Scott Addict racefietsen: alle specificaties op een rij
De Scott Addict is dé racefiets die Scotts eerste grote successen in het wielerpeloton bracht. Toen nog gericht op zo licht en stijf mogelijk, begon deze klimfiets in 2007 aan zijn opmars. Nu is de fiets een legende in het profpeloton. De Addict verlegt tegenwoordig zijn focus op de grote groep wielertoeristen. De laatste evolutie van de Addict vertoont veel gelijkenissen met de Addict RC. De stijve onderkant en de aerodynamische voorkant zijn overgenomen van de Addict RC en dus van het allerhoogste niveau. Dezelfde oversized onderbuis met zijn brede aansluiting op de bottombracket geeft de Addict een boost aan stijfheid. In deze blogpost ontdek jij alles over de Addict. Wellicht is een van de modellen wel geschikt als jouw nieuwe racefiets.
Het frame van deze wielrenfiets
Het frame van de Scott Addict is geproduceerd met de high modulus carbonfiber (HMF). Met dezelfde productietechnieken als de Addict RC is de Addict zo licht mogelijk geproduceerd. De holle framebuizen waren nog nooit zo strak afgewerkt aan de binnenkant. Extra carbonresten aan de binnenkant van het frame zorgen namelijk voor onnodig extra gewicht. De holle structuur in de achterbrug zorgt ervoor dat de derailleurpad wordt geïntegreerd in het steekasontwerp. Dit heeft als resultaat een simpele en lichtere constructie. De gepatenteerde Airfoil-aerodynamica van Scott ontwikkelde het balhoofd, de voorvork en de onderbuis van de Addict RC. Deze aerodynamisch gevormde framebuizen zijn ook in de Scott Addict geïntegreerd. Dat maakt de Addict niet de standaard endurance racefiets, zoals zijn concurrenten. Deze endurance racefiets heeft nog steeds professionele rijeigenschappen gemixt met een vleugje comfort.
De geometrie van de Scott Addict racefiets
De grootste aanpassing aan de Scott Addict tegenover de Addict RC zit in de geometrie. Met een iets hoger balhoofd zit je comfortabeler. De reach is niet korter, waardoor je onder de beugels nog steeds van jetje kunt geven. Ook is de wielbasis een klein beetje verlengd bij de Addict. Zo wordt het nerveuzere gevoel op hogere snelheid weggehaald, maar behoud je wel het scherpere stuurgedrag. Naast de geometrie is de bovenkant van de Scott Addict met een andere gedachte ontworpen. Deze fietsen zijn minder aerodynamisch en met de carbon lay-up meer op comfort ontworpen. De slankere vorm van de bovenbuis en de bovenkant van de zitbuis geven, samen met de lager aangesloten achterbrug, meer comfort aan de Scott Addict.
Afmontage van deze comfortabele koersfiets
De afmontage van de Scott Addict is met de hoogwaardige componenten van Syncros dik in orde. Het lichtgewicht aluminium stuur en vooral de stuurpen zijn specifiek ontworpen om de kabels zo strak mogelijk door het balhoofd te geleiden. De Syncros RR2.0 stuurpen begeleidt de kabels door een speciale opening in de spacers naar het balhoofd. Extra ruimte is er in de balhoofdbuis door de gepatenteerde excentrische vorkbuis. Deze balhoofdbuis gaat van onder naar boven 3 mm naar achter ten opzichte van het hart van de balhoofdbuis aan de onderkant. Door deze unieke methode blijft het conische balhoofd zijn zelfde vorm behouden en levert dezelfde vertrouwde stuureigenschappen. Aangezien deze innovatieve integratie bij grote broer de Addict RC is afgekeken, kan de cockpit van de Addict ook geüpgraded worden. De stuur- en stuurpencombinaties met de Syncros RR 1.5 stuurpen en het Creston 1.5 stuur integreren de kabels ook door het stuur. De mooiste upgrade op de Addict is natuurlijk het carbon Syncros Creston IC SL stuur en de stuurpen die uit één stuk bestaan.
