• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending

Sram Red AXS en Sram Force AXS op de racefiets


De Sram Red AXS en de Sram Force AXS zijn betrouwbare en veilige technologieën voor op de racefiets. Deze technologieën hebben een strakke look die past bij de moderne wielrenfietsen. De draadloze eTap AXS-schakeltechnologie bedien je eenvoudig en snel: één knop om lichter te schakelen en één knop om zwaarder te fietsen en tegelijkertijd van voorblad te wisselen.

De Sram Red AXS en Sram Force AXS aanpassen aan jouw wensen

De racefietsen van vandaag zijn sneller en veelzijdiger. Rijders willen een fiets met een breed versnellingsspectrum dat past bij hun uiteenlopende fietsactiviteiten. Het bereik is slechts de help van de vergelijking. Als fietser wil je ook een aandrijving die bij elke situatie de juiste versnelling biedt. Twaalf versnellingen bieden een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de beste versnelling zit. Of je nu een muur beklimt of een sprint trekt naar een plaatsnaambord. Bovendien hebben Sram Red AXS en Sram Force AXS meerdere versnellingsopties. Zo pas je jouw fiets aan je specifieke behoeften aan.

X-Range biedt jou een groter bereik op de fiets

Om jou een groter bereik te bieden, heeft Sram voor de Red AXS en Force AXS de X-Range-versnellingen ontwikkeld. Met deze versnellingen heb je een groter bereik en zijn er kleinere sprongen als je naar een 12-speed cassette gaat. Ook door een deel van het versnellingsbereik aan de voorkant van de aandrijving naar de achterkant te verplaatsen, wordt er een beter bereik gecreëerd. Bij de X-Range worden er kleinere kettingbladen gebruikt met een consistent verschil van dertien tanden, terwijl de cassettes een 10T-begin hebben voor een groter bereik (tot 10-36, of 360%!).

Gemakkelijker schakelen met Sram Red AXS en Sram Force AXS

Dit betekent dat je langer op hetzelfde kettingblad kunt fietsen, waardoor je minder hoeft te schakelen aan de voorkant. Van nature schakelt voor een stuk minder efficiënt dan aan de achterkant. Als je toch aan de voorkant schakelt, is de sprong kleiner en vloeiender en kun je de juiste cadans bereiken met minder terug- of opschakelen achteraan. Minder en sneller schakelen vooraan maakt het je gemakkelijker om de juiste versnelling te vinden. Dat is een duidelijk prestatievoordeel ten opzichte van traditionele aandrijvingen. Door de X-Range cassettes te starten met een 10T-tandwiel, zijn de tandwielen en kettingbladen kleiner. Hierdoor is het totale gewicht lager als je Sram Red AXS of Sram Force AXS hebt op je racefiets.

Fiets heuvels zelfverzekerd tegemoet

Het grote bereik van de cassette en de kleinere voorbladen zorgt ervoor dat je op nog meer heuvels kunt fietsen. Door de lage versnellingen neem je heuvels soepeler en kun je een lange fietstocht veel eenvoudiger rijden. Meer bereik, kleinere sprongen en soepeler schakelen zijn de aspecten die X-Range aantrekkelijk maken. Zo is het een interessante keuze om Sram Force AXS of Sram Red AXS te kiezen voor jouw racefiets.

De Orbit™-technologie bij Sram Force AXS en Sram Red AXS

De vermindering van een springende ketting is een cruciale behoefte voor de hedendaagse rijders die zich vaak buiten geasfalteerde wegen begeven. De Orbit™-technologie van Sram wordt gebruikt in de achterderailleurs van Sram Red AXS en Sram Force AXS. Deze technologie beperkt het stuiteren van de ketting, door de neerwaartse beweging van de ketting te controleren bij het rijden over hobbels. Orbit™ bestaat uit een siliconen vloeistofdemper met een eenrichtingsventiel dat de rotatie van de achterderailleurkooi naar voren controleert. Dit voorkomt dat het onderste derailleurwieltje naar voren beweegt, als hobbels in de weg klappen veroorzaken die de ketting naar beneden trekken. De gedempte beweging van de kooi houdt de aandrijving stil en strak en helpt voorkomen dat de ketting van het kettingblad af springt.

De voordelen van de Orbit™-vloeistofdemper

Het mooie van de lichtgewicht Orbit™-vloeistofdemper is dat deze snelheidsgevoelig is – dat wil zeggen dat hoe harder de hobbel is, hoe meer weerstand de demper biedt om de ketting onder controle te houden. Als de derailleurkooi langzaam naar voren wordt geduwd – zoals bij het terugschakelen – biedt de demper zo weinig weerstand dat het lijkt alsof de demper er niet zit. Zo profiteer je van de voordelen van een mechanische frictiekoppeling wanneer je die nodig hebt. Bovendien is de vloeistofdemper van Sram Force AXS en Sram Red AXS onderhoudsvrij, zodat je meer tijd heb om echt te fietsen.

FlatTop-kettingschakelontwerp op de wielrenfiets

Wat als je bereikt kunt toevoegen aan je aandrijflijn en tegelijkertijd het versnellingsverloop kunt afvallen met kleinere verschillen in het aantal tanden tussen de aangrenzende versnellingen? En wat als je dat kunt bereiken zonder verlies van aandrijflijn-efficiëntie? Het unieke FlatTop-kettingschakelontwerp is een sleutelelement dat al deze verbetering mogelijk maakt. Voor een groter versnellingsbereik met kleinere schakelstappen, moet de fietsketting smaller worden. FlatTop voegt materiaal toe aan de platte kant van de kettingplaten, waardoor elke schakel wordt versterkt. De behandeling van he oppervlak met hard chroom van de pennen, binnenste platen en rollen verlengt de levensduur van de fietsketting. Op lange termijn blijf je ook precies schakelen door deze behandeling. Daarbij zijn de FlatTop-kettingen bij Sram Force AXS en Sram Red AXS voorzien van slijtvaste rollen met een grote diameter. Deze rollen dragen bij aan dezelfde efficiëntie van de aandrijving als de 11-speed aandrijvingen. Al deze technologieën samen maken een smallere 12-speed ketting mogelijk die 36% langer meegaat dan de 11-speed kettingen van Sram.

eTap bij Sram Force AXS en Sram Red AXS

Toen Sram in 2015 de orignele Sram Red eTap AXS lanceerde, was een van de meest sensationele kenmerken dat dit systeem draadloos was. Later werd eTap naar een hoger niveau getild met AXS, het integratiesysteem dat elektronische fietscomponenten en -software met elkaar verbindt. Een van de voordelen van AXS is dat je de schakelinstellingen kunt personaliseren. Als je de Enhanced Shift Mode inschakelt, heb je toegang tot twee schakelinstellingen. Hier heb je geen smartphone voor nodig. Je kunt kiezen uit sequentieel schakelen, waardoor je de volgende beschikbare versnelling activeert met de toegewezen upshift- en downshiftknoppen. Automatische activering van de voorderailleur houdt je versnellingsverhouding en trapfrequentie constant. Je kunt nog steeds handmatig naar de voorste versnelling schakelen als dat nodig is.

Controle van de AXS-onderdelen

Met AXS kun je je AXS-onderdelen verbinden met een mobiele app. In deze app kun je aangepaste acties toewijzen aan je bedieningselementen. Bij Sram Force AXS en Sram Red AXS kunnen extra draadloze blip shifters worden gekoppeld die als sprint of tijdrit shifters kunnen dienen. Dit is niet mogelijk bij Sram Rival.

Meten met de AXP-app en AXS-website

Jouw prestaties en staat van gereedheid van je fiets kun je controleren met de AXP Mobile-app en AXS-website. Op deze manier kun je het batterijniveau van je racefiets in de gaten houden – inclusief de CR2032-batterijen in de eTap-schakelhendels – en de AXS-componentenfirmware up-to-date houden. AXS Web analyseert je ritbestanden met betrekking tot: Schakelen Versnellingsgebruik Vermogenszones Bandenspanning

Vraag gerust naar meer informatie in onze fietsenwinkel

Wil je na deze blogpost meer informatie over de mogelijkheden van Sram Red AXS of Sram Force AXS op je racefiets? Breng dan gerust een bezoek aan Rullens Fietsen in Wouw. Een van onze vriendelijke en deskundige verkoopmedewerkers staat je graag te woord, zodat jij alle informatie krijgt die je nodig hebt.

Sram Red AXS en Sram Force AXS op de racefiets


De Sram Red AXS en de Sram Force AXS zijn betrouwbare en veilige technologieën voor op de racefiets. Deze technologieën hebben een strakke look die past bij de moderne wielrenfietsen. De draadloze eTap AXS-schakeltechnologie bedien je eenvoudig en snel: één knop om lichter te schakelen en één knop om zwaarder te fietsen en tegelijkertijd van voorblad te wisselen.

De Sram Red AXS en Sram Force AXS aanpassen aan jouw wensen

De racefietsen van vandaag zijn sneller en veelzijdiger. Rijders willen een fiets met een breed versnellingsspectrum dat past bij hun uiteenlopende fietsactiviteiten. Het bereik is slechts de help van de vergelijking. Als fietser wil je ook een aandrijving die bij elke situatie de juiste versnelling biedt. Twaalf versnellingen bieden een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de beste versnelling zit. Of je nu een muur beklimt of een sprint trekt naar een plaatsnaambord. Bovendien hebben Sram Red AXS en Sram Force AXS meerdere versnellingsopties. Zo pas je jouw fiets aan je specifieke behoeften aan.

