Sram Red AXS en Sram Force AXS op de racefiets
De Sram Red AXS en de Sram Force AXS zijn betrouwbare en veilige technologieën voor op de racefiets. Deze technologieën hebben een strakke look die past bij de moderne wielrenfietsen. De draadloze eTap AXS-schakeltechnologie bedien je eenvoudig en snel: één knop om lichter te schakelen en één knop om zwaarder te fietsen en tegelijkertijd van voorblad te wisselen.
De Sram Red AXS en Sram Force AXS aanpassen aan jouw wensen
De racefietsen van vandaag zijn sneller en veelzijdiger. Rijders willen een fiets met een breed versnellingsspectrum dat past bij hun uiteenlopende fietsactiviteiten. Het bereik is slechts de help van de vergelijking. Als fietser wil je ook een aandrijving die bij elke situatie de juiste versnelling biedt. Twaalf versnellingen bieden een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de beste versnelling zit. Of je nu een muur beklimt of een sprint trekt naar een plaatsnaambord. Bovendien hebben Sram Red AXS en Sram Force AXS meerdere versnellingsopties. Zo pas je jouw fiets aan je specifieke behoeften aan.
X-Range biedt jou een groter bereik op de fiets
Om jou een groter bereik te bieden, heeft Sram voor de Red AXS en Force AXS de X-Range-versnellingen ontwikkeld. Met deze versnellingen heb je een groter bereik en zijn er kleinere sprongen als je naar een 12-speed cassette gaat. Ook door een deel van het versnellingsbereik aan de voorkant van de aandrijving naar de achterkant te verplaatsen, wordt er een beter bereik gecreëerd. Bij de X-Range worden er kleinere kettingbladen gebruikt met een consistent verschil van dertien tanden, terwijl de cassettes een 10T-begin hebben voor een groter bereik (tot 10-36, of 360%!).
Gemakkelijker schakelen met Sram Red AXS en Sram Force AXS
Dit betekent dat je langer op hetzelfde kettingblad kunt fietsen, waardoor je minder hoeft te schakelen aan de voorkant. Van nature schakelt voor een stuk minder efficiënt dan aan de achterkant. Als je toch aan de voorkant schakelt, is de sprong kleiner en vloeiender en kun je de juiste cadans bereiken met minder terug- of opschakelen achteraan. Minder en sneller schakelen vooraan maakt het je gemakkelijker om de juiste versnelling te vinden. Dat is een duidelijk prestatievoordeel ten opzichte van traditionele aandrijvingen. Door de X-Range cassettes te starten met een 10T-tandwiel, zijn de tandwielen en kettingbladen kleiner. Hierdoor is het totale gewicht lager als je Sram Red AXS of Sram Force AXS hebt op je racefiets.
Fiets heuvels zelfverzekerd tegemoet
Het grote bereik van de cassette en de kleinere voorbladen zorgt ervoor dat je op nog meer heuvels kunt fietsen. Door de lage versnellingen neem je heuvels soepeler en kun je een lange fietstocht veel eenvoudiger rijden. Meer bereik, kleinere sprongen en soepeler schakelen zijn de aspecten die X-Range aantrekkelijk maken. Zo is het een interessante keuze om Sram Force AXS of Sram Red AXS te kiezen voor jouw racefiets.
De Orbit™-technologie bij Sram Force AXS en Sram Red AXS
De vermindering van een springende ketting is een cruciale behoefte voor de hedendaagse rijders die zich vaak buiten geasfalteerde wegen begeven. De Orbit™-technologie van Sram wordt gebruikt in de achterderailleurs van Sram Red AXS en Sram Force AXS. Deze technologie beperkt het stuiteren van de ketting, door de neerwaartse beweging van de ketting te controleren bij het rijden over hobbels. Orbit™ bestaat uit een siliconen vloeistofdemper met een eenrichtingsventiel dat de rotatie van de achterderailleurkooi naar voren controleert. Dit voorkomt dat het onderste derailleurwieltje naar voren beweegt, als hobbels in de weg klappen veroorzaken die de ketting naar beneden trekken. De gedempte beweging van de kooi houdt de aandrijving stil en strak en helpt voorkomen dat de ketting van het kettingblad af springt.