Het zadel op de Scott Addict wielrenfietsen
De zadels van Syncros staan hoog aangeschreven en blijven bij veel nieuwe Scott eigenaren op de Scott Addict zitten. Ontwikkeld met de ergonomische specialisten van gebioMized zit op deze fiets een Syncros Tofino zadel. Het Syncros Tofino zadel is ontworpen voor de endurance wielrenner die meer rechtop zit. Dit zadel ondersteunt de zitbeenderen maximaal om de druk zo laag mogelijk te houden. Naast een fijn zadel is het Syncros Tofino zadel voorbereid voor de direct mount montage voor Syncros-accessoires. Om lekker op je zadel te zitten, is het belangrijk dat deze voor jou in de juiste positie staat. Met de Carbon Syncros Duncan 1.0 zadelpen kun je je zadel bevestigen, zoals dat voor jou het fijnste is. Door de dunnere 27.2 mm diameter kan deze zadelpen door een beetje flexibiliteit meer comfort geven.
De wielen en naven
De Syncros RP2.0 disc wielset in de Scott Addict heeft een goede reputatie. Draaiend op lichtlopende industrielagers en verbonden met een Formula 3-pallen aandrijving komen deze wielen kwalitatief in de buurt van de DT Swiss 3 pallen aangedreven wielen. De CNC-gefreesde lichtgewicht aluminium naafhuls is voorzien van een centerlock remschijfbevestiging. Dit geeft je de mogelijkheid de allermooiste remschijven te monteren. Op de naaf passen voor en achter 28 straight pull-spaken. Deze straight pull-spaken zijn aan de kop niet omgezet, waardoor ze sterker zijn dan conventionele spaken. Mede daardoor zijn de Syncros wielen en de Addict geschikt tot 120 kg inclusief fiets.
De velgen en banden
De velgen in de Syncros RP2.0 wielen zijn met 27 mm lekker laag en zijn daardoor lekker stabiel in allerlei omstandigheden. Door de lagere velg zijn de langere spaken wat flexibeler en dragen deze wat bij aan het comfort van de fiets. De lichtgewicht aluminium velgen zorgen ervoor dat de wielset niet te zwaar wordt. Met 1750 gram zijn deze wielen niet te zwaar en accelereren ze snel weg. De velg is tevens tubeless ready en al voorzien van tubeless velglint. Door een tubeless ready band tubeless te monteren, verbeter je de rijeigenschappen van de Scott Addict. Je hebt minder draaiende massa, minder kans op een lekke band en meer grip. Standaard heeft de Scott Addict voldoende grip en comfort met de Schwalbe One banden. Deze 32 mm banden geven met minder druk meer comfort, maar zijn niet tubeless ready. Als je tubeless wilt rijden, moeten er tubeless ready banden gemonteerd worden. In de Addict is zelfs ruimte voor een 35 mm band, maar om meer snelheid te krijgen, kun je ook met 28 mm banden gaan rijden.
De steekassen van de Scott Addict racefiets
Deze racefiets is voorzien van 12 mm steekassen in het voor- en achterwiel. Alle moderne wielen met de as-specificatie 12x100mm voor en 12x142mm achter passen in deze racefiets. De steekassen zorgen ervoor dat de wielen sterk en stijf gemonteerd zitten in je Scott Addict. Er gaat geen kracht verloren bij de overbrenging. Ook kun je de remschijf perfect in de nauwe ruimte tussen de remblokken monteren. Een mooi detail op de Addict is dat op de steekas een uitneembare hendel zit. Deze kun je dan voor het (de)monteren van je voor- en achterwiel gebruiken. Naast een inbusmontage voor deze steekassen zit er op de kop een Torx T25-montage. Zo kun je jouw zadel en stuur eenvoudig verstellen.
Maak een proefrit op een van de mooie Addict-wielrenfietsen
Bij Rullens Fietsen in Wouw is het mogelijk om een Scott Addict racefiets te kopen. In Wouw ben je welkom om een proefrit te maken. Informeer van tevoren wel even naar de beschikbaarheid, zodat je zeker weet dat we het gewenste frame in de juiste maat klaar hebben staan. Hiervoor kun je bellen naar 0165 30 82 59. Een van onze verkoopmedewerkers kijkt dan graag met je mee naar de juiste framemaat. Je kunt de fiets ook bestellen in onze webwinkel.