X-Range biedt jou een groter bereik op de fiets

Om jou een groter bereik te bieden, heeft Sram voor de Red AXS en Force AXS de X-Range-versnellingen ontwikkeld. Met deze versnellingen heb je een groter bereik en zijn er kleinere sprongen als je naar een 12-speed cassette gaat. Ook door een deel van het versnellingsbereik aan de voorkant van de aandrijving naar de achterkant te verplaatsen, wordt er een beter bereik gecreëerd. Bij de X-Range worden er kleinere kettingbladen gebruikt met een consistent verschil van dertien tanden, terwijl de cassettes een 10T-begin hebben voor een groter bereik (tot 10-36, of 360%!).

Gemakkelijker schakelen met Sram Red AXS en Sram Force AXS

Dit betekent dat je langer op hetzelfde kettingblad kunt fietsen, waardoor je minder hoeft te schakelen aan de voorkant. Van nature schakelt voor een stuk minder efficiënt dan aan de achterkant. Als je toch aan de voorkant schakelt, is de sprong kleiner en vloeiender en kun je de juiste cadans bereiken met minder terug- of opschakelen achteraan. Minder en sneller schakelen vooraan maakt het je gemakkelijker om de juiste versnelling te vinden. Dat is een duidelijk prestatievoordeel ten opzichte van traditionele aandrijvingen. Door de X-Range cassettes te starten met een 10T-tandwiel, zijn de tandwielen en kettingbladen kleiner. Hierdoor is het totale gewicht lager als je Sram Red AXS of Sram Force AXS hebt op je racefiets.

Fiets heuvels zelfverzekerd tegemoet

Het grote bereik van de cassette en de kleinere voorbladen zorgt ervoor dat je op nog meer heuvels kunt fietsen. Door de lage versnellingen neem je heuvels soepeler en kun je een lange fietstocht veel eenvoudiger rijden. Meer bereik, kleinere sprongen en soepeler schakelen zijn de aspecten die X-Range aantrekkelijk maken. Zo is het een interessante keuze om Sram Force AXS of Sram Red AXS te kiezen voor jouw racefiets.

De Orbit™-technologie bij Sram Force AXS en Sram Red AXS

De vermindering van een springende ketting is een cruciale behoefte voor de hedendaagse rijders die zich vaak buiten geasfalteerde wegen begeven. De Orbit™-technologie van Sram wordt gebruikt in de achterderailleurs van Sram Red AXS en Sram Force AXS. Deze technologie beperkt het stuiteren van de ketting, door de neerwaartse beweging van de ketting te controleren bij het rijden over hobbels. Orbit™ bestaat uit een siliconen vloeistofdemper met een eenrichtingsventiel dat de rotatie van de achterderailleurkooi naar voren controleert. Dit voorkomt dat het onderste derailleurwieltje naar voren beweegt, als hobbels in de weg klappen veroorzaken die de ketting naar beneden trekken. De gedempte beweging van de kooi houdt de aandrijving stil en strak en helpt voorkomen dat de ketting van het kettingblad af springt.

De voordelen van de Orbit™-vloeistofdemper

Het mooie van de lichtgewicht Orbit™-vloeistofdemper is dat deze snelheidsgevoelig is – dat wil zeggen dat hoe harder de hobbel is, hoe meer weerstand de demper biedt om de ketting onder controle te houden. Als de derailleurkooi langzaam naar voren wordt geduwd – zoals bij het terugschakelen – biedt de demper zo weinig weerstand dat het lijkt alsof de demper er niet zit. Zo profiteer je van de voordelen van een mechanische frictiekoppeling wanneer je die nodig hebt. Bovendien is de vloeistofdemper van Sram Force AXS en Sram Red AXS onderhoudsvrij, zodat je meer tijd heb om echt te fietsen.

FlatTop-kettingschakelontwerp op de wielrenfiets

Wat als je bereikt kunt toevoegen aan je aandrijflijn en tegelijkertijd het versnellingsverloop kunt afvallen met kleinere verschillen in het aantal tanden tussen de aangrenzende versnellingen? En wat als je dat kunt bereiken zonder verlies van aandrijflijn-efficiëntie? Het unieke FlatTop-kettingschakelontwerp is een sleutelelement dat al deze verbetering mogelijk maakt. Voor een groter versnellingsbereik met kleinere schakelstappen, moet de fietsketting smaller worden. FlatTop voegt materiaal toe aan de platte kant van de kettingplaten, waardoor elke schakel wordt versterkt. De behandeling van he oppervlak met hard chroom van de pennen, binnenste platen en rollen verlengt de levensduur van de fietsketting. Op lange termijn blijf je ook precies schakelen door deze behandeling. Daarbij zijn de FlatTop-kettingen bij Sram Force AXS en Sram Red AXS voorzien van slijtvaste rollen met een grote diameter. Deze rollen dragen bij aan dezelfde efficiëntie van de aandrijving als de 11-speed aandrijvingen. Al deze technologieën samen maken een smallere 12-speed ketting mogelijk die 36% langer meegaat dan de 11-speed kettingen van Sram.

eTap bij Sram Force AXS en Sram Red AXS

Toen Sram in 2015 de orignele Sram Red eTap AXS lanceerde, was een van de meest sensationele kenmerken dat dit systeem draadloos was. Later werd eTap naar een hoger niveau getild met AXS, het integratiesysteem dat elektronische fietscomponenten en -software met elkaar verbindt. Een van de voordelen van AXS is dat je de schakelinstellingen kunt personaliseren. Als je de Enhanced Shift Mode inschakelt, heb je toegang tot twee schakelinstellingen. Hier heb je geen smartphone voor nodig. Je kunt kiezen uit sequentieel schakelen, waardoor je de volgende beschikbare versnelling activeert met de toegewezen upshift- en downshiftknoppen. Automatische activering van de voorderailleur houdt je versnellingsverhouding en trapfrequentie constant. Je kunt nog steeds handmatig naar de voorste versnelling schakelen als dat nodig is.

Controle van de AXS-onderdelen

Met AXS kun je je AXS-onderdelen verbinden met een mobiele app. In deze app kun je aangepaste acties toewijzen aan je bedieningselementen. Bij Sram Force AXS en Sram Red AXS kunnen extra draadloze blip shifters worden gekoppeld die als sprint of tijdrit shifters kunnen dienen. Dit is niet mogelijk bij Sram Rival.

Meten met de AXP-app en AXS-website

Jouw prestaties en staat van gereedheid van je fiets kun je controleren met de AXP Mobile-app en AXS-website. Op deze manier kun je het batterijniveau van je racefiets in de gaten houden – inclusief de CR2032-batterijen in de eTap-schakelhendels – en de AXS-componentenfirmware up-to-date houden. AXS Web analyseert je ritbestanden met betrekking tot: Schakelen Versnellingsgebruik Vermogenszones Bandenspanning

Vraag gerust naar meer informatie in onze fietsenwinkel

Wil je na deze blogpost meer informatie over de mogelijkheden van Sram Red AXS of Sram Force AXS op je racefiets? Breng dan gerust een bezoek aan Rullens Fietsen in Wouw. Een van onze vriendelijke en deskundige verkoopmedewerkers staat je graag te woord, zodat jij alle informatie krijgt die je nodig hebt.

Producten in blog:

Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS
Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXSLichter en stijver als nooit tevoren en nu ook het snelste van de allround racefietsen!Het frame van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS Nog steeds ontworpen volgens het compact road design met slooping bovenbuis, Megadrive onderbuis en het Overdrive 2 balhoofd om de zo geroemde rij-eigenschappen te behouden. Het nieuwe doel was om naast de beste stijfheid/gewichtsverhouding ook tot de meest aerodynamische racefietsen te horen. Giant ontwikkelde na uitvoerige CFD analyse’s en “real life” testen in de gerenommeerde windtunnel van GST in Duitsland een nieuwe aerodynamische buisvorm. Deze afgesneden ellips vorm maakt de TCR sneller als concurrerende fietsen in real life omstandigheden met 2 bidons, inclusief berijder en gemeten uit verschillende windhoeken. Aerodynamische vormen hebben meer materiaal nodig, de Giant TCR moest natuurlijk lichter dan ooit worden. Omdat Giant als enige fietsfabrikant zijn eigen carbon en hars ontwikkeld en produceert is dit carbon nu ook door robots laser gesneden in ultra preciese vormen. Hierdoor zijn de carbon stukken nog kleiner en met strakkere randen wat lichter. Maar de complete frameset is beoordeeld en zo worden de nieuwe TCR frame’s met nieuwe “thinline” lakken gespoten. In plaats 7 lagen lak worden de TCR’s nu met 3 sterkere lakken gespoten om de frameset zo licht mogelijk te maken. Het TCR advanced pro disc frame weegt maar 855 gram en de Overdrive 2 oversized tapered voorvork weegt maar 360 gram. Om de concurrentie achter zich te laten heeft de TCR niets aan stijfheid ingeboet. Sterker nog door de voorvork met schijfremmen nog beter te analyseren heeft de Giant TCR een nieuwe symmetrische voorvork die 35% meer laterale stijfheid aan de frameset toevoegt. Dat verhoogt de controle van de nieuwe TCR en begeleid jij deze legendarische racefiets tot op de millimeter door de bocht! De componenten op de Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS Met de nieuwe TCR zijn er ook heel wat componenten verbeterd en vernieuwd. De Giant SLR1 carbon wielset is helemaal vernieuwd. Uitgerust met een nieuwe door Giant zelf ontworpen naaf die door dit nieuwe ontwerp niet meer frictie geeft bij het sluiten van de thru-axle as en daardoor 69% minder weerstand heeft dan de DT240 naaf. Het unieke dynamic balanced lacing spaakpatroon is gebleven en maken de wielen duurzaam en superstijf. En tot slot een nieuwe superlichte hookles brede tubeless velg maakt dat deze wielset op 1452 gram komt. De nieuwe CADEX tubeless 28 mm (25c) banden vallen breder en sluiten beter aan op deze vernieuwde hookles velg tevens voegt deze nieuwe tubeless band met zijn soepele karkas ook de nodige grip toe. Tubeless verminderd de kans op lekrijden en geeft nog betere rijeigenschappen als comfort en meer grip. De carbon Variant zadelpen heeft de nieuwe aerodynamische afgesneden ellips vorm maar nog steeds met een unieke carbon lay-up zorgt deze ook voor een beetje flex en comfort. Het Giant Contact SL lichtgewicht aluminium stuur en de Giant Contact SL ichtgewicht aluminium Overdrive 2 stuurpen zijn ook aerodynamisch en ergonomisch geupdate op de Giant TCR advanced pro disc racefietsen. En om je nieuwe TCR als gegoten te laten zitten komt een Giant TCR advanced pro disc met het Giant Fleet SL "boost" zadel 148 mm breed, een kortere bredere neus en een ergonomische opening. De Giant TCR advanced pro disc modellen zijn standaard uitgerust met een Giant Ridesense sensor en deze kan gekoppeld worden aan iedere Buetooth en/of ANT+ fietscomputer. De nieuwe Giant TCR advanced word geleverd inclusief een strakke en verstelbare out-front mount.De afmontage van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS De Sram Force etap AXS groepset is de nieuwe 12 speed schakelgroep van Sram. Bol van nieuwe technieken als draadloos schakelen en hydraulische demper in de achterderailleur is dit een verrijking op de Scott Foil 20. De Sram Force etap AXS groep kan je koppelen met de Sram smartphone app om zo de groep helemaal naar wens te configureren. Door de cassette met een 10 tands tandwiel en de 12 versnellingen heb je een groter bereik dan de "standaard" tandwiel configuratie. De flattop ketting zorgt dat Force AXS aandrijflijn voldoende sterk is en soepel schakelt. Door een wattagemeter toe te voegen of extra sprint shifters te koppelen maakt de Sram Force AXS groep geschikt voor de meest veeleisende wielrenners. De Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS is afgemonteerd met een SRAM Force 35/48 crankstel met de dubbelzijdige Giant Power Halo wattagemeter en een SRAM force 12-speed 10-28 cassette.

Op = Op
Wilier Filante SLR 2023
Wilier Filante SLR 2023 De nieuwe meester in de kunst van de aerodynamica is geboren, de nieuwe Filante SLR: ongeëvenaarde snelheid! De Filante SLR is de opvolger van de Cento10pro. Met het carbon en de productietechnieken van de ZeroSLR komt Wilier nu met een aero racefiets van 6,8 kg Niet alleen het frame van de Filante SLR is superlicht met zijn 870 gram, maar ook de voorvork met 360 gram en geïntegreerde Filante stuur van 350 gram zijn heel licht zonder aan stijfheid en aan rij-eigenschappen in te boeten. De Filante SLR heeft de hoogste Stiffness To Weight (STW) verhouding van alle eerdere Wilier aerodynamische modellen. Door het gebruik van zeer sterke multi-directional carbon matten verhoogt de stijfheid en Liquid crystal polymeren door het carbon verhogen de impactweerstand en de vibratieabsorptie. De nieuwe aerodynamische vormen zijn ook op de achterkant ""aero"" afgerond. Dit maakt de buizen niet alleen aerodynamischer bij alle windrichtingen maar ook nog eens lichter. De vorkpoten staan nog iets verder van de wielen af om nog minder tubulentie en dus meer aerodynamisch voordeel te hebben. De vorkpoten voor en achter staan ook perfect in lijn met elkaar om zo min mogelijk turbulentie te veroorzaken. De vorken (achter maar ook voor) zijn assymetrisch versterkd om de fiets aan de aandrijving en bij de schijfremmen perfect in balans te houden. Balanced design, elke framemaat heeft zijn eigen unieke buisdiameters om de verschillende framematen dezelfde rij-eigenschappen te geven. Mavic speed release thru-axle assen zorgen voor een snelle wielwissel omdat de steekas maar een goede centimeter uitgedraaid hoeft te worden en met zijn 85 gram ook zeer licht is. De Filante bar is een stuur met geïntegreerde stuurpen die alle kabels intern in het frame geleid. Met bochtige en ronde vormen zorgt de Filante bar voor veel grip en ergonomisch gemak. Samen met de Filante SLR presenteerd Wilier ook de nieuwe SLR42 carbon wielset. Een moderne, bolvormige 21 mm breedte intern en een 28 externe lichtgewicht tubeless ready velg met een soepel lopende naaf met japanse Ezo gesealede lagers met een gewicht van 1587 gram. De Filante SLR is hoogwaardig afgewerkt met het nieuwe Selle Italia SLR boost zadel en de Vittoria Corsa speed 28 mm banden. Afmontage De Wilier Filante SLR is in vele afmontage’s te krijgen. De Filante SLR afgemonteerd met Sram Red etap AXS heeft 33/46 crankstel met een 10-26 casssette en de Sram Force etap AXS groep heeft een 48-35 kettingbladen en een 10-33 12 speed cassette, toch meer bereik nodig? Dan heeft Sram de nieuwe Force etap AXS wide groep met 43-30 kettingbladen en een 10-36 12 speed cassette. Het Dura ace crankstel met wattagemeter en het Sram Red crankstel (35/48) met Quarq wattagemeting hebben een meerprijs van 1000 euro.

 8.400,-

Giant Propel Advanced Pro 0-AXS
Giant Propel Advanced Pro 0 AXS De Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is een echte aerodynamische snelheidsduivel. Op de momenten waarop snelheid er het meest toe doet, in die laatste meters net voor de finish, maakt deze aero racefiets het belangrijke verschil. Deze fiets snijdt beter door de wind en is nog lichter dan zijn voorganger (7,6 kg). Verbeter op deze fantastische Propel advanced Pro 0 AXS al jouw Strava-tijden. Het carbon frame van de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is heel aero Giant heeft een ongelooflijke kennis over het produceren van carbon frames en produceert al vanaf 1985 betaalbare carbon frames. Deze kennis en ontwikkeling maakt van Giant de meest vooruitstrevende en betrouwbare producent van carbon frames. Giant weeft in hun eigen fabriek de carbon matten die daarna in de juiste vormen met een laser worden gesneden. Geen enkel ander merk in de fietsenbranche heeft hierdoor zoveel controle over zijn productieproces. Jij krijgt met de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS levenslang garantie op productiefouten. De AeroSystem Shaping-techniek die gebruikt is bij het frame van de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS draagt veel bij aan de aerodynamica van deze fiets. De buisvormen zijn ellipsvormig en de Contact SLR/SL Aero-cockpit is compleet vernieuwd. Hierdoor profiteer jij van superieure prestaties die enorm aerodynamisch zijn. De efficiënte afmontage op deze winnende racefiets Giant heeft voor de Propel Advanced Pro 0 AXS gekozen om de fiets af te monteren met de betrouwbare Sram Force eTap AXS-groep. Deze groepset met de 12-speed 10x28-cassette maakt draadloos schakelen mogelijk, waardoor jij nog sneller en eenvoudiger schakelt tussen de verschillende tanden. Met deze groepset heb jij een veel groter bereik, waardoor je de racefiets kunt gebruiken in vlakke omgevingen én de bergen. Deze groepset kun je combineren met de Sram AXS-app, zodat je de groepset volledig naar jouw wensen kunt afstellen. Kies bijvoorbeeld voor traditioneel schakelen of juist voor synchronised shifting en koppel eventueel een fietsnavigatie aan de app. Op deze manier houd jij met gemak al jouw fietsprestaties bij en kun je de fiets snel afstellen. Over elk onderdeel op de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is nagedacht De wielset is perfect in balans door de Dynamic Balanced Lacing-technologie, waardoor jij geniet van perfecte controle, optimale aerodynamica en superieure efficiëntie. Dit wordt bereikt door de combinatie van die technologie en tubeless Cadex Race-banden die liggen in de Giant SLR 1 50 carbon disc wielen. De Vector-zadelpen op de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is volledig carbon, licht en aero, zodat jij op de weg prestatiegericht kunt rijden terwijl je in het Giant Fleet SL-zadel zit. Zelfs de bidonhouders zijn aero en op maat gemaakt, zodat de totale luchtweerstand wordt geminimaliseerd. Hetzelfde geldt voor het aero Giant Contact SLR-stuur en de Giant Contact SL OverDrive Aero-stuurpen. Rem op ieder moment krachtig en met vertrouwen Met de Sram Force eTap AXS hydraulische schijfremmen op de Giant Propel Advanced 0 AXS rem jij op ieder moment krachtig. Zo heb jij veel vertrouwen in de afdalingen na iedere klim en kun je ook in het verkeer snel tot stilstand komen door in de hydraulische remhendels te knijpen. Zo kun je er lekker de vaart in houden en hoge snelheden bereiken. Wie weet wordt jij wel de KOM of QOM van jouw favoriete segment op Strava of beland je op het podium tijdens een wielerwedstrijd. Ga voor hoge snelheden en kies voor deze racefiets vol power Ben je op zoek naar een snelle, krachtige racefiets om voortaan op te koersen? Neem dan zeker de Giant Propel Advanced 0 AXS racefiets in overweging. Deze fiets brengt jouw snelheden naar een hoger niveau! Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw voor een proefrit of bestel deze fiets in onze webwinkel. Op naar hogere snelheden en nieuwe persoonlijke records op jouw nieuwe wielrenfiets.