De voordelen van de Orbit™-vloeistofdemper
Het mooie van de lichtgewicht Orbit™-vloeistofdemper is dat deze snelheidsgevoelig is – dat wil zeggen dat hoe harder de hobbel is, hoe meer weerstand de demper biedt om de ketting onder controle te houden. Als de derailleurkooi langzaam naar voren wordt geduwd – zoals bij het terugschakelen – biedt de demper zo weinig weerstand dat het lijkt alsof de demper er niet zit. Zo profiteer je van de voordelen van een mechanische frictiekoppeling wanneer je die nodig hebt. Bovendien is de vloeistofdemper van Sram Force AXS en Sram Red AXS onderhoudsvrij, zodat je meer tijd heb om echt te fietsen.
FlatTop-kettingschakelontwerp op de wielrenfiets
Wat als je bereikt kunt toevoegen aan je aandrijflijn en tegelijkertijd het versnellingsverloop kunt afvallen met kleinere verschillen in het aantal tanden tussen de aangrenzende versnellingen? En wat als je dat kunt bereiken zonder verlies van aandrijflijn-efficiëntie? Het unieke FlatTop-kettingschakelontwerp is een sleutelelement dat al deze verbetering mogelijk maakt. Voor een groter versnellingsbereik met kleinere schakelstappen, moet de fietsketting smaller worden. FlatTop voegt materiaal toe aan de platte kant van de kettingplaten, waardoor elke schakel wordt versterkt. De behandeling van he oppervlak met hard chroom van de pennen, binnenste platen en rollen verlengt de levensduur van de fietsketting. Op lange termijn blijf je ook precies schakelen door deze behandeling. Daarbij zijn de FlatTop-kettingen bij Sram Force AXS en Sram Red AXS voorzien van slijtvaste rollen met een grote diameter. Deze rollen dragen bij aan dezelfde efficiëntie van de aandrijving als de 11-speed aandrijvingen. Al deze technologieën samen maken een smallere 12-speed ketting mogelijk die 36% langer meegaat dan de 11-speed kettingen van Sram.
eTap bij Sram Force AXS en Sram Red AXS
Toen Sram in 2015 de orignele Sram Red eTap AXS lanceerde, was een van de meest sensationele kenmerken dat dit systeem draadloos was. Later werd eTap naar een hoger niveau getild met AXS, het integratiesysteem dat elektronische fietscomponenten en -software met elkaar verbindt. Een van de voordelen van AXS is dat je de schakelinstellingen kunt personaliseren. Als je de Enhanced Shift Mode inschakelt, heb je toegang tot twee schakelinstellingen. Hier heb je geen smartphone voor nodig. Je kunt kiezen uit sequentieel schakelen, waardoor je de volgende beschikbare versnelling activeert met de toegewezen upshift- en downshiftknoppen. Automatische activering van de voorderailleur houdt je versnellingsverhouding en trapfrequentie constant. Je kunt nog steeds handmatig naar de voorste versnelling schakelen als dat nodig is.
Controle van de AXS-onderdelen
Met AXS kun je je AXS-onderdelen verbinden met een mobiele app. In deze app kun je aangepaste acties toewijzen aan je bedieningselementen. Bij Sram Force AXS en Sram Red AXS kunnen extra draadloze blip shifters worden gekoppeld die als sprint of tijdrit shifters kunnen dienen. Dit is niet mogelijk bij Sram Rival.
Meten met de AXP-app en AXS-website
Jouw prestaties en staat van gereedheid van je fiets kun je controleren met de AXP Mobile-app en AXS-website. Op deze manier kun je het batterijniveau van je racefiets in de gaten houden – inclusief de CR2032-batterijen in de eTap-schakelhendels – en de AXS-componentenfirmware up-to-date houden. AXS Web analyseert je ritbestanden met betrekking tot: Schakelen Versnellingsgebruik Vermogenszones Bandenspanning
Vraag gerust naar meer informatie in onze fietsenwinkel
Wil je na deze blogpost meer informatie over de mogelijkheden van Sram Red AXS of Sram Force AXS op je racefiets? Breng dan gerust een bezoek aan Rullens Fietsen in Wouw. Een van onze vriendelijke en deskundige verkoopmedewerkers staat je graag te woord, zodat jij alle informatie krijgt die je nodig hebt.
