• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending

Scott Addict racefietsen: alle specificaties op een rij


De Scott Addict is dé racefiets die Scotts eerste grote successen in het wielerpeloton bracht. Toen nog gericht op zo licht en stijf mogelijk, begon deze klimfiets in 2007 aan zijn opmars. Nu is de fiets een legende in het profpeloton. De Addict verlegt tegenwoordig zijn focus op de grote groep wielertoeristen. De laatste evolutie van de Addict vertoont veel gelijkenissen met de Addict RC. De stijve onderkant en de aerodynamische voorkant zijn overgenomen van de Addict RC en dus van het allerhoogste niveau. Dezelfde oversized onderbuis met zijn brede aansluiting op de bottombracket geeft de Addict een boost aan stijfheid. In deze blogpost ontdek jij alles over de Addict. Wellicht is een van de modellen wel geschikt als jouw nieuwe racefiets.

Het frame van deze wielrenfiets

Het frame van de Scott Addict is geproduceerd met de high modulus carbonfiber (HMF). Met dezelfde productietechnieken als de Addict RC is de Addict zo licht mogelijk geproduceerd. De holle framebuizen waren nog nooit zo strak afgewerkt aan de binnenkant. Extra carbonresten aan de binnenkant van het frame zorgen namelijk voor onnodig extra gewicht. De holle structuur in de achterbrug zorgt ervoor dat de derailleurpad wordt geïntegreerd in het steekasontwerp. Dit heeft als resultaat een simpele en lichtere constructie. De gepatenteerde Airfoil-aerodynamica van Scott ontwikkelde het balhoofd, de voorvork en de onderbuis van de Addict RC. Deze aerodynamisch gevormde framebuizen zijn ook in de Scott Addict geïntegreerd. Dat maakt de Addict niet de standaard endurance racefiets, zoals zijn concurrenten. Deze endurance racefiets heeft nog steeds professionele rijeigenschappen gemixt met een vleugje comfort.

De geometrie van de Scott Addict racefiets

De grootste aanpassing aan de Scott Addict tegenover de Addict RC zit in de geometrie. Met een iets hoger balhoofd zit je comfortabeler. De reach is niet korter, waardoor je onder de beugels nog steeds van jetje kunt geven. Ook is de wielbasis een klein beetje verlengd bij de Addict. Zo wordt het nerveuzere gevoel op hogere snelheid weggehaald, maar behoud je wel het scherpere stuurgedrag. Naast de geometrie is de bovenkant van de Scott Addict met een andere gedachte ontworpen. Deze fietsen zijn minder aerodynamisch en met de carbon lay-up meer op comfort ontworpen. De slankere vorm van de bovenbuis en de bovenkant van de zitbuis geven, samen met de lager aangesloten achterbrug, meer comfort aan de Scott Addict.

Afmontage van deze comfortabele koersfiets

De afmontage van de Scott Addict is met de hoogwaardige componenten van Syncros dik in orde. Het lichtgewicht aluminium stuur en vooral de stuurpen zijn specifiek ontworpen om de kabels zo strak mogelijk door het balhoofd te geleiden. De Syncros RR2.0 stuurpen begeleidt de kabels door een speciale opening in de spacers naar het balhoofd. Extra ruimte is er in de balhoofdbuis door de gepatenteerde excentrische vorkbuis. Deze balhoofdbuis gaat van onder naar boven 3 mm naar achter ten opzichte van het hart van de balhoofdbuis aan de onderkant. Door deze unieke methode blijft het conische balhoofd zijn zelfde vorm behouden en levert dezelfde vertrouwde stuureigenschappen. Aangezien deze innovatieve integratie bij grote broer de Addict RC is afgekeken, kan de cockpit van de Addict ook geüpgraded worden. De stuur- en stuurpencombinaties met de Syncros RR 1.5 stuurpen en het Creston 1.5 stuur integreren de kabels ook door het stuur. De mooiste upgrade op de Addict is natuurlijk het carbon Syncros Creston IC SL stuur en de stuurpen die uit één stuk bestaan.

Het zadel op de Scott Addict wielrenfietsen

De zadels van Syncros staan hoog aangeschreven en blijven bij veel nieuwe Scott eigenaren op de Scott Addict zitten. Ontwikkeld met de ergonomische specialisten van gebioMized zit op deze fiets een Syncros Tofino zadel. Het Syncros Tofino zadel is ontworpen voor de endurance wielrenner die meer rechtop zit. Dit zadel ondersteunt de zitbeenderen maximaal om de druk zo laag mogelijk te houden. Naast een fijn zadel is het Syncros Tofino zadel voorbereid voor de direct mount montage voor Syncros-accessoires. Om lekker op je zadel te zitten, is het belangrijk dat deze voor jou in de juiste positie staat. Met de Carbon Syncros Duncan 1.0 zadelpen kun je je zadel bevestigen, zoals dat voor jou het fijnste is. Door de dunnere 27.2 mm diameter kan deze zadelpen door een beetje flexibiliteit meer comfort geven.

De wielen en naven

De Syncros RP2.0 disc wielset in de Scott Addict heeft een goede reputatie. Draaiend op lichtlopende industrielagers en verbonden met een Formula 3-pallen aandrijving komen deze wielen kwalitatief in de buurt van de DT Swiss 3 pallen aangedreven wielen. De CNC-gefreesde lichtgewicht aluminium naafhuls is voorzien van een centerlock remschijfbevestiging. Dit geeft je de mogelijkheid de allermooiste remschijven te monteren. Op de naaf passen voor en achter 28 straight pull-spaken. Deze straight pull-spaken zijn aan de kop niet omgezet, waardoor ze sterker zijn dan conventionele spaken. Mede daardoor zijn de Syncros wielen en de Addict geschikt tot 120 kg inclusief fiets.

De velgen en banden

De velgen in de Syncros RP2.0 wielen zijn met 27 mm lekker laag en zijn daardoor lekker stabiel in allerlei omstandigheden. Door de lagere velg zijn de langere spaken wat flexibeler en dragen deze wat bij aan het comfort van de fiets. De lichtgewicht aluminium velgen zorgen ervoor dat de wielset niet te zwaar wordt. Met 1750 gram zijn deze wielen niet te zwaar en accelereren ze snel weg. De velg is tevens tubeless ready en al voorzien van tubeless velglint. Door een tubeless ready band tubeless te monteren, verbeter je de rijeigenschappen van de Scott Addict. Je hebt minder draaiende massa, minder kans op een lekke band en meer grip. Standaard heeft de Scott Addict voldoende grip en comfort met de Schwalbe One banden. Deze 32 mm banden geven met minder druk meer comfort, maar zijn niet tubeless ready. Als je tubeless wilt rijden, moeten er tubeless ready banden gemonteerd worden. In de Addict is zelfs ruimte voor een 35 mm band, maar om meer snelheid te krijgen, kun je ook met 28 mm banden gaan rijden.

De steekassen van de Scott Addict racefiets

Deze racefiets is voorzien van 12 mm steekassen in het voor- en achterwiel. Alle moderne wielen met de as-specificatie 12x100mm voor en 12x142mm achter passen in deze racefiets. De steekassen zorgen ervoor dat de wielen sterk en stijf gemonteerd zitten in je Scott Addict. Er gaat geen kracht verloren bij de overbrenging. Ook kun je de remschijf perfect in de nauwe ruimte tussen de remblokken monteren. Een mooi detail op de Addict is dat op de steekas een uitneembare hendel zit. Deze kun je dan voor het (de)monteren van je voor- en achterwiel gebruiken. Naast een inbusmontage voor deze steekassen zit er op de kop een Torx T25-montage. Zo kun je jouw zadel en stuur eenvoudig verstellen.