Liv Langma Advanced Pro disc 0 AXS
Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS De Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS is er voor klimmen, afdalingen of zelfs je volgende PR. Het frame van deze fiets is specifiek ontworpen voor dames die hard racen in hun DNA hebben. Met alle componenten van deze dameswielrenfiets ben jij alle facetten van het wielrennen de baas. Maak een proefrit bij Rullens Fietsen in Wouw en ervaar het comfort van deze Liv-fiets. Het frame van de Liv Langma Advanced Pro disc 0 AXS Carbon wordt meer dan ooit in de kleinste details gevonden. De nieuwe Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS bestaat uit hoogwaardig carbon en is geproduceerd met de meest geavanceerde engineering- en constructiemethoden. Die kleine verbeteringen zitten in de nieuw ontwikkelde Carbon Nanotube Technology, waardoor een betere slagvastheid is. Het FusionProcess zorgt voor lichtere en sterkere frameverbindingen. De Continuous Fiber Technologie zorgt voor meer stijfheid en minder gewicht. Deze technologie houdt in dat ontwerpers langere, meer doorlopende stukken carbonvezel over kruispunten en framebuizen gebruiken. De doorlopende toepassing van het hoogwaardige, in-house gewoven carbon in de liggende achtervorken, zorgt voor een sterkere verbindig van de dropout naar de trapas. Dit betekent minder gewicht én een efficiëntere krachtoverbrenging. Voor de échte “WOW”-factor heeft het frame de Xirallic® of Colorstream®-framecoating. De trapassen, voorvork en onderbuis van deze snelle damesracefiets De Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS heeft een oversized powercore trapasbehuizing van 86 mm breed voor press fit-trapassen. Daarmee wordt jouw trapkracht maximaal omgezet naar het achterwiel van je fiets. De rechthoekige Megadrive-onderbuis van deze racefiets heeft een afgeknotte elliptische vorm gekregen om jou maximaal aerodynamisch voordeel te geven. Deze onderbuis zorgt samen met de nieuw ontworpen voorvork voor een zeer stijf geheel van het “sturende” fietsgedeelte. De nieuwe voorvork heeft 50% meer laterale stijfheid dan de voorganger. Dit zorgt voor messcherp, vertrouwd en voorspelbaar sturen. Deze voorvork snijdt dankzij de afgeknotte elliptische vorm door de wind en zorgt voor minder turbulentie met de symmetrische vorkpoten die verder uit elkaar staan. De componenten op de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS Op de racefiets Pro Disc 0 AXS zit de nieuw ontworpen carbon Variant-zadelpen. Deze zadelpen biedt de perfecte balans tussen superieure rijkwaliteit, laag gewicht en aerodynamica. Bovendien kun je het zadel zo eenvoudig monteren en verstellen. Naast een nieuwe zadelpen heeft de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS ook een nieuw stuur. Dit stuur heeft een ergonomische grip, aerodynamisch ontwerp en een geoptimaliseerde drop en reach die zijn aangepast aan de vrouwelijke maten. Met het nieuwe Liv Alacra SL CS-zadel zit jij een stuk lekkerder op de fiets. Het zadel is 155 mm breed, heeft een kortere neus én een ergonomische opening. Bovendien is deze Liv-wielrenfiets uitgerust met nieuwe Cadex Road Race tubeless banden van 25 mm breed. Door deze banden rijd je minder snel lek, heb je meer grip en comfort tijdens het fietsen. Deze banden liggen op de Giant SLR 1 carbon wielen die dankzij het Dynamic Balanced Lacing-spaakpatroon stijf, sterk en duurzaam zijn. Kenmerken van de wielen en banden onder de fiets De hoge carbon velg van 36 mm zorgt voor een lichtgewicht wiel door het nieuwe hookless velg-ontwerp. De wielen zitten met de bekende 12 mm-steekassen gemonteerd in het frame. Deze steekassen zorgen voor een eenvoudige precieze montage en maken een stijvere verbinding tussen de fiets en wielen. De fietsbanden van deze fiets kun je vervangen met 28 mm, 30 mm en zelfs 32 mm banden. Optioneel is een Giant Ridesense-sensor. Deze kan in de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS in de achterbrug worden weggewerkt. Vervolgens kun je de sensor koppelen aan iedere Bluetooth- en ANT+-fietscomputer. De afmontage van de damesfiets De Sram Force eTap AXS-groepset is de nieuwe 12-speed schakelgroep van Sram. Deze schakelgroep is uitgevoerd met de nieuwste technieken, zoals draadloos schakelen en een hydraulische demper in de achterderailleur. Als je de groep koppelt met de smartphoneapp van Sram, kun je de schakelgroep helemaal naar wens instellen. Door de cassette met een 10-tands tandwiel en de twaalf versnellingen heb je een groter bereik dan met een “standaard” tandwielconfiguratie. De flattop ketting van de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS zorgt dat Force AXS-aandrijflijn voldoende sterk is en soepel schakelt. Door een wattagemeter toe te voegen of extra sprint shifters te koppelen, is deze Sram Force AXS-groep geschikt voor de meest veeleisende wielrenners. Deze vrouwenwielrenfiets is afgemonteerd met een SRAM Force 35/48-crankstel met de dubbelzijdige Giant Power Halo-wattagemeter en een SRAM force 12-speed 10-36-cassette. Lees hier meer over de Sram AXS Road-technologie. Maak een proefrit op deze zorgvuldig samengestelde fiets Kom langs bij onze winkel en maak een proefrit op de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS. Alle specificaties van deze fiets zijn met de grootste zorgvuldigheid uitgezocht, zodat jij veel snelle fietskilometers kunt maken. Ben je al overtuigd van de fiets? Bestel deze dan in onze webshop, dan maken onze monteurs je fiets klaar in onze werkplaats.

 4.299,-

Op = Op
Wilier Granturismo SLR 2023
Wilier Granturismo SLR 2023 De Wilier Granturismo SLR is een hoogwaardige carbon racefiets die ontworpen is voor topprestaties en ultiem comfort. Deze endurance wielrenfiets is perfect voor langeafstandsritten, en met het Actiflex 2.0-systeem kun je die lange ritten moeiteloos aan. Ontdek hier alle specificaties en voordelen van de Granturismo SLR en overweeg om dit je nieuwe snelheidsmonster te maken. Verbeterd Ontwerp voor Maximale Efficientie Het kloppende hart van de Wilier Granturismo SLR is het Actiflex 2.0-trillingsdempingssysteem. Dit systeem maakt het mogelijk dat het achterwiel tot wel 5 mm verticale beweging krijgt, wat zorgt voor een soepele en comfortabele rijervaring. De Actiflex 2.0 is strategisch geplaatst in de buurt van het kruispunt van de zitbuis en bovenbuis en maakt de fiets zeer responsief en torsiestijf. Bovendien is dit systeem duurzaam en bestand tegen vuil, modder, zand en regen, waardoor weinig tot geen onderhoud vereist is. Net zoals bij de Wilier Rave SLR, heeft de Wilier Granturismo SLR een afneembare derailleursteun. Dit is geinspireerd door het groeiende gebruik van single speed aandrijving (enkel voorblad) bij endurance racefietsen. Voor de single speed configuratie is de derailleursteun vervangen door een vlakke plaat, wat de Granturismo SLR een gestroomlijnde uitstraling geeft zonder voorderailleur. Comfortabele Endurance Geometrie met Aerodynamische Voordelen De Wilier Granturismo SLR is ontworpen voor ultiem comfort en maximale snelheid. Het frame is zorgvuldig ontworpen met aandacht voor buisverhoudingen, wat resulteert in een iets minder verre reach en een hogere stack, waardoor je een comfortabele zitpositie hebt zonder de noodzaak van veel spacers. Bovendien is de vorkkroon opvallend breed, is het stuur volledig geintegreerd en zijn alle kabels netjes weggewerkt voor optimale aerodynamica. Het frame weegt slechts 1100 gram (voor een gelakte maat M inclusief Actiflex 2.0). Stuur en Wielruimte De Wilier Granturismo SLR wordt geleverd met een carbon monocoque stuur met een ergonomische, comfortabele grip. De spacers zijn perfect afgestemd op het Granturismo SLR-frame. Het monocoque stuur dient tevens als behuizing voor de rem- en derailleurkabels, waardoor deze worden beschermd tegen luchtwrijving en het frame nog aerodynamischer wordt. Dankzij de brede vorkkroon biedt de fiets uitstekende aerodynamica en ruimte voor banden tot 32 mm breedte, waardoor je de ultieme endurance racefietservaring krijgt. Hoogwaardige Componenten De Wilier Granturismo SLR wordt standaard geleverd met Vittoria Corsa Speed 700X28-banden, gemonteerd op carbon of aluminium wielen. Elk model van de Granturismo SLR wordt geleverd met het carbon monocoque stuur met kabelintegratie. Ook is een Prologo Dimension 143-zadel opgenomen in de uitrusting, gemonteerd op een Granturismo SLR Carbon Wilier Custom Made-zadelpen. Kies voor deze Prijswinnende Racefiets Met de Wilier Granturismo SLR van hoogwaardig carbon kies je voor een prestatiegerichte fiets die er niet alleen geweldig uitziet, maar ook geweldig rijdt. Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw om deze fiets te bewonderen en zelfs een proefrit te maken. Natuurlijk kun je de fiets ook rechtstreeks in onze webwinkel bestellen, waar onze vakmensen ervoor zorgen dat de fiets klaar is om te schitteren. Bereid je voor op talloze comfortabele kilometers boordevol snelheid op deze endurance racefiets!