Sram Red AXS en Sram Force AXS op de racefiets
De Sram Red AXS en de Sram Force AXS zijn betrouwbare en veilige technologieën voor op de racefiets. Deze technologieën hebben een strakke look die past bij de moderne wielrenfietsen. De draadloze eTap AXS-schakeltechnologie bedien je eenvoudig en snel: één knop om lichter te schakelen en één knop om zwaarder te fietsen en tegelijkertijd van voorblad te wisselen.
De Sram Red AXS en Sram Force AXS aanpassen aan jouw wensen
De racefietsen van vandaag zijn sneller en veelzijdiger. Rijders willen een fiets met een breed versnellingsspectrum dat past bij hun uiteenlopende fietsactiviteiten. Het bereik is slechts de help van de vergelijking. Als fietser wil je ook een aandrijving die bij elke situatie de juiste versnelling biedt. Twaalf versnellingen bieden een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de beste versnelling zit. Of je nu een muur beklimt of een sprint trekt naar een plaatsnaambord. Bovendien hebben Sram Red AXS en Sram Force AXS meerdere versnellingsopties. Zo pas je jouw fiets aan je specifieke behoeften aan.
X-Range biedt jou een groter bereik op de fiets
Om jou een groter bereik te bieden, heeft Sram voor de Red AXS en Force AXS de X-Range-versnellingen ontwikkeld. Met deze versnellingen heb je een groter bereik en zijn er kleinere sprongen als je naar een 12-speed cassette gaat. Ook door een deel van het versnellingsbereik aan de voorkant van de aandrijving naar de achterkant te verplaatsen, wordt er een beter bereik gecreëerd. Bij de X-Range worden er kleinere kettingbladen gebruikt met een consistent verschil van dertien tanden, terwijl de cassettes een 10T-begin hebben voor een groter bereik (tot 10-36, of 360%!).
Gemakkelijker schakelen met Sram Red AXS en Sram Force AXS
Dit betekent dat je langer op hetzelfde kettingblad kunt fietsen, waardoor je minder hoeft te schakelen aan de voorkant. Van nature schakelt voor een stuk minder efficiënt dan aan de achterkant. Als je toch aan de voorkant schakelt, is de sprong kleiner en vloeiender en kun je de juiste cadans bereiken met minder terug- of opschakelen achteraan. Minder en sneller schakelen vooraan maakt het je gemakkelijker om de juiste versnelling te vinden. Dat is een duidelijk prestatievoordeel ten opzichte van traditionele aandrijvingen. Door de X-Range cassettes te starten met een 10T-tandwiel, zijn de tandwielen en kettingbladen kleiner. Hierdoor is het totale gewicht lager als je Sram Red AXS of Sram Force AXS hebt op je racefiets.
Fiets heuvels zelfverzekerd tegemoet
Het grote bereik van de cassette en de kleinere voorbladen zorgt ervoor dat je op nog meer heuvels kunt fietsen. Door de lage versnellingen neem je heuvels soepeler en kun je een lange fietstocht veel eenvoudiger rijden. Meer bereik, kleinere sprongen en soepeler schakelen zijn de aspecten die X-Range aantrekkelijk maken. Zo is het een interessante keuze om Sram Force AXS of Sram Red AXS te kiezen voor jouw racefiets.
De Orbit™-technologie bij Sram Force AXS en Sram Red AXS
De vermindering van een springende ketting is een cruciale behoefte voor de hedendaagse rijders die zich vaak buiten geasfalteerde wegen begeven. De Orbit™-technologie van Sram wordt gebruikt in de achterderailleurs van Sram Red AXS en Sram Force AXS. Deze technologie beperkt het stuiteren van de ketting, door de neerwaartse beweging van de ketting te controleren bij het rijden over hobbels. Orbit™ bestaat uit een siliconen vloeistofdemper met een eenrichtingsventiel dat de rotatie van de achterderailleurkooi naar voren controleert. Dit voorkomt dat het onderste derailleurwieltje naar voren beweegt, als hobbels in de weg klappen veroorzaken die de ketting naar beneden trekken. De gedempte beweging van de kooi houdt de aandrijving stil en strak en helpt voorkomen dat de ketting van het kettingblad af springt.