Maak een proefrit op een van de mooie Addict-wielrenfietsen

Bij Rullens Fietsen in Wouw is het mogelijk om een Scott Addict racefiets te kopen. In Wouw ben je welkom om een proefrit te maken. Informeer van tevoren wel even naar de beschikbaarheid, zodat je zeker weet dat we het gewenste frame in de juiste maat klaar hebben staan. Hiervoor kun je bellen naar 0165 30 82 59. Een van onze verkoopmedewerkers kijkt dan graag met je mee naar de juiste framemaat. Je kunt de fiets ook bestellen in onze webwinkel.

Producten in blog:

Scott Addict SE
Scott Addict SE De Scott Addict SE Disc is ontworpen met lange dagen in het zadel als uitgangspunt. Hoewel de Addict een iets hogere balhoofdbuis heeft voor een meer ontspannen positie, wil deze racefiets toch zo snel mogelijk vooruit. De Addict SE is een prestatiegerichte fiets door de vele overeenkomsten met de professionele Addict RC. De onderkant zorgt voor veel stijfheid en efficiëntie en is net als de aerodynamische voorkant een-op-een gekopieerd van de Addict RC. Samen met een acceptabel gewicht van 17,64 kilogram geeft dit de Addict SE een snel en levendig gevoel, zowel op de beklimmingen als bij het aanzetten. Het frame van de prestatiegerichte Scott Addict SE Het frame van de Scott Addict SE Disc is met het high modulus carbon en met de laatste nieuwe productietechnieken zo licht mogelijk geproduceerd. De afwerking van de binnenkant van het frame is geoptimaliseerd om resten en vouwen in carbon te voorkomen. De Scott Addict SE Disc heeft het nieuwe ontwerp van de derailleurpad van de Addict RC. Deze is ontworpen om te integreren met de steekasbevestiging. Zo wordt een eenvoudige en lichtere constructie mogelijk gemaakt. Naast een hogere positie van het stuur is ook de balhoofdhoek van deze racefiets met 72,5 graden iets luier dan de Addict RC. De iets langere wielbasis zorgt voor meer stabiliteit bij hogere snelheden. Met een iets langere wielbasis verdwijnt ook het nerveuze stuurgedrag zonder de wendbaarheid te beïnvloeden. De afmontage van de Scott Addict Special Edition Naast een heel mooi frame is de Scott Addict SE Disc voorzien van hoogwaardige componenten. In het oog springt natuurlijk de kabelintegratie, die intelligent is ontworpen. De balhoofdbuis loopt excentrisch door het balhoofd. Het middelpunt aan de bovenkant van het balhoofd zit een paar millimeters naar achter. Zo komt er meer ruimte voor de geïntegreerde kabels zonder bijvoorbeeld een platte kant aan de voorvorkbuis. De voorvorkbuis blijft licht en stijf om de beste stuureigenschappen te garanderen. Dit balhoofdontwerp is hetzelfde als op de Addict RC, een Creston IC SL carbon stuur en stuurpen past ook op deze mooie Scott Addict SE Disc. De wielen, de zadelpen en het zadel De Scott SE Disc is de racefiets in de Addict-lijn de Addict die het beste is uitgerust. DT Swiss carbon wielen uit de “1600”-serie zijn wielen die alleen aan fietsfabrikanten worden geleverd. Een 35 mm hoge carbon velg die al een interne breedte heeft van 20 mm zit in de fiets om de bredere banden beter te ondersteunen. Deze wielset bestaat uit de velg van het vorige model ERC1400 en de DT Swiss 350-naaf. De ratchet ringen in de DT 350-achternaaf garanderen een snelle aangrijping bij aanzetten en zijn door het grote contactoppervlak ook een duurzame oplossing. De 27.2 mm carbon Syncros Duncan zadelpen en het Syncros Tofino zadel zijn specifiek voor de lange ritten ontwikkeld. De zadelpen heeft iets meer flex om oneffenheden op te vangen en het bredere Tofino is ideaal voor de zitpositie op de Scott Addict SE Disc. De 32 mm Schwalbe One banden geven naast veel comfort ook meer grip en gaan lekker wat kilometers mee. De fantastische Shimano Ultegra Di2 De Ultegra Di2 12-speed groep sluit het dichtste aan bij de professionele Dura Ace en is nog enigszins betaalbaar. Zo licht mogelijk door een hol crankstel, holle kettingbladen en carbon remgrepen. Uitgerust met snelle motoren die zowel voor als achter supersnel schakelen garanderen. Het 50/34 crankstel en de 11-34 cassette zijn ideaal voor een grote verscheidenheid aan parcoursen. De nieuwe hydraulische schijfremmen van Ultegra staan verder van de remschijven af op de Scott Addict SE Disc. Dan maken ze minder geluid. De servowave techniek zorgt er voor dat de remblokken met een korte slag van de remhendel snel tegen de remschijf “remmen”. De Shimano MT800 ICE-technology remschijven worden minder snel warm waardoor ze ook in lange afdalingen goed blijven remmen. Vraag naar de beschikbaarheid van deze fiets Heb je interesse in de Scott Addict SE Disc? Neem dan gerust contact op met Rullens Fietsen in Wouw om te informeren naar de beschikbaarheid van deze racefiets. Je bent welkom om een proefrit te maken, zodat je kunt ervaren hoe fijn deze wielrenfiets fietst. Uiteraard is het ook mogelijk om de racefiets te bestellen in onze webshop.

 5.299,-

Scott Addict 20 2022
Scott Addict 20De nieuwe Addict is van de grond af opnieuw ontworpen met lange ritten in gedachte. Met een geometrie die minder gericht is op racen maar meer op uithouding. Deze fiets smacht naar zoveel mogelijk kilometersHet frame van de Scott Addict 20 De Scott Addict heeft een carbon frame en voorvork gemaakt van Scott zijn lichte en sterke HMF carbon vezel. Het frame van de Scott Addict heeft heel veel weg van de professionele Addict RC. Ook bij de Scott Addict zijn de framebuizen ontworpen volgens Scott’s eigen gepatenteerd Airfoil vormen om deze racefiets zo aerodynamisch mogelijk te maken. Duidelijke overeenkomsten met de Addict RC zijn de “aerodynamische” overgangen van de balhoofdbuis naar de onderbuis en de overgang van de zitbuis naar de achterbrug. Met de massieve onderbuis die breed uitloopt naar de trapas heeft de Scott Addict een stijve basis. De Scott Addict heeft strakke geïntegreerde flat mount schijfremklauwen en is ook uitgerust met de sterkere 12 mm dikke thru axle assen in de achter- en de voorvork. Deze thru-axle steekassen zorgen ervoor dat de wielen op de juiste manier gemonteerd zodat de remschijven ook altijd vrij blijven draaien. De Addict is naast aerodynamisch en stijf toch vooral een comfortabele racefiets, de endurance geometrie zorgt voor een hogere balhoofdbuis, een iets kortere bovenbuis en een iets langere en comfortabelere wielbasis. Om een gecontroleerde en soepele rijervaring te garanderen heeft Scott de bandenruimte vergroot tot maximaal 35mm, hebben ze de staande achtervork verlaagd en een carbon layering ontworpen die zowel een optimale trap-efficiëntie zorgt en genoeg comfort geeft op de lange ritten.De componenten op de Scott Addict 20 Wat meteen opvalt aan de nieuwe Scott Addict zijn de geïntegreerde kabels. Deze mooie en strakke look zorgt ook nog voor een klein aerodynamisch voordeel. Alleen maar voordelen hebben geïntegreerde kabels niet, het maakt het vervangen van balhoofdlagers en andere werkzaamheden aan de kabels een stuk moeilijker. Om de kabels mooi het balhoofd in te geleiden heeft Syncros de nieuwe RR 2.0 stuurpen ontworpen. Deze stuurpen is in tegenstelling tot andere semi-geïntegreerde systemen ook ontwikkeld in 70 en 80 mm uitvoeringen. Om de nieuwe Addict echt tot een superbike up te graden kan ook het Creston IC SL carbon stuur en stuurpen uit één stuk gemonteerd worden. Nieuw op de Scott Addict zijn de slim weggewerkte bevestigingspunten om een strakke spatbordset te monteren. De Syncros endurance race spatbordset zorgt ervoor dat je droog en schoon je winter of forensen tochten kan maken. De Scott Addict is verder afgewerkt met de kwalitatief hoogwaardige onderdelen uit de Syncros collectie. De Syncros RP2.0 Disc wielset is in deze prijsklasse een heel mooie keuze, niet alleen sterke straight pull spaken maar ook DT Swiss aandrijving in de naven. De 32 mm Schwalbe One banden standaard op deze fietsen zorgen voor comfort zonder "sloom" aan te voelen. Het Syncross Tofino "endurance" zadel en het comfortabele anti-slip stuurlint zorgen voor een fijn contact met je fiets.De afmontage van de Scott Addict 20 De Shimano Ultegra groep geeft je naast een fiets ook een schakelgroep die je je grenzen laat verleggen. De finesse en precisie van de Ultegra groep laten niks te wensen over. Deze semi-professionele schakelgroep werkt niet alleen feilloos maar is ook nog lichter waar mogelijk. De stevige derailleurs maken dat de Ultegra groep ook nog duurzaam is en na lange tijd nog precies schakelt. De Shimano Ultegra hydraulische schijfremmen zijn nog verfijnder en grijpen door hun Servowave techniek eerder aan waardoor je met nog meer gevoel kan remmen. Op de Scott Addict zit een compact Shimano Ultegra crankstel met 50-34 kettingbladen en een 11-32 cassette met een lange kooi achterderailleur