 6.499,-

Wilier Granturismo SLR
De Wilier Granturismo SLR voor lange afstanden op hoge snelheid. De naam Granturismo is een Italiaanse benaming voor sportwagens die gemaakt zijn om grote afstanden op hoge snelheid af te kunnen leggen. In tegenstelling tot een pure sportwagen is naast snelheid ook comfort belangrijk voor de lange afstand. Dat is ook precies waar de Wilier GranTurismo SLR voor bedoeld is. Een racefiets die met hoge snelheid grote afstanden aflegt en daar voldoende comfort voor bied. Hoogwaardig carbon en snelle aerodynamica De carbonmix die voor de Granturismo SLR wordt gebruikt, is Wiliers eigen HUS-MOD in combinatie met Liquid Crystal Polymer. Deze speciale carbonvezels die in het carbon zijn verwerkt voegen verticale elasticiteit toe terwijl de torsiestijfheid toeneemt. Dit zelfde carbon recept word ook in de andere high-end racefietsen als de Rave en Filante SLR gebruikt. Ondanks dat het geen racefiets is om wedstrijden mee te rijden, is aerodynamica toch belangrijk. Het is duidelijk dat elke energiebesparing meer plezier en minder vermoeidheid betekent. Daarom heeft dezelfde aerodynamische features als de Filante SLR. Het frame is ook gevormd volgens de aerodynamische NACA profielen en de voor- en achtervork staan verder van de wielen. Granturismo comfort. Het echte hart van de Wilier Granturismo SLR is het Actiflex 2.0 dempingssysteem. De verbeterde versie van de Actiflex op de Cento10NDR is nu nog stijver voor betere sprinteigenschappen. Maar ook zorgt de nieuwe positie voor minder blootstelling aan vocht en vuil. Het elastomeer is er in 2 sterktes voor in de grotere de stijvere elastomeer en in de kleinere het zachtere elastomeer. De Wilier GranTurismo SLR is ook voorzien van een endurance geometrie. De bovenbuis is iets korter en de balhoofdbuis wat hoger. Deze combinatie van reach en stack zorgt voor een comfortabelere positie zonder dat er te veel spacers tussen de stuurpen en het frame nodig zijn. De Wilier Granturismo SLR oogt zo harmonieuzer, beter geproportioneerd en evenwichtiger met behoud van zijn racekarakter. High-end afmontage uit de Wilier onderdelen collectie. De Wilier Granturismo SLR is opgebouwd met de hoogste kwaliteit onderdelen. De zadelpen uit de Wilier Filante SLR en de Zero bar van de ZeroSLR. Het carbon stuur met geïntegreerde stuurpen ligt fijn in de hand, is zeer licht en geeft meer comfort. De Zero bar integreert ook de remkabels perfect door het stuur het balhoofd in. Alle uitvoeringen van de Wilier Granturismo SLR komen met de nieuwe Wilier SLR38 carbon wielset. Naast het lichte gewicht en de soepele Miche naven vallen ook de sjieke glanzende afwerking van de velgen op. De details als het Prologo Dimension zadel en de Vittoria Corsa 28mm banden. Nog meer comfort? Ook 32 mm banden passen in de Granturismo SLR. Altijd een Granturismo naar je eigen smaak. De Wilier Granturismo SLR is een endurance racefiets met de uitstraling en looks van een aerodynamische racer. De GranTurismo voorziet in alle smaken van kleur tot groepset. De 2 glanzende designs verkleuren van rood naar donkerrood en van zilver metallic naar grijs, de matte uitvoering verkleurt van matzwart naar matgrijs. Op de Wilier Granturismo SLR ook alleen maar topkwaliteit groepsets van Sram en Shimano.

 6.999,-

Sram Red AXS en Sram Force AXS op de racefiets


De Sram Red AXS en de Sram Force AXS zijn betrouwbare en veilige technologieën voor op de racefiets. Deze technologieën hebben een strakke look die past bij de moderne wielrenfietsen. De draadloze eTap AXS-schakeltechnologie bedien je eenvoudig en snel: één knop om lichter te schakelen en één knop om zwaarder te fietsen en tegelijkertijd van voorblad te wisselen.

De Sram Red AXS en Sram Force AXS aanpassen aan jouw wensen

De racefietsen van vandaag zijn sneller en veelzijdiger. Rijders willen een fiets met een breed versnellingsspectrum dat past bij hun uiteenlopende fietsactiviteiten. Het bereik is slechts de help van de vergelijking. Als fietser wil je ook een aandrijving die bij elke situatie de juiste versnelling biedt. Twaalf versnellingen bieden een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de beste versnelling zit. Of je nu een muur beklimt of een sprint trekt naar een plaatsnaambord. Bovendien hebben Sram Red AXS en Sram Force AXS meerdere versnellingsopties. Zo pas je jouw fiets aan je specifieke behoeften aan.

X-Range biedt jou een groter bereik op de fiets

Om jou een groter bereik te bieden, heeft Sram voor de Red AXS en Force AXS de X-Range-versnellingen ontwikkeld. Met deze versnellingen heb je een groter bereik en zijn er kleinere sprongen als je naar een 12-speed cassette gaat. Ook door een deel van het versnellingsbereik aan de voorkant van de aandrijving naar de achterkant te verplaatsen, wordt er een beter bereik gecreëerd. Bij de X-Range worden er kleinere kettingbladen gebruikt met een consistent verschil van dertien tanden, terwijl de cassettes een 10T-begin hebben voor een groter bereik (tot 10-36, of 360%!).

Gemakkelijker schakelen met Sram Red AXS en Sram Force AXS

Dit betekent dat je langer op hetzelfde kettingblad kunt fietsen, waardoor je minder hoeft te schakelen aan de voorkant. Van nature schakelt voor een stuk minder efficiënt dan aan de achterkant. Als je toch aan de voorkant schakelt, is de sprong kleiner en vloeiender en kun je de juiste cadans bereiken met minder terug- of opschakelen achteraan. Minder en sneller schakelen vooraan maakt het je gemakkelijker om de juiste versnelling te vinden. Dat is een duidelijk prestatievoordeel ten opzichte van traditionele aandrijvingen. Door de X-Range cassettes te starten met een 10T-tandwiel, zijn de tandwielen en kettingbladen kleiner. Hierdoor is het totale gewicht lager als je Sram Red AXS of Sram Force AXS hebt op je racefiets.

Fiets heuvels zelfverzekerd tegemoet

Het grote bereik van de cassette en de kleinere voorbladen zorgt ervoor dat je op nog meer heuvels kunt fietsen. Door de lage versnellingen neem je heuvels soepeler en kun je een lange fietstocht veel eenvoudiger rijden. Meer bereik, kleinere sprongen en soepeler schakelen zijn de aspecten die X-Range aantrekkelijk maken. Zo is het een interessante keuze om Sram Force AXS of Sram Red AXS te kiezen voor jouw racefiets.

De Orbit™-technologie bij Sram Force AXS en Sram Red AXS

De vermindering van een springende ketting is een cruciale behoefte voor de hedendaagse rijders die zich vaak buiten geasfalteerde wegen begeven. De Orbit™-technologie van Sram wordt gebruikt in de achterderailleurs van Sram Red AXS en Sram Force AXS. Deze technologie beperkt het stuiteren van de ketting, door de neerwaartse beweging van de ketting te controleren bij het rijden over hobbels. Orbit™ bestaat uit een siliconen vloeistofdemper met een eenrichtingsventiel dat de rotatie van de achterderailleurkooi naar voren controleert. Dit voorkomt dat het onderste derailleurwieltje naar voren beweegt, als hobbels in de weg klappen veroorzaken die de ketting naar beneden trekken. De gedempte beweging van de kooi houdt de aandrijving stil en strak en helpt voorkomen dat de ketting van het kettingblad af springt.

De voordelen van de Orbit™-vloeistofdemper

Het mooie van de lichtgewicht Orbit™-vloeistofdemper is dat deze snelheidsgevoelig is – dat wil zeggen dat hoe harder de hobbel is, hoe meer weerstand de demper biedt om de ketting onder controle te houden. Als de derailleurkooi langzaam naar voren wordt geduwd – zoals bij het terugschakelen – biedt de demper zo weinig weerstand dat het lijkt alsof de demper er niet zit. Zo profiteer je van de voordelen van een mechanische frictiekoppeling wanneer je die nodig hebt. Bovendien is de vloeistofdemper van Sram Force AXS en Sram Red AXS onderhoudsvrij, zodat je meer tijd heb om echt te fietsen.