De voordelen van de Orbit™-vloeistofdemper
Het mooie van de lichtgewicht Orbit™-vloeistofdemper is dat deze snelheidsgevoelig is – dat wil zeggen dat hoe harder de hobbel is, hoe meer weerstand de demper biedt om de ketting onder controle te houden. Als de derailleurkooi langzaam naar voren wordt geduwd – zoals bij het terugschakelen – biedt de demper zo weinig weerstand dat het lijkt alsof de demper er niet zit. Zo profiteer je van de voordelen van een mechanische frictiekoppeling wanneer je die nodig hebt. Bovendien is de vloeistofdemper van Sram Force AXS en Sram Red AXS onderhoudsvrij, zodat je meer tijd heb om echt te fietsen.
FlatTop-kettingschakelontwerp op de wielrenfiets
Wat als je bereikt kunt toevoegen aan je aandrijflijn en tegelijkertijd het versnellingsverloop kunt afvallen met kleinere verschillen in het aantal tanden tussen de aangrenzende versnellingen? En wat als je dat kunt bereiken zonder verlies van aandrijflijn-efficiëntie? Het unieke FlatTop-kettingschakelontwerp is een sleutelelement dat al deze verbetering mogelijk maakt. Voor een groter versnellingsbereik met kleinere schakelstappen, moet de fietsketting smaller worden. FlatTop voegt materiaal toe aan de platte kant van de kettingplaten, waardoor elke schakel wordt versterkt. De behandeling van he oppervlak met hard chroom van de pennen, binnenste platen en rollen verlengt de levensduur van de fietsketting. Op lange termijn blijf je ook precies schakelen door deze behandeling. Daarbij zijn de FlatTop-kettingen bij Sram Force AXS en Sram Red AXS voorzien van slijtvaste rollen met een grote diameter. Deze rollen dragen bij aan dezelfde efficiëntie van de aandrijving als de 11-speed aandrijvingen. Al deze technologieën samen maken een smallere 12-speed ketting mogelijk die 36% langer meegaat dan de 11-speed kettingen van Sram.
eTap bij Sram Force AXS en Sram Red AXS
Toen Sram in 2015 de orignele Sram Red eTap AXS lanceerde, was een van de meest sensationele kenmerken dat dit systeem draadloos was. Later werd eTap naar een hoger niveau getild met AXS, het integratiesysteem dat elektronische fietscomponenten en -software met elkaar verbindt. Een van de voordelen van AXS is dat je de schakelinstellingen kunt personaliseren. Als je de Enhanced Shift Mode inschakelt, heb je toegang tot twee schakelinstellingen. Hier heb je geen smartphone voor nodig. Je kunt kiezen uit sequentieel schakelen, waardoor je de volgende beschikbare versnelling activeert met de toegewezen upshift- en downshiftknoppen. Automatische activering van de voorderailleur houdt je versnellingsverhouding en trapfrequentie constant. Je kunt nog steeds handmatig naar de voorste versnelling schakelen als dat nodig is.
Controle van de AXS-onderdelen
Met AXS kun je je AXS-onderdelen verbinden met een mobiele app. In deze app kun je aangepaste acties toewijzen aan je bedieningselementen. Bij Sram Force AXS en Sram Red AXS kunnen extra draadloze blip shifters worden gekoppeld die als sprint of tijdrit shifters kunnen dienen. Dit is niet mogelijk bij Sram Rival.
Meten met de AXP-app en AXS-website
Jouw prestaties en staat van gereedheid van je fiets kun je controleren met de AXP Mobile-app en AXS-website. Op deze manier kun je het batterijniveau van je racefiets in de gaten houden – inclusief de CR2032-batterijen in de eTap-schakelhendels – en de AXS-componentenfirmware up-to-date houden. AXS Web analyseert je ritbestanden met betrekking tot: Schakelen Versnellingsgebruik Vermogenszones Bandenspanning
Vraag gerust naar meer informatie in onze fietsenwinkel
Wil je na deze blogpost meer informatie over de mogelijkheden van Sram Red AXS of Sram Force AXS op je racefiets? Breng dan gerust een bezoek aan Rullens Fietsen in Wouw. Een van onze vriendelijke en deskundige verkoopmedewerkers staat je graag te woord, zodat jij alle informatie krijgt die je nodig hebt.