Scott Addict RC 30 2023
Scott Addict RC 30 carbon racefiets De Scott Addict RC 30 is een prestatiegerichte racefiets van carbon. Voor elke fietsliefhebber is deze fiets een droomfiets. Ben je op zoek naar een extreem lichte fiets met compleet geïntegreerde kabelbegeleiding én Airfoil-aerodynamica? Overweeg dan zeker de nieuwe Addict RC 30. De afmontage die de Scott Addict RC 30 snel maakt Wat maakt een fiets aerodynamisch? Daarvoor moet je onder andere naar de afmontage van een fiets kijken. Zo heeft de Scott Addict RC 30 een Sram Rival 35/48-crankstel en een Sram Rival 12-speed 10x30-cassette. Je schakelt prettig door de draadloze Sram Rival Etap AXS. Met één knop schakel je lichter en met een andere knop zet je de fiets een tandje zwaarder. Met de mobiele app van AXS houd je de controle, monitor je fietsritten en kun je elke fietstocht persoonlijk maken. Op de Addict RC 30 rem je goed door Sram Paceline 160 mm remschijven en de hydraulische Sram Force schijfremmen. De wielen onder de Scott Addict RC 30 Op de Scott Addict RC 30 zit het Syncros RP2.0 Disc-wielset. Deze wielset draait soepel, heeft sterke straight pull-spaken en een DT Swiss 3-pallen aandrijving in de achternaaf. De velg heeft een interne breedte van 19 mm, waardoor bredere banden ondersteund kunnen worden en de velg tegen een stootje kan. Daarnaast zit er op de Addict RC 30 een Syncros Belcarra Regular 2.0-zadel, dat geschikt is voor de meeste mensen. Daaronder zit de carbon Syncros Duncan SL-zadelpen die maar 142 gram weegt en een aerodynamische Airfoil-vorm heeft. In combinatie met de innovatieve zadelpenklem van 12 gram, is deze fiets een stuk lichter dan de voorgangers. En dankzij de 28 mm Schwalbe One-banden geniet jij als fietser van meer comfort en grip tijdens je fietstochten. Andere onderdelen op deze snelle racefiets Eerder werd het al genoemd: de kabels van de Scott Addict rc 30 zijn volledig geïntegreerd. Deze integratie begint bij een combinatie van een geïntegreerd stuur en een geïntegreerde stuurpen. Daarom zitten er op de Scott Addict RC 30 een Syncros RR iC-stuurpen en het Syncros Creston 1.5 iC-stuur. Deze componenten bestaan beide uit aluminium en zijn allebei mooi afgewerkt, mede door het wegwerken van de montagebouten. Indien je dit wenst, kun je bovendien op het ergonomische stuur een geïntegreerde Garmin mount monteren. Het frame van de Scott Addict RC 30 Wat natuurlijk niet vergeten mag worden, is het frame van de Scott Addict RC 30. Deze fiets bestaat uit een lay-up van Scott zelf: aerodynamische Airfoil-framebuizen en een bottombracket dat bestaat uit HMX-carbonvezels. Hierdoor is het bottombracket 14% stijver dan voorheen. Je bespaart 6 Watt en 40 seconden in een uur als je 40 km/u fietst. Het frame bestaat uit drie onderdelen, waardoor er minder verbindingsstukken zijn en er minder materiaal nodig is. Dit resulteert in een lichter frame. Verder is de holle structuur van het frame aan de binnenkant helemaal glad afgewerkt, voor meer aerodynamica. Het Scott Addict RC 30 frame weegt 850 gram en de voorvork 340 gram. Aangezien aluminium framedelen minimaal worden gebruikt door de integratie van de derailleurpad in het thru-axle-systeem is dit frame lekker licht. Dit komt ook doordat alleen 160 mm remschijven nog mogelijk zijn op deze fiets. Verder zijn de mechanisch geschakelde groepen, net als de kabels, volledig geïntegreerd. Dit is mogelijk door de balhoofdlager die een 3 mm offset heeft en onderaan de vork dezelfde excentrische vorm heeft. Hierdoor ontstaat er meer ruimte, terwijl de stijfheid en stuureigenschappen onaangetast blijven. Kies voor deze fijne wielrenfiets voor jouw fietstochten Heb je interesse in de Scott Addict RC 30? Kom dan langs bij Rullens Fietsen in Wouw en maak een proefrit. Zo ervaar je alle voordelen in het echt en maak je een goede keuze. Als je al zeker weet dat deze fiets jouw volgende aankoop wordt, kun je ook een bestelling plaatsen in onze webshop. Dan gaan wij direct voor je aan de slag en maken wij de fiets rijklaar.