FlatTop-kettingschakelontwerp op de wielrenfiets

Wat als je bereikt kunt toevoegen aan je aandrijflijn en tegelijkertijd het versnellingsverloop kunt afvallen met kleinere verschillen in het aantal tanden tussen de aangrenzende versnellingen? En wat als je dat kunt bereiken zonder verlies van aandrijflijn-efficiëntie? Het unieke FlatTop-kettingschakelontwerp is een sleutelelement dat al deze verbetering mogelijk maakt. Voor een groter versnellingsbereik met kleinere schakelstappen, moet de fietsketting smaller worden. FlatTop voegt materiaal toe aan de platte kant van de kettingplaten, waardoor elke schakel wordt versterkt. De behandeling van he oppervlak met hard chroom van de pennen, binnenste platen en rollen verlengt de levensduur van de fietsketting. Op lange termijn blijf je ook precies schakelen door deze behandeling. Daarbij zijn de FlatTop-kettingen bij Sram Force AXS en Sram Red AXS voorzien van slijtvaste rollen met een grote diameter. Deze rollen dragen bij aan dezelfde efficiëntie van de aandrijving als de 11-speed aandrijvingen. Al deze technologieën samen maken een smallere 12-speed ketting mogelijk die 36% langer meegaat dan de 11-speed kettingen van Sram.

eTap bij Sram Force AXS en Sram Red AXS

Toen Sram in 2015 de orignele Sram Red eTap AXS lanceerde, was een van de meest sensationele kenmerken dat dit systeem draadloos was. Later werd eTap naar een hoger niveau getild met AXS, het integratiesysteem dat elektronische fietscomponenten en -software met elkaar verbindt. Een van de voordelen van AXS is dat je de schakelinstellingen kunt personaliseren. Als je de Enhanced Shift Mode inschakelt, heb je toegang tot twee schakelinstellingen. Hier heb je geen smartphone voor nodig. Je kunt kiezen uit sequentieel schakelen, waardoor je de volgende beschikbare versnelling activeert met de toegewezen upshift- en downshiftknoppen. Automatische activering van de voorderailleur houdt je versnellingsverhouding en trapfrequentie constant. Je kunt nog steeds handmatig naar de voorste versnelling schakelen als dat nodig is.

Controle van de AXS-onderdelen

Met AXS kun je je AXS-onderdelen verbinden met een mobiele app. In deze app kun je aangepaste acties toewijzen aan je bedieningselementen. Bij Sram Force AXS en Sram Red AXS kunnen extra draadloze blip shifters worden gekoppeld die als sprint of tijdrit shifters kunnen dienen. Dit is niet mogelijk bij Sram Rival.

Meten met de AXP-app en AXS-website

Jouw prestaties en staat van gereedheid van je fiets kun je controleren met de AXP Mobile-app en AXS-website. Op deze manier kun je het batterijniveau van je racefiets in de gaten houden – inclusief de CR2032-batterijen in de eTap-schakelhendels – en de AXS-componentenfirmware up-to-date houden. AXS Web analyseert je ritbestanden met betrekking tot: Schakelen Versnellingsgebruik Vermogenszones Bandenspanning

Vraag gerust naar meer informatie in onze fietsenwinkel

Wil je na deze blogpost meer informatie over de mogelijkheden van Sram Red AXS of Sram Force AXS op je racefiets? Breng dan gerust een bezoek aan Rullens Fietsen in Wouw. Een van onze vriendelijke en deskundige verkoopmedewerkers staat je graag te woord, zodat jij alle informatie krijgt die je nodig hebt.

Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS
Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXSLichter en stijver als nooit tevoren en nu ook het snelste van de allround racefietsen!Het frame van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS Nog steeds ontworpen volgens het compact road design met slooping bovenbuis, Megadrive onderbuis en het Overdrive 2 balhoofd om de zo geroemde rij-eigenschappen te behouden. Het nieuwe doel was om naast de beste stijfheid/gewichtsverhouding ook tot de meest aerodynamische racefietsen te horen. Giant ontwikkelde na uitvoerige CFD analyse’s en “real life” testen in de gerenommeerde windtunnel van GST in Duitsland een nieuwe aerodynamische buisvorm. Deze afgesneden ellips vorm maakt de TCR sneller als concurrerende fietsen in real life omstandigheden met 2 bidons, inclusief berijder en gemeten uit verschillende windhoeken. Aerodynamische vormen hebben meer materiaal nodig, de Giant TCR moest natuurlijk lichter dan ooit worden. Omdat Giant als enige fietsfabrikant zijn eigen carbon en hars ontwikkeld en produceert is dit carbon nu ook door robots laser gesneden in ultra preciese vormen. Hierdoor zijn de carbon stukken nog kleiner en met strakkere randen wat lichter. Maar de complete frameset is beoordeeld en zo worden de nieuwe TCR frame’s met nieuwe “thinline” lakken gespoten. In plaats 7 lagen lak worden de TCR’s nu met 3 sterkere lakken gespoten om de frameset zo licht mogelijk te maken. Het TCR advanced pro disc frame weegt maar 855 gram en de Overdrive 2 oversized tapered voorvork weegt maar 360 gram. Om de concurrentie achter zich te laten heeft de TCR niets aan stijfheid ingeboet. Sterker nog door de voorvork met schijfremmen nog beter te analyseren heeft de Giant TCR een nieuwe symmetrische voorvork die 35% meer laterale stijfheid aan de frameset toevoegt. Dat verhoogt de controle van de nieuwe TCR en begeleid jij deze legendarische racefiets tot op de millimeter door de bocht! De componenten op de Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS Met de nieuwe TCR zijn er ook heel wat componenten verbeterd en vernieuwd. De Giant SLR1 carbon wielset is helemaal vernieuwd. Uitgerust met een nieuwe door Giant zelf ontworpen naaf die door dit nieuwe ontwerp niet meer frictie geeft bij het sluiten van de thru-axle as en daardoor 69% minder weerstand heeft dan de DT240 naaf. Het unieke dynamic balanced lacing spaakpatroon is gebleven en maken de wielen duurzaam en superstijf. En tot slot een nieuwe superlichte hookles brede tubeless velg maakt dat deze wielset op 1452 gram komt. De nieuwe CADEX tubeless 28 mm (25c) banden vallen breder en sluiten beter aan op deze vernieuwde hookles velg tevens voegt deze nieuwe tubeless band met zijn soepele karkas ook de nodige grip toe. Tubeless verminderd de kans op lekrijden en geeft nog betere rijeigenschappen als comfort en meer grip. De carbon Variant zadelpen heeft de nieuwe aerodynamische afgesneden ellips vorm maar nog steeds met een unieke carbon lay-up zorgt deze ook voor een beetje flex en comfort. Het Giant Contact SL lichtgewicht aluminium stuur en de Giant Contact SL ichtgewicht aluminium Overdrive 2 stuurpen zijn ook aerodynamisch en ergonomisch geupdate op de Giant TCR advanced pro disc racefietsen. En om je nieuwe TCR als gegoten te laten zitten komt een Giant TCR advanced pro disc met het Giant Fleet SL "boost" zadel 148 mm breed, een kortere bredere neus en een ergonomische opening. De Giant TCR advanced pro disc modellen zijn standaard uitgerust met een Giant Ridesense sensor en deze kan gekoppeld worden aan iedere Buetooth en/of ANT+ fietscomputer. De nieuwe Giant TCR advanced word geleverd inclusief een strakke en verstelbare out-front mount.De afmontage van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS De Sram Force etap AXS groepset is de nieuwe 12 speed schakelgroep van Sram. Bol van nieuwe technieken als draadloos schakelen en hydraulische demper in de achterderailleur is dit een verrijking op de Scott Foil 20. De Sram Force etap AXS groep kan je koppelen met de Sram smartphone app om zo de groep helemaal naar wens te configureren. Door de cassette met een 10 tands tandwiel en de 12 versnellingen heb je een groter bereik dan de "standaard" tandwiel configuratie. De flattop ketting zorgt dat Force AXS aandrijflijn voldoende sterk is en soepel schakelt. Door een wattagemeter toe te voegen of extra sprint shifters te koppelen maakt de Sram Force AXS groep geschikt voor de meest veeleisende wielrenners. De Giant TCR Advanced Pro disc 0 AXS is afgemonteerd met een SRAM Force 35/48 crankstel met de dubbelzijdige Giant Power Halo wattagemeter en een SRAM force 12-speed 10-28 cassette.

Op = Op
Wilier Filante SLR 2023
Wilier Filante SLR 2023 De nieuwe meester in de kunst van de aerodynamica is geboren, de nieuwe Filante SLR: ongeëvenaarde snelheid! De Filante SLR is de opvolger van de Cento10pro. Met het carbon en de productietechnieken van de ZeroSLR komt Wilier nu met een aero racefiets van 6,8 kg Niet alleen het frame van de Filante SLR is superlicht met zijn 870 gram, maar ook de voorvork met 360 gram en geïntegreerde Filante stuur van 350 gram zijn heel licht zonder aan stijfheid en aan rij-eigenschappen in te boeten. De Filante SLR heeft de hoogste Stiffness To Weight (STW) verhouding van alle eerdere Wilier aerodynamische modellen. Door het gebruik van zeer sterke multi-directional carbon matten verhoogt de stijfheid en Liquid crystal polymeren door het carbon verhogen de impactweerstand en de vibratieabsorptie. De nieuwe aerodynamische vormen zijn ook op de achterkant ""aero"" afgerond. Dit maakt de buizen niet alleen aerodynamischer bij alle windrichtingen maar ook nog eens lichter. De vorkpoten staan nog iets verder van de wielen af om nog minder tubulentie en dus meer aerodynamisch voordeel te hebben. De vorkpoten voor en achter staan ook perfect in lijn met elkaar om zo min mogelijk turbulentie te veroorzaken. De vorken (achter maar ook voor) zijn assymetrisch versterkd om de fiets aan de aandrijving en bij de schijfremmen perfect in balans te houden. Balanced design, elke framemaat heeft zijn eigen unieke buisdiameters om de verschillende framematen dezelfde rij-eigenschappen te geven. Mavic speed release thru-axle assen zorgen voor een snelle wielwissel omdat de steekas maar een goede centimeter uitgedraaid hoeft te worden en met zijn 85 gram ook zeer licht is. De Filante bar is een stuur met geïntegreerde stuurpen die alle kabels intern in het frame geleid. Met bochtige en ronde vormen zorgt de Filante bar voor veel grip en ergonomisch gemak. Samen met de Filante SLR presenteerd Wilier ook de nieuwe SLR42 carbon wielset. Een moderne, bolvormige 21 mm breedte intern en een 28 externe lichtgewicht tubeless ready velg met een soepel lopende naaf met japanse Ezo gesealede lagers met een gewicht van 1587 gram. De Filante SLR is hoogwaardig afgewerkt met het nieuwe Selle Italia SLR boost zadel en de Vittoria Corsa speed 28 mm banden. Afmontage De Wilier Filante SLR is in vele afmontage’s te krijgen. De Filante SLR afgemonteerd met Sram Red etap AXS heeft 33/46 crankstel met een 10-26 casssette en de Sram Force etap AXS groep heeft een 48-35 kettingbladen en een 10-33 12 speed cassette, toch meer bereik nodig? Dan heeft Sram de nieuwe Force etap AXS wide groep met 43-30 kettingbladen en een 10-36 12 speed cassette. Het Dura ace crankstel met wattagemeter en het Sram Red crankstel (35/48) met Quarq wattagemeting hebben een meerprijs van 1000 euro.