Producten in blog:
5.299,-
3.699,-
2.999,-
5.499,-
Scott Addict racefietsen: alle specificaties op een rij
De Scott Addict is dé racefiets die Scotts eerste grote successen in het wielerpeloton bracht. Toen nog gericht op zo licht en stijf mogelijk, begon deze klimfiets in 2007 aan zijn opmars. Nu is de fiets een legende in het profpeloton. De Addict verlegt tegenwoordig zijn focus op de grote groep wielertoeristen. De laatste evolutie van de Addict vertoont veel gelijkenissen met de Addict RC. De stijve onderkant en de aerodynamische voorkant zijn overgenomen van de Addict RC en dus van het allerhoogste niveau. Dezelfde oversized onderbuis met zijn brede aansluiting op de bottombracket geeft de Addict een boost aan stijfheid. In deze blogpost ontdek jij alles over de Addict. Wellicht is een van de modellen wel geschikt als jouw nieuwe racefiets.
Het frame van deze wielrenfiets
Het frame van de Scott Addict is geproduceerd met de high modulus carbonfiber (HMF). Met dezelfde productietechnieken als de Addict RC is de Addict zo licht mogelijk geproduceerd. De holle framebuizen waren nog nooit zo strak afgewerkt aan de binnenkant. Extra carbonresten aan de binnenkant van het frame zorgen namelijk voor onnodig extra gewicht. De holle structuur in de achterbrug zorgt ervoor dat de derailleurpad wordt geïntegreerd in het steekasontwerp. Dit heeft als resultaat een simpele en lichtere constructie. De gepatenteerde Airfoil-aerodynamica van Scott ontwikkelde het balhoofd, de voorvork en de onderbuis van de Addict RC. Deze aerodynamisch gevormde framebuizen zijn ook in de Scott Addict geïntegreerd. Dat maakt de Addict niet de standaard endurance racefiets, zoals zijn concurrenten. Deze endurance racefiets heeft nog steeds professionele rijeigenschappen gemixt met een vleugje comfort.
De geometrie van de Scott Addict racefiets
De grootste aanpassing aan de Scott Addict tegenover de Addict RC zit in de geometrie. Met een iets hoger balhoofd zit je comfortabeler. De reach is niet korter, waardoor je onder de beugels nog steeds van jetje kunt geven. Ook is de wielbasis een klein beetje verlengd bij de Addict. Zo wordt het nerveuzere gevoel op hogere snelheid weggehaald, maar behoud je wel het scherpere stuurgedrag. Naast de geometrie is de bovenkant van de Scott Addict met een andere gedachte ontworpen. Deze fietsen zijn minder aerodynamisch en met de carbon lay-up meer op comfort ontworpen. De slankere vorm van de bovenbuis en de bovenkant van de zitbuis geven, samen met de lager aangesloten achterbrug, meer comfort aan de Scott Addict.
Afmontage van deze comfortabele koersfiets
De afmontage van de Scott Addict is met de hoogwaardige componenten van Syncros dik in orde. Het lichtgewicht aluminium stuur en vooral de stuurpen zijn specifiek ontworpen om de kabels zo strak mogelijk door het balhoofd te geleiden. De Syncros RR2.0 stuurpen begeleidt de kabels door een speciale opening in de spacers naar het balhoofd. Extra ruimte is er in de balhoofdbuis door de gepatenteerde excentrische vorkbuis. Deze balhoofdbuis gaat van onder naar boven 3 mm naar achter ten opzichte van het hart van de balhoofdbuis aan de onderkant. Door deze unieke methode blijft het conische balhoofd zijn zelfde vorm behouden en levert dezelfde vertrouwde stuureigenschappen. Aangezien deze innovatieve integratie bij grote broer de Addict RC is afgekeken, kan de cockpit van de Addict ook geüpgraded worden. De stuur- en stuurpencombinaties met de Syncros RR 1.5 stuurpen en het Creston 1.5 stuur integreren de kabels ook door het stuur. De mooiste upgrade op de Addict is natuurlijk het carbon Syncros Creston IC SL stuur en de stuurpen die uit één stuk bestaan.