Scott Addict gravel 20 2023
Scott Addict gravel 20 2023 De nieuwe Scott Addict gravel 20 had vanaf dag één het doel om de ultieme gravel- en adventure bike te bouwen. Om één fiets te hebben die het allemaal kan. Snel op asfalt, comfortabel op ruw terrein en optimaal rijgedrag als het ruig wordt. De Addict Gravel 20 is waarschijnlijk de snelste, meest capabele en leukste fiets die we ooit hebben gemaakt. Laat de dagelijkse sleur maar achter je en zie waar de weg uhhh gravel je brengt! Het frame van de Scott Addict gravel 20 Al jarenlang staan de Addict racefietsen van Scott bekend om hun lichte constructie en dat is bij de nieuwe Scott Addict gravel niet anders. Maar als je nagaat wat een gravelfiets allemaal te verduren krijgt was uitdaging nummer 2 om de Addict gravel het sterkste carbon racefiets frame te maken dat Scott ooit gebouwd heeft. Door slimme indeling en richting van de carbon matten en versteviging in bepaalde zones is de Scott Addict gravel een zeer licht maar ook extreem duurzaam gravelframe. Aerodynamica kan natuurlijk niet achterwege blijven bij een gravelfiets die ook is gemaakt om op zijn tijd onderin de beugels te pakken en vol gas te geven. Scotts gepatenteerde airfoil design is toegepast op de belangrijkste framebuizen zoals de schuine onderbuis, balhoofdbuis, zadelbuis, achtervork en de Duncan aero zadelpen. Deze framebuizen minimaliseren de luchtweerstand om jou sneller te maken. Maar ook de overgangen van de zitbuis naar staande achtervork en van het balhoofd naar de onderbuis zijn aerodynamisch geoptimaliseerd. De geometrie van de Addict gravel is geoptimaliseerd voor modern, agressief gravel rijden. Het doel was om een uitgebalanceerde geometrie te creëren voor een controleerbaar en voorspelbaar rijgedrag, zelfs over moeilijk terrein en op smalle paden met korte bochten. De fiets heeft een langere reach, een langere vork offset, een lagere trapas en een kortere stuurpen, wat zorgt voor een wendbaardere en stabielere fiets in het terrein, die nog steeds de optimale positie biedt voor efficiënt trappen, zelfs met brede banden. De hoogwaardige afwerking van Scott Addict gravel 20 Om de Scott Addict gravel meteen op te laten vallen in het grote aanbod gravel racefietsen is deze uitgerust met een interne kabelgeleiding door het balhoofd. Deze moderne en cleane afwerking onderstreept zijn karakter als snelheidsduivel. De kabels verdwijnen onder de specifiek lichtgewicht Syncros RR2.0 stuurpen die in vele lengtes verkrijgbaar is. Het lichtgewicht aluminium Syncros Creston 2.0 X stuur is specifiek voor gravel racefietsen ontworpen. Dit gravel specifieke stuur biedt met zijn korte bocht van 115 mm en een flare van 16 graden extra comfort en controle. Om de nieuwe Addict gravel de finishing touch te geven heeft Syncros de Creston iC SL X cockpit ontworpen. Deze combineert ergonomie, flexibiliteit en een laag gewicht als geen ander geïntegreerd stuur op de markt. Je ziet ze niet maar ze zijn er wel, de montagepunten voor spatborden. In de Syncros collectie is er een perfect passend spatbordset verkrijgbaar om in slecht weer het water tegen te houden. Bevestigingspunten zijn er ook voor een bovenbuistas en een derde bidonhouder. Een stuurtas laat zich door de weggewerkte kabels makkelijk monteren net als een grote frametas en een zadelpentas. Er is geen moeite bespaard op de kleinste details. Zo heeft de Scott Addict gravel de aerodynamische 14 gram wegende zadelpenklem geërfd van de Addict RC serie. De steekassen zijn voorzien van een uitneembare hendel met een Torx sleutel die in je stuur, stuurpen en topcap past. De Syncros RP2.0 wielen zijn met een bredere 27 mm velg (22 mm intern) geschikter om de bredere banden goed te ondersteunen. Ook zijn deze velgen tubeless ready en uitgerust met een tubeless ready velglint. Sterke straight pull spaken en lichtlopende naven zorgen dat de Scott Addict gravel niet door zijn wielen wordt afgeremd! De Addict gravel is ook mee met de "brede” banden trend en heeft genoeg ruimte voor een 45 mm gravelband. Het Syncros Tofino "endurance" cutout zadel met opening en het comfortabele anti-slip stuurlint zorgen dat je je snel thuis voelt op de Addict gravel. De Sram Rival AXS schakellogica op de Scott Addict Gravel 20 De Sram Rival AXS groep is in een korte tijd een populaire groep geworden. Het draadloos schakelen werkt perfect en is makkelijk met maar 2 "schakel” knoppen. De ergonomie van de shifters is heel fijn en de hydraulische schijfremmen zijn ook een welkome toevoeging. De Sram Rival AXS groepset is tevens heel veelzijdig. Ondanks dat de Scott Addict gravel 20 uitgerust is met een enkel voorblad kan deze ook voor op de weg geoptimaliseerd worden. Zijn de standaard versnellingen niet ruim genoeg voor het avontuur dat jij zoekt? Dan kan er ook een MTB AXS derailleur en cassette gemonteerd worden. De Scott Addict gravel 20 wordt met de meest interessante tandwielen voor gravelgebruik afgeleverd. Namelijk een 42 tandwiel voor en een 10-44 achter met de Sram Rival XPLR achterderailleur. Wacht niet langer! Al lange tijd aan het twijfelen om over te stappen naar een veelzijdige gravelfiets? Aarzel niet meer en kom nu langs om jou Scott Addict gravel 20 samen te stellen. Upgraden met carbon wielen of andere opties zijn allemaal in overleg mogelijk.

Scott Addict 10
Scott Addict 10 De nieuwe Addict is van de grond af opnieuw ontworpen met lange ritten in gedachte. Met een geometrie die minder gericht is op racen maar meer op uithouding. Deze fiets smacht naar zoveel mogelijk kilometersHet frame van de Scott Addict 10De Scott Addict heeft een carbon frame en voorvork gemaakt van Scott zijn lichte en sterke HMF carbon vezel. Het frame van de Scott Addict heeft heel veel weg van de professionele Addict RC. Ook bij de Scott Addict zijn de framebuizen ontworpen volgens Scott’s eigen gepatenteerd Airfoil vormen om deze racefiets zo aerodynamisch mogelijk te maken. Duidelijke overeenkomsten met de Addict RC zijn de “aerodynamische” overgangen van de balhoofdbuis naar de onderbuis en de overgang van de zitbuis naar de achterbrug. Met de massieve onderbuis die breed uitloopt naar de trapas heeft de Scott Addict een stijve basis. De Scott Addict heeft strakke geïntegreerde flat mount schijfremklauwen en is ook uitgerust met de sterkere 12 mm dikke thru axle assen in de achter- en de voorvork. Deze thru-axle steekassen zorgen ervoor dat de wielen op de juiste manier gemonteerd zodat de remschijven ook altijd vrij blijven draaien. De Addict is naast aerodynamisch en stijf toch vooral een comfortabele racefiets, de endurance geometrie zorgt voor een hogere balhoofdbuis, een iets kortere bovenbuis en een iets langere en comfortabelere wielbasis. Om een gecontroleerde en soepele rijervaring te garanderen heeft Scott de bandenruimte vergroot tot maximaal 35mm, hebben ze de staande achtervork verlaagd en een carbon layering ontworpen die zowel een optimale trap-efficiëntie zorgt en genoeg comfort geeft op de lange ritten.De componenten op de Scott Addict 10 Wat meteen opvalt aan de nieuwe Scott Addict zijn de geïntegreerde kabels. Deze mooie en strakke look zorgt ook nog voor een klein aerodynamisch voordeel. Alleen maar voordelen hebben geïntegreerde kabels niet, het maakt het vervangen van balhoofdlagers en andere werkzaamheden aan de kabels een stuk moeilijker. Om de kabels mooi het balhoofd in te geleiden heeft Syncros de nieuwe RR 2.0 stuurpen ontworpen. Deze stuurpen is in tegenstelling tot andere semi-geïntegreerde systemen ook ontwikkeld in 70 en 80 mm uitvoeringen. Om de nieuwe Addict echt tot een superbike up te graden kan ook het Creston IC SL carbon stuur en stuurpen uit één stuk gemonteerd worden. Nieuw op de Scott Addict zijn de slim weggewerkte bevestigingspunten om een strakke spatbordset te monteren. De Syncros endurance race spatbordset zorgt ervoor dat je droog en schoon je winter of forensen tochten kan maken. De Scott Addict is verder afgewerkt met de kwalitatief hoogwaardige onderdelen uit de Syncros collectie. De Syncros RP2.0 Disc wielset is in deze prijsklasse een heel mooie keuze, niet alleen sterke straight pull spaken maar ook DT Swiss aandrijving in de naven. De 32 mm Schwalbe One banden standaard op deze fietsen zorgen voor comfort zonder "sloom" aan te voelen. Het Syncross Tofino "endurance" zadel en het comfortabele anti-slip stuurlint zorgen voor een fijn contact met je fiets.De afmontage van de Scott Addict 10De Scott Addict 10 komt met de betrouwbare draadloze schakellogica van Sram Rival etap AXS. Deze is eenvoudig en intuïtief te bedienen: één knop om lichter te gaan, één om zwaarder te gaan en beiden om naar het buitenblad te schakelen (of terug). De 12-speed cassette biedt een groter bereik en kleinere sprongen, zodat je altijd in de juiste versnelling zit, of je nu een steil geiten pad beklimt of sprint voor een stadsbordje. Controle, personalisatie en monitoring zijn binnen handbereik met de AXS mobiele app. Met een fijne ergonomie van de Rival shifter en het instelbare rembereik is ook remmen met de Rival AXS geen probleem. Met een fijne ergonomie van de Rival shifter en het instelbare rembereik is ook remmen met de Rival AXS geen probleem. De Scott Addict 10 is afgemonteerd met een SRAM Rival 33/46 crankstel en een SRAM Rival 12-speed 10x36 cassette