 8.400,-

Giant Propel Advanced Pro 0-AXS
Giant Propel Advanced Pro 0 AXS De Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is een echte aerodynamische snelheidsduivel. Op de momenten waarop snelheid er het meest toe doet, in die laatste meters net voor de finish, maakt deze aero racefiets het belangrijke verschil. Deze fiets snijdt beter door de wind en is nog lichter dan zijn voorganger (7,6 kg). Verbeter op deze fantastische Propel advanced Pro 0 AXS al jouw Strava-tijden. Het carbon frame van de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is heel aero Giant heeft een ongelooflijke kennis over het produceren van carbon frames en produceert al vanaf 1985 betaalbare carbon frames. Deze kennis en ontwikkeling maakt van Giant de meest vooruitstrevende en betrouwbare producent van carbon frames. Giant weeft in hun eigen fabriek de carbon matten die daarna in de juiste vormen met een laser worden gesneden. Geen enkel ander merk in de fietsenbranche heeft hierdoor zoveel controle over zijn productieproces. Jij krijgt met de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS levenslang garantie op productiefouten. De AeroSystem Shaping-techniek die gebruikt is bij het frame van de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS draagt veel bij aan de aerodynamica van deze fiets. De buisvormen zijn ellipsvormig en de Contact SLR/SL Aero-cockpit is compleet vernieuwd. Hierdoor profiteer jij van superieure prestaties die enorm aerodynamisch zijn. De efficiënte afmontage op deze winnende racefiets Giant heeft voor de Propel Advanced Pro 0 AXS gekozen om de fiets af te monteren met de betrouwbare Sram Force eTap AXS-groep. Deze groepset met de 12-speed 10x28-cassette maakt draadloos schakelen mogelijk, waardoor jij nog sneller en eenvoudiger schakelt tussen de verschillende tanden. Met deze groepset heb jij een veel groter bereik, waardoor je de racefiets kunt gebruiken in vlakke omgevingen én de bergen. Deze groepset kun je combineren met de Sram AXS-app, zodat je de groepset volledig naar jouw wensen kunt afstellen. Kies bijvoorbeeld voor traditioneel schakelen of juist voor synchronised shifting en koppel eventueel een fietsnavigatie aan de app. Op deze manier houd jij met gemak al jouw fietsprestaties bij en kun je de fiets snel afstellen. Over elk onderdeel op de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is nagedacht De wielset is perfect in balans door de Dynamic Balanced Lacing-technologie, waardoor jij geniet van perfecte controle, optimale aerodynamica en superieure efficiëntie. Dit wordt bereikt door de combinatie van die technologie en tubeless Cadex Race-banden die liggen in de Giant SLR 1 50 carbon disc wielen. De Vector-zadelpen op de Giant Propel Advanced Pro 0 AXS is volledig carbon, licht en aero, zodat jij op de weg prestatiegericht kunt rijden terwijl je in het Giant Fleet SL-zadel zit. Zelfs de bidonhouders zijn aero en op maat gemaakt, zodat de totale luchtweerstand wordt geminimaliseerd. Hetzelfde geldt voor het aero Giant Contact SLR-stuur en de Giant Contact SL OverDrive Aero-stuurpen. Rem op ieder moment krachtig en met vertrouwen Met de Sram Force eTap AXS hydraulische schijfremmen op de Giant Propel Advanced 0 AXS rem jij op ieder moment krachtig. Zo heb jij veel vertrouwen in de afdalingen na iedere klim en kun je ook in het verkeer snel tot stilstand komen door in de hydraulische remhendels te knijpen. Zo kun je er lekker de vaart in houden en hoge snelheden bereiken. Wie weet wordt jij wel de KOM of QOM van jouw favoriete segment op Strava of beland je op het podium tijdens een wielerwedstrijd. Ga voor hoge snelheden en kies voor deze racefiets vol power Ben je op zoek naar een snelle, krachtige racefiets om voortaan op te koersen? Neem dan zeker de Giant Propel Advanced 0 AXS racefiets in overweging. Deze fiets brengt jouw snelheden naar een hoger niveau! Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw voor een proefrit of bestel deze fiets in onze webwinkel. Op naar hogere snelheden en nieuwe persoonlijke records op jouw nieuwe wielrenfiets.

Liv Langma Advanced Pro disc 0 AXS
Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS De Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS is er voor klimmen, afdalingen of zelfs je volgende PR. Het frame van deze fiets is specifiek ontworpen voor dames die hard racen in hun DNA hebben. Met alle componenten van deze dameswielrenfiets ben jij alle facetten van het wielrennen de baas. Maak een proefrit bij Rullens Fietsen in Wouw en ervaar het comfort van deze Liv-fiets. Het frame van de Liv Langma Advanced Pro disc 0 AXS Carbon wordt meer dan ooit in de kleinste details gevonden. De nieuwe Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS bestaat uit hoogwaardig carbon en is geproduceerd met de meest geavanceerde engineering- en constructiemethoden. Die kleine verbeteringen zitten in de nieuw ontwikkelde Carbon Nanotube Technology, waardoor een betere slagvastheid is. Het FusionProcess zorgt voor lichtere en sterkere frameverbindingen. De Continuous Fiber Technologie zorgt voor meer stijfheid en minder gewicht. Deze technologie houdt in dat ontwerpers langere, meer doorlopende stukken carbonvezel over kruispunten en framebuizen gebruiken. De doorlopende toepassing van het hoogwaardige, in-house gewoven carbon in de liggende achtervorken, zorgt voor een sterkere verbindig van de dropout naar de trapas. Dit betekent minder gewicht én een efficiëntere krachtoverbrenging. Voor de échte “WOW”-factor heeft het frame de Xirallic® of Colorstream®-framecoating. De trapassen, voorvork en onderbuis van deze snelle damesracefiets De Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS heeft een oversized powercore trapasbehuizing van 86 mm breed voor press fit-trapassen. Daarmee wordt jouw trapkracht maximaal omgezet naar het achterwiel van je fiets. De rechthoekige Megadrive-onderbuis van deze racefiets heeft een afgeknotte elliptische vorm gekregen om jou maximaal aerodynamisch voordeel te geven. Deze onderbuis zorgt samen met de nieuw ontworpen voorvork voor een zeer stijf geheel van het “sturende” fietsgedeelte. De nieuwe voorvork heeft 50% meer laterale stijfheid dan de voorganger. Dit zorgt voor messcherp, vertrouwd en voorspelbaar sturen. Deze voorvork snijdt dankzij de afgeknotte elliptische vorm door de wind en zorgt voor minder turbulentie met de symmetrische vorkpoten die verder uit elkaar staan. De componenten op de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS Op de racefiets Pro Disc 0 AXS zit de nieuw ontworpen carbon Variant-zadelpen. Deze zadelpen biedt de perfecte balans tussen superieure rijkwaliteit, laag gewicht en aerodynamica. Bovendien kun je het zadel zo eenvoudig monteren en verstellen. Naast een nieuwe zadelpen heeft de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS ook een nieuw stuur. Dit stuur heeft een ergonomische grip, aerodynamisch ontwerp en een geoptimaliseerde drop en reach die zijn aangepast aan de vrouwelijke maten. Met het nieuwe Liv Alacra SL CS-zadel zit jij een stuk lekkerder op de fiets. Het zadel is 155 mm breed, heeft een kortere neus én een ergonomische opening. Bovendien is deze Liv-wielrenfiets uitgerust met nieuwe Cadex Road Race tubeless banden van 25 mm breed. Door deze banden rijd je minder snel lek, heb je meer grip en comfort tijdens het fietsen. Deze banden liggen op de Giant SLR 1 carbon wielen die dankzij het Dynamic Balanced Lacing-spaakpatroon stijf, sterk en duurzaam zijn. Kenmerken van de wielen en banden onder de fiets De hoge carbon velg van 36 mm zorgt voor een lichtgewicht wiel door het nieuwe hookless velg-ontwerp. De wielen zitten met de bekende 12 mm-steekassen gemonteerd in het frame. Deze steekassen zorgen voor een eenvoudige precieze montage en maken een stijvere verbinding tussen de fiets en wielen. De fietsbanden van deze fiets kun je vervangen met 28 mm, 30 mm en zelfs 32 mm banden. Optioneel is een Giant Ridesense-sensor. Deze kan in de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS in de achterbrug worden weggewerkt. Vervolgens kun je de sensor koppelen aan iedere Bluetooth- en ANT+-fietscomputer. De afmontage van de damesfiets De Sram Force eTap AXS-groepset is de nieuwe 12-speed schakelgroep van Sram. Deze schakelgroep is uitgevoerd met de nieuwste technieken, zoals draadloos schakelen en een hydraulische demper in de achterderailleur. Als je de groep koppelt met de smartphoneapp van Sram, kun je de schakelgroep helemaal naar wens instellen. Door de cassette met een 10-tands tandwiel en de twaalf versnellingen heb je een groter bereik dan met een “standaard” tandwielconfiguratie. De flattop ketting van de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS zorgt dat Force AXS-aandrijflijn voldoende sterk is en soepel schakelt. Door een wattagemeter toe te voegen of extra sprint shifters te koppelen, is deze Sram Force AXS-groep geschikt voor de meest veeleisende wielrenners. Deze vrouwenwielrenfiets is afgemonteerd met een SRAM Force 35/48-crankstel met de dubbelzijdige Giant Power Halo-wattagemeter en een SRAM force 12-speed 10-36-cassette. Lees hier meer over de Sram AXS Road-technologie. Maak een proefrit op deze zorgvuldig samengestelde fiets Kom langs bij onze winkel en maak een proefrit op de Liv Langma Advanced Pro Disc 0 AXS. Alle specificaties van deze fiets zijn met de grootste zorgvuldigheid uitgezocht, zodat jij veel snelle fietskilometers kunt maken. Ben je al overtuigd van de fiets? Bestel deze dan in onze webshop, dan maken onze monteurs je fiets klaar in onze werkplaats.