Het zadel op de Scott Addict wielrenfietsen
De zadels van Syncros staan hoog aangeschreven en blijven bij veel nieuwe Scott eigenaren op de Scott Addict zitten. Ontwikkeld met de ergonomische specialisten van gebioMized zit op deze fiets een Syncros Tofino zadel. Het Syncros Tofino zadel is ontworpen voor de endurance wielrenner die meer rechtop zit. Dit zadel ondersteunt de zitbeenderen maximaal om de druk zo laag mogelijk te houden. Naast een fijn zadel is het Syncros Tofino zadel voorbereid voor de direct mount montage voor Syncros-accessoires. Om lekker op je zadel te zitten, is het belangrijk dat deze voor jou in de juiste positie staat. Met de Carbon Syncros Duncan 1.0 zadelpen kun je je zadel bevestigen, zoals dat voor jou het fijnste is. Door de dunnere 27.2 mm diameter kan deze zadelpen door een beetje flexibiliteit meer comfort geven.
De wielen en naven
De Syncros RP2.0 disc wielset in de Scott Addict heeft een goede reputatie. Draaiend op lichtlopende industrielagers en verbonden met een Formula 3-pallen aandrijving komen deze wielen kwalitatief in de buurt van de DT Swiss 3 pallen aangedreven wielen. De CNC-gefreesde lichtgewicht aluminium naafhuls is voorzien van een centerlock remschijfbevestiging. Dit geeft je de mogelijkheid de allermooiste remschijven te monteren. Op de naaf passen voor en achter 28 straight pull-spaken. Deze straight pull-spaken zijn aan de kop niet omgezet, waardoor ze sterker zijn dan conventionele spaken. Mede daardoor zijn de Syncros wielen en de Addict geschikt tot 120 kg inclusief fiets.
De velgen en banden
De velgen in de Syncros RP2.0 wielen zijn met 27 mm lekker laag en zijn daardoor lekker stabiel in allerlei omstandigheden. Door de lagere velg zijn de langere spaken wat flexibeler en dragen deze wat bij aan het comfort van de fiets. De lichtgewicht aluminium velgen zorgen ervoor dat de wielset niet te zwaar wordt. Met 1750 gram zijn deze wielen niet te zwaar en accelereren ze snel weg. De velg is tevens tubeless ready en al voorzien van tubeless velglint. Door een tubeless ready band tubeless te monteren, verbeter je de rijeigenschappen van de Scott Addict. Je hebt minder draaiende massa, minder kans op een lekke band en meer grip. Standaard heeft de Scott Addict voldoende grip en comfort met de Schwalbe One banden. Deze 32 mm banden geven met minder druk meer comfort, maar zijn niet tubeless ready. Als je tubeless wilt rijden, moeten er tubeless ready banden gemonteerd worden. In de Addict is zelfs ruimte voor een 35 mm band, maar om meer snelheid te krijgen, kun je ook met 28 mm banden gaan rijden.
De steekassen van de Scott Addict racefiets
Deze racefiets is voorzien van 12 mm steekassen in het voor- en achterwiel. Alle moderne wielen met de as-specificatie 12x100mm voor en 12x142mm achter passen in deze racefiets. De steekassen zorgen ervoor dat de wielen sterk en stijf gemonteerd zitten in je Scott Addict. Er gaat geen kracht verloren bij de overbrenging. Ook kun je de remschijf perfect in de nauwe ruimte tussen de remblokken monteren. Een mooi detail op de Addict is dat op de steekas een uitneembare hendel zit. Deze kun je dan voor het (de)monteren van je voor- en achterwiel gebruiken. Naast een inbusmontage voor deze steekassen zit er op de kop een Torx T25-montage. Zo kun je jouw zadel en stuur eenvoudig verstellen.
Maak een proefrit op een van de mooie Addict-wielrenfietsen
Bij Rullens Fietsen in Wouw is het mogelijk om een Scott Addict racefiets te kopen. In Wouw ben je welkom om een proefrit te maken. Informeer van tevoren wel even naar de beschikbaarheid, zodat je zeker weet dat we het gewenste frame in de juiste maat klaar hebben staan. Hiervoor kun je bellen naar 0165 30 82 59. Een van onze verkoopmedewerkers kijkt dan graag met je mee naar de juiste framemaat. Je kunt de fiets ook bestellen in onze webwinkel.
5.299,-