Op = Op
Scott Addict RC 40
Scott Addict RC 40 carbon racefiets De Scott Addict RC 40 heeft een sterk carbon frame, is extreem licht en is de ultieme fiets voor iedere wielrenner. Als je al een tijdje fietst en op zoek bent naar een nieuwe racefiets of juist wilt beginnen met wielrennen, raden we aan om deze fiets zeker te overwegen. Met de volledig geïntegreerde kabelgeleiding en de Airfoil-aerodynamica heb je aan deze fiets echt een goede aankoop! Het frame van de Scott Addict RC 40 Het frame van deze fiets weegt 850 gram en de voorvork 340 gram. Om toch aan de UCI-limiet van 6,8 kg te komen, heeft Scott heel goed nagedacht over het ontwerp van de Scott Addict RC 40. Door verschillende componenten aan het frame toe te voegen, ontstond deze fiets van 7,9 kg. Zo lig je stabiel op de weg en is de fiets zeer aerodynamisch. Zo bestaat de bottombracket uit HMX-carbonvezels, waardoor deze 14% stijver werd. De framebuizen zijn dankzij het Airfoil-ontwerp aerodynamischer dan voorheen. Deze prachtige aanpassingen zorgen ervoor dat je 40 seconden en 6 Watt bespaart als je een uur lang boven de 40 km/u fietst. De ontwerpers van Scott hebben ervoor gekozen om de holle structuur van de Scott Addict RC 40 mooi af te werken. Zo worden onafgewerkte carbonresten voorkomen, wat beter is voor de aerodynamica. Het frame bestaat daarnaast uit drie onderdelen, zodat de fiets nog meer aero is. Dit kon gerealiseerd worden door de integratie van de derailleurpad in het thru-axle-systeem en het weglaten van onnodige remklauwadapters. Op de fiets zitten daarom alleen maar 160 mm remschijven. De volledige kabelintegratie op deze fietsAlle kabels op de Scott Addict RC 40 zijn compleet geïntegreerd. Zowel bij de mechanische als elektronische groepen integreert Scott de kabels tegenwoordig. Dit kunnen de ontwerpers doen, door een gepatenteerde techniek. Deze techniek houdt in dat de balhoofdlager een 3 mm offset heeft, in plaats van een opening in het midden. De balhoofdlager onderaan de vork heeft dezelfde excentrische vorm, zodat er meer ruimte ontstaat. En dit gebeurt uiteraard zonder dat de stijfheid en stuureigenschappen worden beïnvloed. De afmontage van de Scott Addict RC 40 Deze fiets is uitgerust met een 50/34-crankstel en een 11-30-cassette. Met deze onderdelen kun je zowel in de bergen als op vlakke wegen kilometers maken. Je schakelt soepel met de Shimano Ultegra-groep, zodat je continu je snelheid behoudt. Dit kan mede door de degelijke Ultegra Shadow-achterderailleur. Moet je plots remmen? Dan doe je dit krachtig met de hydraulische Ultegra-schijfremmen. Dankzij de servowave-techniek doseer jij je remkracht op elk moment en kun je echt vertrouwen op de Scott Addict RC 40. Bovendien zitten er Ultegra Ice Tech-remschijven van 160 mm op de fiets, waardoor de remmen redelijk koel blijven. Het stuur en de wielen Op de Scott Addict RC 40 zit een compact Syncros Creston 1.5 iC-stuur. Dit stuur wordt ondersteund met de Syncros RR iC-stuurpen die jouw stuur op zijn plek houdt. Het stuur is daarnaast aerodynamisch en ergonomisch en heeft de optie om een Garmin mount te integreren. Verder zit er een Syncros Duncan SL-zadelpen van carbon op de Addict RC 40, die maar 142 gram weegt. De methode van klemmen is daarbij een stuk lichter, door de innovatieve zadelpenklem van 12 gram. Onder de fiets zit de Syncros RP2.0 Disc-wielset die lekker soepel draait. Deze werkt samen met de straight pull-spaken en de DT Swiss 3-pallen aandrijving in de achternaaf. De velg heeft een interne breedte van 19 mm en kan daardoor tegen een stootje én ondersteunt de 28 mm Schwalbe One-banden. Die bieden veel comfort, samen met het Syncros Belcarra Regular 2.0-zadel. Koop deze fiets voor jouw toekomstige fietstochten Bestel de Scott Addict RC 40 in onze webshop en fiets binnenkort rond op deze fijne racefiets. Uiteraard ben je welkom om bij Rullens Fietsen in Wouw een proefrit te maken. Een van onze ervaren verkoopmedewerkers helpt je graag om de juiste fiets uit te kiezen en vertelt je met veel plezier over alle voordelen van de Addict RC 40.

 3.699,-

Scott Addict 30
Scott Addict 30 De Scott Addict 30 is geproduceerd met het high modulus fiber carbon (HMF) van Scott. De eerste Scott Addict kwam uit in 2007 en woog toen als complete fiets slechts 5,9 kg. Met decennialange ervaring behoren de Scott carbon frames tot de beste in het peloton. Deze Scott Addict 30 is met een verhoogd comfortgehalte gericht op de grote groep wielertoeristen. De balhoofdbuis is wat langer voor een relaxte zithouding. Zonder een kortere bovenbuis kun je onder de beugel nog steeds een sportieve houding aannemen. Met een langere wielbasis heeft deze racefiets meer stabiliteit op hoge snelheid. De Scott Addict 30 is een endurance racefiets voor de fanatieke wielertoerist De Scott Addict 30 heeft de pure eigenschappen voor een racefiets van de legendarische Addict RC. Zo is het onderste deel van het Addict frame met de stijve onderbuis, bottom bracket en achterbrug gekopieerd van de Addict RC. Dit onderscheidt de snelle Scott Addict van andere endurance racefietsen. De Addict 30 is namelijk echt een endurance fiets die vooruit wil! De gepatenteerde Airfoil aerodynamica ontwikkeld voor de Addict RC is ook in de Addict 30 gebruikt. Dat geeft deze wielrenfiets een snelle uitstraling die absoluut niet te missen is op de weg. Zo geniet jij van net dat beetje extra als je hard aan het wielrennen bent. Hoogwaardige afwerking Wat het meest aanspreekt bij de Scott Addict 30, zijn de geïntegreerde kabels in deze interessante prijsklasse. Met de specifiek ontwikkelde stuurpen en spacers van Syncros worden de kabels rammelvrij door het balhoofd geleid. Syncros staat vooral bekend om de fijne zadels. Samen met de ergonomische specialisten van gebioMized ontwerpen zij zadels voor alle soorten racefietsen. Op de Addict 30 zit een Syncros Tofino zadel dat speciaal is ontworpen voor de endurance rijder. De Syncros Duncan carbon zadelpen geeft met zijn 27.2 mm ook meer flexibiliteit, zodat je op slechte wegen niet van je zadel af stuitert. De Scott Addict 30 is uitgerust met goede allround wielen Een belangrijk onderdeel van de Scott Addict 30 zijn de lichtere wielen. De Syncros RP2.0 Disc wielen zijn in deze prijsklasse met zijn 1750 gram een goede keuze. Samen met de lichtlopende naven houden deze wielen er goed de snelheid in. Met 28 sterke straight pull spaken kunnen deze wielen ook tegen een stootje. Daar zorgen de Schwalbe One banden met hun 32 mm breedte voor. Meer comfort, meer grip en de wielen leiden minder. De good old Shimano 105 groep De Shimano 105 R7000 groep op de Scott Addict 30 draagt bij aan de heel goede prijs-kwaliteitverhouding van deze racefiets. De Shimano 105 is een tikkeltje zwaarder, maar levert uitstekend werk. De kwaliteit van het schakelen van de Shimano 105 versnellingen ligt zo hoog, dat je amper verschil merkt met de duurdere Ultegra groep. De hydraulische schijfremmen zorgen altijd voor de juiste remkracht, zonder verkrampte handen te krijgen. Door het gebruik van Shimano RT70 105 remschijven met de ICE Technology presteren deze schijfremmen ook bij intensief gebruik. Afremmen is een koud kunstje. Met een compact crankstel voorzien 50/34 kettingbladen, een lange kooi achterderailleur en een 11-34 cassette kan deze Scott Addict 30 elke dag van het jaar worden ingezet. Kies voor deze comfortabele endurance wielrenfiets Als je graag het hele jaar door op de racefiets stapt, is de Scott Addict 30 iets voor jou. Kies voor deze endurance racefiets met een iets comfortabele zithouding en maak vele kilometers op de weg. Breng gerust een bezoek aan Rullens Fietsen in Wouw om een proefrit te maken. Wel is het verstandig om van tevoren even contact met ons op te nemen en te informeren naar de beschikbaarheid van deze fiets. 

