DT Swiss A 1800 Spline 30 DB racefiets wielen
- Boven de €50 gratis verzending met DHL of naar een DHL ophaalpunt.
- Voor 17:00 besteld op werkdagen dezelfde dag verzonden.
- We verzenden geen pakketten op dinsdag, zaterdag en zondag.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie vanaf €100.
- 14 dagen retourrecht, makkelijk retourneren dmv onze retourportal.
Specificaties
Velgmateriaal | Aluminium velg |
---|---|
Remmethode | Schijfrem |
Bandtype | Tubeless/clincher |
Gebruik | Racefiets |
Velghoogte | 30 mm hoog |
Gewicht wielset | 1691 gram per set |
Aantal spaken voorwiel | 24 spaken voor |
Aantal spaken achterwiel | 24 spaken achter |
Fabrieksgarantie | 24 maanden |
Inbouwbreedte voorwiel | 100x12 mm (Steekas) |
Inbouwbreedte achterwiel | 142x12 mm (Steekas) |
Interne velgbreedte | 20 mm intern |
Type spaken | Straight pull spaken |
Max rijdersgewicht | Max 110 kg |
DT Swiss A 1800 Spline 30 DB wielen
De DT Swiss A 1800 Spline zijn het instapmodel naar een aerodynamische wielset. Dankzij het gebruik van aluminium materiaal in combinatie met een aerodynamisch design bereik je hoge aerodynamica voor een relatief lage prijs.
De techniek
Om de DT Swiss A 1800 Spline zo aerodynamisch mogelijk te maken is veel techniek van de DT Swiss Carbon wielen overgenomen. Zo heb je dankzij aero DT Aero Comp Wide straightpull spaken en interne DT ProLock Squorx ProHead spaaknippels een lage luchtweerstand. Daarbij zijn de nippels door een vastgelijmd met als resultaat een langer behoud van de spaakspanning.
De DT Swiss A 1800 Spline is gebouwd een DT Swiss 370 Ratchet LN 18 naaf. Voor het achterwiel heb je de keuze uit een Shimano HG body of een SRAM XDR body. Hierdoor vindt je altijd de juiste wielset voor de meeste fietsen. Let wel op, alleen geschikt voor schijfremmen.
Aerodynamisch rijden
Vaak wordt in het wielrennen het belang van aerodynamica benoemd. Mocht je twijfelen over het voordeel probeer dan eens 10 kilometer te rijden met je handen op het stuur en een rechte rug, en dan vervolgens 10 kilometer in de beugels met een zo’n laag mogelijke houding. Het resultaat zal je gelijk merken. Aerodynamische wielen zijn daarom een mooie upgrade om je fiets sneller te laten gaan. De DT Swiss A 1800 Spline is een mooie tussenoplossing voor de vaak dure carbon aero wielen en de wat goedkopere niet-aero aluminium wielen.
Dankzij een tubeless ready velg (Tape en ventiel meegeleverd) kan je ook makkelijk de upgrade maken naar tubeless rijden om het aantal lekker banden te minimaliseren. Daarnaast heb je ook de voordelen van meer comfort, een lagere rolweerstand en meer grip. Allemaal resulterend in het feit dat je sneller kan fietsen met de zelfde moeite. Met een binnenbreedte van 20 mm zijn de wielen geoptimaliseerd voor banden van 25 tot 28 mm.
De velg heeft een hoogte van 30 mm. Deze hoogte is door DT Swiss bepaald na een aantal testen. Daaruit bleek dat bij het verhogen van de velg het comfort en de wegligging verminderde. Bij een lagere velg was het aerodynamische voordeel een stuk lager. Daardoor is met de keuze van 30 mm de ideale tussenweg gevonden tussen hard rijden en comfortabel rijden. Want als je comfortabel kan rijden kan je harder en als je harder rijdt is het leuker en dus comfortabeler.
DT Swiss A 1800 Spline 30 DB wielen
De DT Swiss A 1800 Spline zijn het instapmodel naar een aerodynamische wielset. Dankzij het gebruik van aluminium materiaal in combinatie met een aerodynamisch design bereik je hoge aerodynamica voor een relatief lage prijs.
De techniek
Om de DT Swiss A 1800 Spline zo aerodynamisch mogelijk te maken is veel techniek van de DT Swiss Carbon wielen overgenomen. Zo heb je dankzij aero DT Aero Comp Wide straightpull spaken en interne DT ProLock Squorx ProHead spaaknippels een lage luchtweerstand. Daarbij zijn de nippels door een vastgelijmd met als resultaat een langer behoud van de spaakspanning.
De DT Swiss A 1800 Spline is gebouwd een DT Swiss 370 Ratchet LN 18 naaf. Voor het achterwiel heb je de keuze uit een Shimano HG body of een SRAM XDR body. Hierdoor vindt je altijd de juiste wielset voor de meeste fietsen. Let wel op, alleen geschikt voor schijfremmen.
Aerodynamisch rijden
Vaak wordt in het wielrennen het belang van aerodynamica benoemd. Mocht je twijfelen over het voordeel probeer dan eens 10 kilometer te rijden met je handen op het stuur en een rechte rug, en dan vervolgens 10 kilometer in de beugels met een zo’n laag mogelijke houding. Het resultaat zal je gelijk merken. Aerodynamische wielen zijn daarom een mooie upgrade om je fiets sneller te laten gaan. De DT Swiss A 1800 Spline is een mooie tussenoplossing voor de vaak dure carbon aero wielen en de wat goedkopere niet-aero aluminium wielen.
Dankzij een tubeless ready velg (Tape en ventiel meegeleverd) kan je ook makkelijk de upgrade maken naar tubeless rijden om het aantal lekker banden te minimaliseren. Daarnaast heb je ook de voordelen van meer comfort, een lagere rolweerstand en meer grip. Allemaal resulterend in het feit dat je sneller kan fietsen met de zelfde moeite. Met een binnenbreedte van 20 mm zijn de wielen geoptimaliseerd voor banden van 25 tot 28 mm.
De velg heeft een hoogte van 30 mm. Deze hoogte is door DT Swiss bepaald na een aantal testen. Daaruit bleek dat bij het verhogen van de velg het comfort en de wegligging verminderde. Bij een lagere velg was het aerodynamische voordeel een stuk lager. Daardoor is met de keuze van 30 mm de ideale tussenweg gevonden tussen hard rijden en comfortabel rijden. Want als je comfortabel kan rijden kan je harder en als je harder rijdt is het leuker en dus comfortabeler.
Velgmateriaal | Aluminium velg |
---|---|
Remmethode | Schijfrem |
Bandtype | Tubeless/clincher |
Gebruik | Racefiets |
Velghoogte | 30 mm hoog |
Gewicht wielset | 1691 gram per set |
Aantal spaken voorwiel | 24 spaken voor |
Aantal spaken achterwiel | 24 spaken achter |
Fabrieksgarantie | 24 maanden |
Inbouwbreedte voorwiel | 100x12 mm (Steekas) |
Inbouwbreedte achterwiel | 142x12 mm (Steekas) |
Interne velgbreedte | 20 mm intern |
Type spaken | Straight pull spaken |
Max rijdersgewicht | Max 110 kg |