Retourneren of ruilen
Na ontvangst van uw bestelling kan het voorkomen dat u het product wenst te retourneren of ruilen. Bijvoorbeeld vanwege een foutief type, tegenvallende kleurstelling of verkeerde maatvoering. In dat geval kunt u zonder opgave van redenen het product retourneren of ruilen. Hierbij gelden enkele voorwaarden.
Ruilen
Als u iets wil ruilen omdat u bijvoorbeeld de verkeerde cassette besteld heeft die niet werkt met de achterderailleur of u heeft ergens overeen gelezen waardoor u het product niet kan gebruiken maar Rullens Fietsen mag wel het vervangende product leveren dan nemen wij de retourkosten op ons. Heeft u geen vervangend artikel nodig dan is het alleen retourneren en zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening.
Om een snelle terugbetaling van het verkeerd bestelde product en de retourkosten te garanderen vragen wij u om zelf een nieuwe bestelling te doen van het juiste product (eventueel na contact met onze klantenservice). In de retourportal kan u bij retourreden "verkeerde product besteld" kiezen en bij terugbetaling kiest u de optie "artikelen ruilen" en vult u het NIEUWE ORDERNUMMER van de nieuwe zelf geplaatste bestelling in het vak onder "waarvoor zou je willen ruilen"
Voor onze Belgische klanten geldt hetzelfde, alleen hebben wij één extra voorwaarde voor gratis retourneren vanuit België en deze is dat wij alleen de retourkosten van een DPD retourzending kunnen terugbetalen. U wilt toch liever retourneren met PostNL vanuit België en u voldoet aan al de andere voorwaarden? Dan kunnen wij €5 van de retourkosten crediteren.
Passen
In geval van kleding zoals broeken, schoenen of shirts adviseren wij altijd om twee maten te bestellen, indien u twijfelt over de juiste maatvoering. Wij bieden u de service om de verkeerde maatvoering op onze kosten te retourneren. Let op: dit geld alleen als u bij de eerste bestelling 2 dezelfde kledingstukken van hetzelfde merk in opvolgende maten heeft besteld. Voor kledingaccessoires geldt dat u zelf verantwoordelijk bent voor de retourzending. Bij dergelijke accessoires moet u denken aan arm- of beenstukken, handschoenen, mutsen, sjaaltjes en sokken. De kosten voor de retourzending komen in die gevallen voor uw eigen rekening.
Om een snelle terugbetaling van het niet passende kledingstuk en de retourkosten te garanderen vragen wij u om in de retourportal bij retourreden "meerdere maten besteld" te kiezen en bij terugbetaling kiest u de optie "geld terug".
Voor onze Belgische klanten geldt hetzelfde, alleen hebben wij één extra voorwaarde voor gratis passen vanuit België en deze is dat wij alleen de retourkosten van een DPD retourzending kunnen terugbetalen.
Wij hebben als extra service een retourportal waar u van thuis uit uw retour kan aanmelden en een PostNL /DPD retourlabel kan aanmaken. U heeft het retourpakket dan alleen maar af te geven bij een PostNL/DPD punt of voor klanten uit België bij een DPD punt. Let op, in België kunt u uitsluitend retourneren via DPD! Onze retourportal vind u hier:
Als u nog vragen heeft over uw retourzending dan mag je deze per e-mail naar online@rullensfietsen.nl sturen.
Gratis retourneren kan in de volgende omstandigheden:
- Ruilen zoals hierboven beschreven;
- Passen zoals hierboven beschreven;
- Fout gemaakt door Rullens Fietsen;
- Bekijken en passen van merken uit de volgende selectie: Cuore kleding
Uitgangspunt is dat u een product kunt retourneren of ruilen binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst. Bent u door omstandigheden (bijv. vakantie of ziekte) niet toegekomen aan retournering binnen deze termijn, dan verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen om in overleg tot een oplossing te komen. Voor het overige is retourneren of ruilen alleen mogelijk als het product ongebruikt/ongedragen is, in originele staat is en verpakt is in de verpakking waarin deze geleverd is. Laat in geval van kleding bijvoorbeeld etiketten en labels zitten bij het passen.
Te allen tijde uitgezonderd van de mogelijkheid tot retourneren of ruilen zijn de volgende artikelen:
- Speciaal op maat gemaakte of aangepaste artikelen;
- Speciaal bestelde artikelen die niet standaard in ons assortiment opgenomen zijn;
- Producten waarvan de verzegeling verbroken is, zoals bijvoorbeeld fietsnavigaties;
- Producten of onderdelen die duidelijk gebruikt en/of gemonteerd zijn.
Retourzendingen mogen te allen tijde verstuurd worden naar:
Rullens Fietsen
Molensingel 68
4724 CR Wouw
Vergeet bij uw zending niet de originele aankoopfactuur te voegen, zodat wij snel kunnen traceren van wie de zending afkomstig is. Wij zullen het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retourzending crediteren.