve invloed op rolweerstand. Met meer volume kan je de banden op een lagere druk rijden waardoor de afdruk van de band met de ondergrond wel breder word maar ook korter omdat een band op lagere druk sneller het wegdek "loslaat", de totale oppervlakte van de afdruk is kleiner en dus heb je tocg minder rolweerstand.

De premium 180-naaf onderscheidt zich door zijn geavanceerde Ratchet EXP-technologie, die de naaf extra lichtheid, stijfheid, precisie en een eenvoudig onderhoud zonder gereedschap geeft. Bovendien, uitgerust met de lage wrijving SINC keramische lagers, de naaf presteert efficiënt en brengt uw vermogen direct op de weg. De DT Swiss naven staan bekend voor hun gereedschapsvrije de- en montage. Door een kleine aanpassing aan de eindbus worden deze nog makkelijker gedemonteerd. De body van het achterwiel verwissel je in enkele seconde's maar ook lagers vervangen en onderhouden gaat snel en makkelijk.

Het samenvoegen van één van de ratchets met de ring in de naaf maakt één veer overbodig. Het zorgt voor minder onderdelen en dus minder gewicht maar maakt het ratchet systeem ook duurzamer. Doordat het nieuwe Ratchet systeem nog maar met één veer werkt om één ratchet op zijn plaats te houden in plaats van 2 maakt de aangrijping nog sneller en directer.

Body Ratchet EXP 36
Type body Ratchet
Velgbreedte 27 mm extern
Velgmateriaal Carbon velg
Remmethode Schijfrem
Bandtype Tubeless/clincher
Gebruik Racefiets
Velghoogte 62 mm hoog
Gewicht wielset 1676 gram per set
Aantal spaken voorwiel 24 spaken voor
Aantal spaken achterwiel 24 spaken achter
Inbouwbreedte voorwiel 100x12 mm (Steekas)
Inbouwbreedte achterwiel 142x12 mm (Steekas)
Interne velgbreedte 20 mm intern
Type spaken Straight pull aero spaken
Max rijdersgewicht Max 110 kg