Producten in blog:
8.400,-
4.299,-
6.499,-
6.999,-
Sram Red AXS en Sram Force AXS op de racefiets
De Sram Red AXS en de Sram Force AXS zijn betrouwbare en veilige technologieën voor op de racefiets. Deze technologieën hebben een strakke look die past bij de moderne wielrenfietsen. De draadloze eTap AXS-schakeltechnologie bedien je eenvoudig en snel: één knop om lichter te schakelen en één knop om zwaarder te fietsen en tegelijkertijd van voorblad te wisselen.
De Sram Red AXS en Sram Force AXS aanpassen aan jouw wensen
De racefietsen van vandaag zijn sneller en veelzijdiger. Rijders willen een fiets met een breed versnellingsspectrum dat past bij hun uiteenlopende fietsactiviteiten. Het bereik is slechts de help van de vergelijking. Als fietser wil je ook een aandrijving die bij elke situatie de juiste versnelling biedt. Twaalf versnellingen bieden een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de beste versnelling zit. Of je nu een muur beklimt of een sprint trekt naar een plaatsnaambord. Bovendien hebben Sram Red AXS en Sram Force AXS meerdere versnellingsopties. Zo pas je jouw fiets aan je specifieke behoeften aan.
X-Range biedt jou een groter bereik op de fiets
Om jou een groter bereik te bieden, heeft Sram voor de Red AXS en Force AXS de X-Range-versnellingen ontwikkeld. Met deze versnellingen heb je een groter bereik en zijn er kleinere sprongen als je naar een 12-speed cassette gaat. Ook door een deel van het versnellingsbereik aan de voorkant van de aandrijving naar de achterkant te verplaatsen, wordt er een beter bereik gecreëerd. Bij de X-Range worden er kleinere kettingbladen gebruikt met een consistent verschil van dertien tanden, terwijl de cassettes een 10T-begin hebben voor een groter bereik (tot 10-36, of 360%!).
Gemakkelijker schakelen met Sram Red AXS en Sram Force AXS
Dit betekent dat je langer op hetzelfde kettingblad kunt fietsen, waardoor je minder hoeft te schakelen aan de voorkant. Van nature schakelt voor een stuk minder efficiënt dan aan de achterkant. Als je toch aan de voorkant schakelt, is de sprong kleiner en vloeiender en kun je de juiste cadans bereiken met minder terug- of opschakelen achteraan. Minder en sneller schakelen vooraan maakt het je gemakkelijker om de juiste versnelling te vinden. Dat is een duidelijk prestatievoordeel ten opzichte van traditionele aandrijvingen. Door de X-Range cassettes te starten met een 10T-tandwiel, zijn de tandwielen en kettingbladen kleiner. Hierdoor is het totale gewicht lager als je Sram Red AXS of Sram Force AXS hebt op je racefiets.
Fiets heuvels zelfverzekerd tegemoet
Het grote bereik van de cassette en de kleinere voorbladen zorgt ervoor dat je op nog meer heuvels kunt fietsen. Door de lage versnellingen neem je heuvels soepeler en kun je een lange fietstocht veel eenvoudiger rijden. Meer bereik, kleinere sprongen en soepeler schakelen zijn de aspecten die X-Range aantrekkelijk maken. Zo is het een interessante keuze om Sram Force AXS of Sram Red AXS te kiezen voor jouw racefiets.
De Orbit™-technologie bij Sram Force AXS en Sram Red AXS
De vermindering van een springende ketting is een cruciale behoefte voor de hedendaagse rijders die zich vaak buiten geasfalteerde wegen begeven. De Orbit™-technologie van Sram wordt gebruikt in de achterderailleurs van Sram Red AXS en Sram Force AXS. Deze technologie beperkt het stuiteren van de ketting, door de neerwaartse beweging van de ketting te controleren bij het rijden over hobbels. Orbit™ bestaat uit een siliconen vloeistofdemper met een eenrichtingsventiel dat de rotatie van de achterderailleurkooi naar voren controleert. Dit voorkomt dat het onderste derailleurwieltje naar voren beweegt, als hobbels in de weg klappen veroorzaken die de ketting naar beneden trekken. De gedempte beweging van de kooi houdt de aandrijving stil en strak en helpt voorkomen dat de ketting van het kettingblad af springt.