Scott Addict RC 20 2023
Scott Addict RC 20De nieuwe Scott Addict RC is de nieuwe benchmark voor racefietsen die puur om prestatie draaien! Extreem licht, Scott’s sterkste carbon structuur tot nu toe en met compleet geïntegreerde kabelgeleiding samen met Airfoil aerodynamica. De nieuwe SCOTT ADDICT RC een droomfiets vanuit elke hoek.Het frame van de Scott Addict RC 20Als je framebuizen aerodynamischer wil maken worden ze zwaarder, als je schijfremmen toevoegt word het moeilijker om de UCI limiet van 6,8 kg te halen. De geroemde ontwerpafdeling van Scott had dus een flinke uitdaging. Door een betere lay-up van Scott zijn eigen HMX carbonvezels werd de bottombracket 14% stijver en de framebuizen zijn volgens Sott’s eigen gepatenteerd Airfoil ontwerp aerodynamischer gemaakt. Deze nieuwe Scott Addict RC 20 bespaart je 6 Watt en 40 seconden bij een uur boven de 40 km/h. Comfort is minder een doel van de Addict RC maar door de mogelijkheid om 28 mm banden te monteren en verhoogde flexibiliteit van de zadelpen door de lagere aansluiting van de achtervork is deze Addict RC toch weer wat comfortabeler. Het frame nog lichter maken was dus een grote uitdaging. De Scott Addict RC word nu geproduceerd uit 3 stukken, terwijl het vorige model uit 6 stukken werd gemaakt. Minder framedelen betekend minder verbindingsstukken waardoor er minder materiaal nodig is. Het Addict RC frame is nu helemaal uit een holle structuur opgebouwd maar de binnenkant van het frame heeft vooral een unieke gladde afwerking om onafgewerkte carbon “resten” te voorkomen. Het gebruik van aluminium framedelen is nog minimaler door de integratie van de derailleurpad in het thru-axle systeem en het weglaten van onnodige remklauwadapters door alleen maar 160 mm remschijven mogelijk te maken. Dit alles maakt dat het Scott Addict RC ultimate frame maar 850 gram weegt en de voorvork 340 gram. Door het gebruik van de iets zwaardere HMX carbonvezel tegenover de HMX-SL weegt een Addict RC pro frame 80 gram meer. De integratie van alle kabels heeft Scott naar een heel nieuw niveau getild, de Scott Addict RC is de eerste fiets die bij zowel mechanische als elektronische groepen alle kabels helemaal integreren. Het geheim voor complete integratie van mechanische geschakelde groepen zit hem in een gepatenteerde techniek van een balhoofdlager dat de opening niet in het midden heeft maar een 3mm offset heeft. Het balhoofdlager onderaan de vork heeft dezelfde (grotere) excentrische vorm waardoor in de balhoofdbuis meer ruimte ontstaat zonder dat stuureigenschappen en stijfheid worden beïnvloed door de conische oversized balhoofdbuis.De componenten op de Scott Addict RC 20 De integratie begint natuurlijk bij een geïntegreerde stuur en stuurpen combinatie. Zo heeft Syncros de Syncross RR iC stuurpen met het Syncros Creston 1.5 iC compact stuur ontworpen. Ondanks dat ze beiden van aluminium zijn valt de super strakke afwerking door het wegwerken van montagebouten op. Het Creston 1.5 stuur heeft een ergonomische en aerodynamische bovenkant en optioneel is er een geïntegreerde Garmin mount verkrijgbaar. De nieuwe carbon Syncros Duncan SL zadelpen heeft een Airfoil aerodynamische vorm en weegt maar 142 gram. Door zijn innovatieve zadelpenklem (van maar 12 gram!!) en innovatieve methode van klemmen kon deze ook een stuk lichter gemaakt worden. De Syncros RP2.0 Disc wielset is een soepel draaiende wielset, met ook nog eens sterke straight pull spaken maar ook DT Swiss 3 pallen aandrijving in de achternaaf. De velg heeft een interne breedte van 19 mm om tegen een stootje te kunnen en goede ondersteuning aan bredere banden te geven. De 28 mm Schwalbe One banden standaard op deze fietsen zorgen voor comfort en meer grip zonder meer weerstand te hebben. Het nieuwe Syncros Belcarra regular 2.0 zadel is geschikt voor de meeste mensen omdat dit zadel gebaseerd op een normale flexibiliteit in de bekken en de onderrug.De afmontage van de Scott Addict RC 20 De Sram Force etap AXS groepset is de nieuwe 12 speed schakelgroep van Sram. Bol van nieuwe technieken als draadloos schakelen en hydraulische demper in de achterderailleur is dit een verrijking op de Scott Addict RC 20. De Sram Force etap AXS groep kan je koppelen met de Sram smartphone app om zo de groep helemaal naar wens te configureren. Door de cassette met een 10 tands tandwiel en de 12 versnellingen heb je een groter bereik dan de "standaard" tandwiel configuratie. De Scott Addict RC20 is afgemonteerd met een SRAM Force D1 DUB, 35/48 crankstel en een SRAM force 12-speed 10x33 casette. Op de Scott Addict RC20 zitten flat mount hydraulische schijfremmen van Sram Force gemonteerd met Sram Centerline 160mm schijven.