 4.299,-

Op = Op
Wilier Granturismo SLR 2023
Wilier Granturismo SLR 2023 De Wilier Granturismo SLR is een hoogwaardige carbon racefiets die ontworpen is voor topprestaties en ultiem comfort. Deze endurance wielrenfiets is perfect voor langeafstandsritten, en met het Actiflex 2.0-systeem kun je die lange ritten moeiteloos aan. Ontdek hier alle specificaties en voordelen van de Granturismo SLR en overweeg om dit je nieuwe snelheidsmonster te maken. Verbeterd Ontwerp voor Maximale Efficientie Het kloppende hart van de Wilier Granturismo SLR is het Actiflex 2.0-trillingsdempingssysteem. Dit systeem maakt het mogelijk dat het achterwiel tot wel 5 mm verticale beweging krijgt, wat zorgt voor een soepele en comfortabele rijervaring. De Actiflex 2.0 is strategisch geplaatst in de buurt van het kruispunt van de zitbuis en bovenbuis en maakt de fiets zeer responsief en torsiestijf. Bovendien is dit systeem duurzaam en bestand tegen vuil, modder, zand en regen, waardoor weinig tot geen onderhoud vereist is. Net zoals bij de Wilier Rave SLR, heeft de Wilier Granturismo SLR een afneembare derailleursteun. Dit is geinspireerd door het groeiende gebruik van single speed aandrijving (enkel voorblad) bij endurance racefietsen. Voor de single speed configuratie is de derailleursteun vervangen door een vlakke plaat, wat de Granturismo SLR een gestroomlijnde uitstraling geeft zonder voorderailleur. Comfortabele Endurance Geometrie met Aerodynamische Voordelen De Wilier Granturismo SLR is ontworpen voor ultiem comfort en maximale snelheid. Het frame is zorgvuldig ontworpen met aandacht voor buisverhoudingen, wat resulteert in een iets minder verre reach en een hogere stack, waardoor je een comfortabele zitpositie hebt zonder de noodzaak van veel spacers. Bovendien is de vorkkroon opvallend breed, is het stuur volledig geintegreerd en zijn alle kabels netjes weggewerkt voor optimale aerodynamica. Het frame weegt slechts 1100 gram (voor een gelakte maat M inclusief Actiflex 2.0). Stuur en Wielruimte De Wilier Granturismo SLR wordt geleverd met een carbon monocoque stuur met een ergonomische, comfortabele grip. De spacers zijn perfect afgestemd op het Granturismo SLR-frame. Het monocoque stuur dient tevens als behuizing voor de rem- en derailleurkabels, waardoor deze worden beschermd tegen luchtwrijving en het frame nog aerodynamischer wordt. Dankzij de brede vorkkroon biedt de fiets uitstekende aerodynamica en ruimte voor banden tot 32 mm breedte, waardoor je de ultieme endurance racefietservaring krijgt. Hoogwaardige Componenten De Wilier Granturismo SLR wordt standaard geleverd met Vittoria Corsa Speed 700X28-banden, gemonteerd op carbon of aluminium wielen. Elk model van de Granturismo SLR wordt geleverd met het carbon monocoque stuur met kabelintegratie. Ook is een Prologo Dimension 143-zadel opgenomen in de uitrusting, gemonteerd op een Granturismo SLR Carbon Wilier Custom Made-zadelpen. Kies voor deze Prijswinnende Racefiets Met de Wilier Granturismo SLR van hoogwaardig carbon kies je voor een prestatiegerichte fiets die er niet alleen geweldig uitziet, maar ook geweldig rijdt. Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw om deze fiets te bewonderen en zelfs een proefrit te maken. Natuurlijk kun je de fiets ook rechtstreeks in onze webwinkel bestellen, waar onze vakmensen ervoor zorgen dat de fiets klaar is om te schitteren. Bereid je voor op talloze comfortabele kilometers boordevol snelheid op deze endurance racefiets!

 6.499,-

Wilier Granturismo SLR
De Wilier Granturismo SLR voor lange afstanden op hoge snelheid. De naam Granturismo is een Italiaanse benaming voor sportwagens die gemaakt zijn om grote afstanden op hoge snelheid af te kunnen leggen. In tegenstelling tot een pure sportwagen is naast snelheid ook comfort belangrijk voor de lange afstand. Dat is ook precies waar de Wilier GranTurismo SLR voor bedoeld is. Een racefiets die met hoge snelheid grote afstanden aflegt en daar voldoende comfort voor bied. Hoogwaardig carbon en snelle aerodynamica De carbonmix die voor de Granturismo SLR wordt gebruikt, is Wiliers eigen HUS-MOD in combinatie met Liquid Crystal Polymer. Deze speciale carbonvezels die in het carbon zijn verwerkt voegen verticale elasticiteit toe terwijl de torsiestijfheid toeneemt. Dit zelfde carbon recept word ook in de andere high-end racefietsen als de Rave en Filante SLR gebruikt. Ondanks dat het geen racefiets is om wedstrijden mee te rijden, is aerodynamica toch belangrijk. Het is duidelijk dat elke energiebesparing meer plezier en minder vermoeidheid betekent. Daarom heeft dezelfde aerodynamische features als de Filante SLR. Het frame is ook gevormd volgens de aerodynamische NACA profielen en de voor- en achtervork staan verder van de wielen. Granturismo comfort. Het echte hart van de Wilier Granturismo SLR is het Actiflex 2.0 dempingssysteem. De verbeterde versie van de Actiflex op de Cento10NDR is nu nog stijver voor betere sprinteigenschappen. Maar ook zorgt de nieuwe positie voor minder blootstelling aan vocht en vuil. Het elastomeer is er in 2 sterktes voor in de grotere de stijvere elastomeer en in de kleinere het zachtere elastomeer. De Wilier GranTurismo SLR is ook voorzien van een endurance geometrie. De bovenbuis is iets korter en de balhoofdbuis wat hoger. Deze combinatie van reach en stack zorgt voor een comfortabelere positie zonder dat er te veel spacers tussen de stuurpen en het frame nodig zijn. De Wilier Granturismo SLR oogt zo harmonieuzer, beter geproportioneerd en evenwichtiger met behoud van zijn racekarakter. High-end afmontage uit de Wilier onderdelen collectie. De Wilier Granturismo SLR is opgebouwd met de hoogste kwaliteit onderdelen. De zadelpen uit de Wilier Filante SLR en de Zero bar van de ZeroSLR. Het carbon stuur met geïntegreerde stuurpen ligt fijn in de hand, is zeer licht en geeft meer comfort. De Zero bar integreert ook de remkabels perfect door het stuur het balhoofd in. Alle uitvoeringen van de Wilier Granturismo SLR komen met de nieuwe Wilier SLR38 carbon wielset. Naast het lichte gewicht en de soepele Miche naven vallen ook de sjieke glanzende afwerking van de velgen op. De details als het Prologo Dimension zadel en de Vittoria Corsa 28mm banden. Nog meer comfort? Ook 32 mm banden passen in de Granturismo SLR. Altijd een Granturismo naar je eigen smaak. De Wilier Granturismo SLR is een endurance racefiets met de uitstraling en looks van een aerodynamische racer. De GranTurismo voorziet in alle smaken van kleur tot groepset. De 2 glanzende designs verkleuren van rood naar donkerrood en van zilver metallic naar grijs, de matte uitvoering verkleurt van matzwart naar matgrijs. Op de Wilier Granturismo SLR ook alleen maar topkwaliteit groepsets van Sram en Shimano.

 6.999,-