De voordelen van de Orbit™-vloeistofdemper
Het mooie van de lichtgewicht Orbit™-vloeistofdemper is dat deze snelheidsgevoelig is – dat wil zeggen dat hoe harder de hobbel is, hoe meer weerstand de demper biedt om de ketting onder controle te houden. Als de derailleurkooi langzaam naar voren wordt geduwd – zoals bij het terugschakelen – biedt de demper zo weinig weerstand dat het lijkt alsof de demper er niet zit. Zo profiteer je van de voordelen van een mechanische frictiekoppeling wanneer je die nodig hebt. Bovendien is de vloeistofdemper van Sram Force AXS en Sram Red AXS onderhoudsvrij, zodat je meer tijd heb om echt te fietsen.
FlatTop-kettingschakelontwerp op de wielrenfiets
Wat als je bereikt kunt toevoegen aan je aandrijflijn en tegelijkertijd het versnellingsverloop kunt afvallen met kleinere verschillen in het aantal tanden tussen de aangrenzende versnellingen? En wat als je dat kunt bereiken zonder verlies van aandrijflijn-efficiëntie? Het unieke FlatTop-kettingschakelontwerp is een sleutelelement dat al deze verbetering mogelijk maakt. Voor een groter versnellingsbereik met kleinere schakelstappen, moet de fietsketting smaller worden. FlatTop voegt materiaal toe aan de platte kant van de kettingplaten, waardoor elke schakel wordt versterkt. De behandeling van he oppervlak met hard chroom van de pennen, binnenste platen en rollen verlengt de levensduur van de fietsketting. Op lange termijn blijf je ook precies schakelen door deze behandeling. Daarbij zijn de FlatTop-kettingen bij Sram Force AXS en Sram Red AXS voorzien van slijtvaste rollen met een grote diameter. Deze rollen dragen bij aan dezelfde efficiëntie van de aandrijving als de 11-speed aandrijvingen. Al deze technologieën samen maken een smallere 12-speed ketting mogelijk die 36% langer meegaat dan de 11-speed kettingen van Sram.
eTap bij Sram Force AXS en Sram Red AXS
Toen Sram in 2015 de orignele Sram Red eTap AXS lanceerde, was een van de meest sensationele kenmerken dat dit systeem draadloos was. Later werd eTap naar een hoger niveau getild met AXS, het integratiesysteem dat elektronische fietscomponenten en -software met elkaar verbindt. Een van de voordelen van AXS is dat je de schakelinstellingen kunt personaliseren. Als je de Enhanced Shift Mode inschakelt, heb je toegang tot twee schakelinstellingen. Hier heb je geen smartphone voor nodig. Je kunt kiezen uit sequentieel schakelen, waardoor je de volgende beschikbare versnelling activeert met de toegewezen upshift- en downshiftknoppen. Automatische activering van de voorderailleur houdt je versnellingsverhouding en trapfrequentie constant. Je kunt nog steeds handmatig naar de voorste versnelling schakelen als dat nodig is.
Controle van de AXS-onderdelen
Met AXS kun je je AXS-onderdelen verbinden met een mobiele app. In deze app kun je aangepaste acties toewijzen aan je bedieningselementen. Bij Sram Force AXS en Sram Red AXS kunnen extra draadloze blip shifters worden gekoppeld die als sprint of tijdrit shifters kunnen dienen. Dit is niet mogelijk bij Sram Rival.
Meten met de AXP-app en AXS-website
Jouw prestaties en staat van gereedheid van je fiets kun je controleren met de AXP Mobile-app en AXS-website. Op deze manier kun je het batterijniveau van je racefiets in de gaten houden – inclusief de CR2032-batterijen in de eTap-schakelhendels – en de AXS-componentenfirmware up-to-date houden. AXS Web analyseert je ritbestanden met betrekking tot: Schakelen Versnellingsgebruik Vermogenszones Bandenspanning
Vraag gerust naar meer informatie in onze fietsenwinkel
Wil je na deze blogpost meer informatie over de mogelijkheden van Sram Red AXS of Sram Force AXS op je racefiets? Breng dan gerust een bezoek aan Rullens Fietsen in Wouw. Een van onze vriendelijke en deskundige verkoopmedewerkers staat je graag te woord, zodat jij alle informatie krijgt die je nodig hebt.
8.400,-
4.299,-
6.499,-
6.999,-