Scott Addict gravel 30 2022
De allround Scott Addict Gravel 30 2022 Het frame van de Scott Addict Gravel 30 heeft veel designfeatures van de Addict RC-serie. Hierdoor weet je dat we het over een lichte en snelle racefiets hebben. Het lichte HMF-carbon van Scott zorgt voor een framegewicht rond de 1100 gram. Dat is heel licht als je weet dat de Scott Addict Gravel 30 op sommige kritieke punten versterkt moet worden om de ruige offroad paden heelhuids te doorstaan. Door deze versterkingen zo plaatselijk mogelijk te houden en niet met meer materiaal, maar door de carbon lay-up aan te passen, hebben we dus met een licht en vinnig baasje te maken. De Scott Addict Gravel 30 is een vinnige en snelle gravelfiets Vinnig is de Scott Addict Gravel 30 zeker. Door de langere bovenbuis en de kortere stuurpen stuur je deze gravelfiets ook door krappe bochten. De offset van de voorvork staat iets meer naar voren, om een langere wielbasis te creëren. Dit geeft de Scott Addict gravelbike meer stabiliteit op ruig terrein. Een endurance geometrie heeft de Scott Addict gravel niet echt, dus op het asfalt kun je jezelf platleggen en gas geven.Snel is de Scott Addict Gravel 30 ook. De gepatenteerde vormen van het aerodynamische airfoil design zijn toegepast op het frame van deze gravelbike. De Scott Addict Gravel sluit door de cleane integratie van de versnellingskabels en remleidingen alle mogelijke turbulentie uit. De opties op deze gravelbike Deze fiets is ontworpen om de moderne trend van brede banden in gravelfietsen te volgen. Gravelbanden die 45 mm breed zijn, geven naast extra grip op glibberige ondergrond ook de mogelijkheid om meer comfort in de Scott Addict Gravel 30 toe te laten.De Addict Gravel heeft, naast de optie om een bovenbuistas, stuurtas, frametas en zadelpentas op de fiets mee te nemen, de optie om spatborden te monteren. Door de weggewerkte montagepunten valt het niet op, maar een set strakke Syncros-spatborden monteren is geen probleem. Met 40 mm banden is deze Scott Addict gravel 30 ook in slechte weersomstandigheden als “winterfiets” te gebruiken.Om de geïntegreerde kabels door het balhoofd te begeleiden is de Scott Addict Gravel 30 uitgerust met de specifieke Syncros RR 2.0-stuurpen. Het Syncros Creston 2.0 X-gravelstuur heeft een korte reach om de shifters dichtbij te houden. Ook is de drop minder diep om ook offroad breder onder in de beugel te kunnen hangen. De verdere afwerking van de Scott Addict Gravel 30 De carbon Syncros Duncan 1.0 aero en de superlichte zadelpenklem zorgen ervoor dat de Scott Addict Gravel 30 lekker licht blijft. De Syncros RP 2.0-wielen zijn in deze prijsklasse redelijk licht en met de optie om tubeless te rijden voeg je wat extra’s toe aan je fiets. De industrielagers met een driepallenbody zorgen voor een lichte en betrouwbare aandrijving.Dankzij de hoogwaardige Syncros-collectie is de Scott Addict Gravel 30 afgewerkt met het comfortabele Syncros Tofino cutout “endurance”-zadel. Het stuurlint zorgt voor extra comfort, door de dikheid en de antislip laag. Je fietst dus probleemloos uren en uren op je gravelfiets. De Shimano GRX gravelspecifieke schakelgroep De Scott Addict Gravel 30 heeft de meest allround afmontage die mogelijk is op een gravelfiets. De Shimano GRX600 zit met een dubbel crankstel gemonteerd met een 46- en een 30-tands tandwiel. Met twee kettingbladen voor en een 11-34 11-speed cassette heb je een groot bereik met kleinere stappen tussen de verschillende versnellingen.De Shimano hydraulische schijfremmen en ICE-technology remschijven zorgen ervoor dat jij je snelheid razendsnel aanpast aan het parcours. De GRX RX800-achterderailleur is voor de mindere dagen offroad uitgerust met een kettingstabilisator, waardoor jij met deze fiets op elk terrein kunt rijden. Laat je niet tegenhouden en ontdek de mooiste plekjes Geef je nu over aan de vele mogelijkheden die een gravelfiets heeft en geniet van de vrijheid om steeds weer nieuwe parcoursen op te zoeken. Kom snel langs bij Rullens Fietsen in Wouw en samen kijken we welke maat Scott Addict Gravel 30 het beste bij jou past.

Scott Addict RC Pro HMX frameset
Scott Addict RC Pro HMX frameset Aerodynamischere buizen zijn zwaarder en als je schijfremmen toevoegd dan wordt het moielijker om de UCI limiet van 6.8 kg te halen. Scott had dus een moeilijke taak. De carbon lay-up met de extreem lichte en sterke HMX carbonvezels zorgt ervoor dat de bottombracket 14% stijver is dan zijn voorganger. Het Scott frame bespaart 6 watt en 40 seconden bij een snelheid boven de 40 km/h bij een uur. Comfort was niet het hoofddoel van het ontwerp van het frame maar de mogelijkheid tot 28 mm banden en de lagere aansluiting van de achtervork maakt de Addict RC comfortabeler. Ook is de zadelpen extra comfortabel gemaakt.  Het frame is lichter gemaakt doordat het uit minder stukken bestaat dan zijn voorganger. Het vorige model bestond uit 6 stukken en het huidige frame bestaat uit maar 3 stukken. Minder delen zorgt ervoor dat er minder verbinden gemaakt hoeven worden. Het verbinden van framedelen kost extra carbon en door minder stukken te gebruiken is er gewicht bespaard zonder dat je moet inleveren in stijfheid.  De binnenkant van het frame heeft een gladde afwerking zodat er geen carbon vezels los komen in het frame. Er wordt nauwelijks aluminium gebruikt doordat de derailleurpad geïntegreerd is in het thru-axle systeem. Ook is de schijfrem adapter weggelaten. Dit zorgt er voor dat je alleen maar 160 mm schijven kunt gebruiken maar het scheelt wel gewicht. Dit alles maakt dat het Scott Addict RC Pro maar 850 gram weegt en de voorvork 340 gram.  Het Scott Addict RC Pro HMX frameset heeft de mogelijkheid om alle kabels weg te werken. Zowel bij mechanische als elektronische groepen kunnen de kabels volledig worden weggewerkt. Het geheim voor complete integratie van mechanische geschakelde groepen zit hem in een gepatenteerde techniek van een balhoofdlager dat de opening niet in het midden heeft maar een 3mm offset heeft. Het balhoofdlager onderaan de vork heeft dezelfde (grotere) excentrische vorm waardoor in de balhoofdbuis meer ruimte ontstaat zonder dat stuureigenschappen en stijfheid worden beïnvloed door de conische oversized balhoofdbuis.

Scott Addict RC 20
Scott Addict RC 20De nieuwe Scott Addict RC is de nieuwe benchmark voor racefietsen die puur om prestatie draaien! Extreem licht, Scott’s sterkste carbon structuur tot nu toe en met compleet geïntegreerde kabelgeleiding samen met Airfoil aerodynamica. De nieuwe SCOTT ADDICT RC een droomfiets vanuit elke hoek.Het frame van de Scott Addict RC 20 Als je framebuizen aerodynamischer wil maken worden ze zwaarder, als je schijfremmen toevoegt word het moeilijker om de UCI limiet van 6,8 kg te halen. De geroemde ontwerpafdeling van Scott had dus een flinke uitdaging. Door een betere lay-up van Scott zijn eigen HMX carbonvezels werd de bottombracket 14% stijver en de framebuizen zijn volgens Sott’s eigen gepatenteerd Airfoil ontwerp aerodynamischer gemaakt. Deze nieuwe Scott Addict RC 20 bespaart je 6 Watt en 40 seconden bij een uur boven de 40 km/h. Comfort is minder een doel van de Addict RC maar door de mogelijkheid om 28 mm banden te monteren en verhoogde flexibiliteit van de zadelpen door de lagere aansluiting van de achtervork is deze Addict RC toch weer wat comfortabeler. Het frame nog lichter maken was dus een grote uitdaging. De Scott Addict RC word nu geproduceerd uit 3 stukken, terwijl het vorige model uit 6 stukken werd gemaakt. Minder framedelen betekend minder verbindingsstukken waardoor er minder materiaal nodig is. Het Addict RC frame is nu helemaal uit een holle structuur opgebouwd maar de binnenkant van het frame heeft vooral een unieke gladde afwerking om onafgewerkte carbon “resten” te voorkomen. Het gebruik van aluminium framedelen is nog minimaler door de integratie van de derailleurpad in het thru-axle systeem en het weglaten van onnodige remklauwadapters door alleen maar 160 mm remschijven mogelijk te maken. Dit alles maakt dat het Scott Addict RC ultimate frame maar 850 gram weegt en de voorvork 340 gram. Door het gebruik van de iets zwaardere HMX carbonvezel tegenover de HMX-SL weegt een Addict RC pro frame 80 gram meer. De integratie van alle kabels heeft Scott naar een heel nieuw niveau getild, de Scott Addict RC is de eerste fiets die bij zowel mechanische als elektronische groepen alle kabels helemaal integreren. Het geheim voor complete integratie van mechanische geschakelde groepen zit hem in een gepatenteerde techniek van een balhoofdlager dat de opening niet in het midden heeft maar een 3mm offset heeft. Het balhoofdlager onderaan de vork heeft dezelfde (grotere) excentrische vorm waardoor in de balhoofdbuis meer ruimte ontstaat zonder dat stuureigenschappen en stijfheid worden beïnvloed door de conische oversized balhoofdbuis.De componenten op de Scott Addict RC 20 De integratie begint natuurlijk bij een geïntegreerde stuur en stuurpen combinatie. Zo heeft Syncros de Syncross RR iC stuurpen met het Syncros Creston 1.5 iC compact stuur ontworpen. Ondanks dat ze beiden van aluminium zijn valt de super strakke afwerking door het wegwerken van montagebouten op. Het Creston 1.5 stuur heeft een ergonomische en aerodynamische bovenkant en optioneel is er een geïntegreerde Garmin mount verkrijgbaar. De nieuwe carbon Syncros Duncan SL zadelpen heeft een Airfoil aerodynamische vorm en weegt maar 142 gram. Door zijn innovatieve zadelpenklem (van maar 12 gram!!) en innovatieve methode van klemmen kon deze ook een stuk lichter gemaakt worden. De Syncros RP2.0 Disc wielset is een soepel draaiende wielset, met ook nog eens sterke straight pull spaken maar ook DT Swiss 3 pallen aandrijving in de achternaaf. De velg heeft een interne breedte van 19 mm om tegen een stootje te kunnen en goede ondersteuning aan bredere banden te geven. De 28 mm Schwalbe One banden standaard op deze fietsen zorgen voor comfort en meer grip zonder meer weerstand te hebben. Het nieuwe Syncros Belcarra regular 2.0 zadel is geschikt voor de meeste mensen omdat dit zadel gebaseerd op een normale flexibiliteit in de bekken en de onderrug.De afmontage van de Scott Addict RC 20 De Sram Force etap AXS groepset is de nieuwe 12 speed schakelgroep van Sram. Bol van nieuwe technieken als draadloos schakelen en hydraulische demper in de achterderailleur is dit een verrijking op de Scott Addict RC 20. De Sram Force etap AXS groep kan je koppelen met de Sram smartphone app om zo de groep helemaal naar wens te configureren. Door de cassette met een 10 tands tandwiel en de 12 versnellingen heb je een groter bereik dan de "standaard" tandwiel configuratie. De Scott Addict RC20 is afgemonteerd met een SRAM Force D1 DUB, 35/48 crankstel en een SRAM force 12-speed 10x33 casette. Op de Scott Addict RC20 zitten flat mount hydraulische schijfremmen van Sram Force gemonteerd met Sram Centerline 160mm schijven.

Scott Addict Gravel 30 2023
Scott Addict gravel 30 2023 is ontwikkeld voor snelheid! De Scott Addict gravel 30 straalt veel snelheid uit. De aerodynamische features van de Addict RC zijn zoveel mogelijk meegenomen naar dit gravelbeest. De gepatenteerde Scott Airfoil profielen zijn verwerkt in alle mogelijke framebuizen en overgangen tussen de framebuizen. Om niets op aerodynamisch gebied te laten liggen zijn ook de kabels onder de stuurpen in het balhoofd geïntegreerd. Uit de Syncros collectie zijn voor het stuur en de stuurpen meerdere upgrades voor een strakkere integratie mogelijk. Met snelheid over onverharde paden. Ondanks de “race” features op de Scott Addict gravel 30 is dit toch echt een gravelfiets. De offset van de voorvork geeft de Addict gravel een agressieve look en een langere wielbasis zonder een te lange bovenbuis. Deze langere wielbasis zorgt voor meer stabiliteit in snelle afdalingen en betere klimcapaciteiten. Een complete gravelfiets Met standaard 45 mm Schwalbe G-one bite banden ga je niet snel te weinig grip hebben. Wielen en banden zijn tubeless ready waardoor een tubeless conversie nooit ver weg is voor deze Scott Addict gravel 30. Het Syncros Creston 2.0 X gravelstuur heeft een comfortabele flare om jouw in alle posities goed te ondersteunen. Bikepacken kan ook met de Scott Addict gravel 30. Bagage meenemen op deze Addict gravel is ook geen probleem. Ook al heeft de Addict gravel om zijn “racy” uiterlijk te behouden niet overdreven veel montage punten. Een derde bidonhouder onder de schuine buis en de mogelijkheid om de traditionele bidonhouder lager te monteren zorgen voor genoeg ruimte in de framedriehoek. Het is op de Addict gravel 30 mogelijk: Om een grote zadeltas mee te nemen. Een frametas die onder de bovenbuis hangt. Een bovenbuistas aan de bevestigingspunten op de bovenbuis. Een stuurtas onder/voor het kabelvrije stuur. Niet alleen onverhard te gebruiken De Scott Addict gravel is mede door zijn afmontage heel breed inzetbaar. De GRX 600 groep met 2 opties op het crankstel en 11 achter Geeft je een heel groot bereik. Snelheid op het asfalt en steile klimmetjes in het bos zijn geen probleem. Voldoet de Scott Addict gravel 30 ook aan u wensen? Met zijn snelle details en strakke look kan een gravelfiets niet vooruitstrevender zijn dan deze Scott Addict gravel 30. Daarnaast is deze glanzende groene kleur met een beetje metallic lekker tijdloos en goed te combineren. Kom langs, bel of e-mail of wij deze parel van een gravelfiets in de juiste framemaat voor u hebben.

Op = Op
Scott Addict 20
Scott Addict 20 endurance racefiets De Scott Addict 20 is een afscheidnemende professionele racefiets, die zich in zijn volgende leven op de wielertoeristen focust. Met een onderkant die gekopieerd is van de Scott Addict RC, zit er nog wel degelijk pit in deze racefiets. De bovenkant is echter wat slanker ontworpen met een flexibelere carbon lay-up voor meer comfort. De slankere vorm van de zitbuis en de lager aangesloten achterbrug brengen meer comfort in het frame. Ontdek alle voordelen van de Addict 20. De Scott Addict 20 is een sportieve fiets met een comfortabele houding De geometrie op de Scott Addict 20 is aangepast voor een comfortabele houding. Een hogere balhoofdbuis geeft je iets meer ontspanning. De wielbasis is wat langer ten opzichte van de Addict RC. Met deze langere wielbasis voelt deze racefiets stabieler aan bij hogere snelheden. Ook zorgt het voor een minder nerveus stuurgedrag bij scherp insturen. De sportiviteit en het levendige karakter van de Scott Addict 20 worden verzorgd door het lichte frame. Het sterke HMF carbon zorgt ervoor dat er maar weinig materiaal nodig is voor het stijve frame. De Addict 20 is met dezelfde productietechnieken geproduceerd als de Addict RC. Hierdoor heeft de fiets en strakke en afgewerkte binnenkant van het frame. Het frame en de componenten op deze professionele racefiets Deze wielrenfiets heeft een mooi en technisch frame. Daarbij maken componenten van Syncros van deze racefiets een hoogstaand geheel. Het innovatieve Syncros stuur, de stuurpen en de spacers zijn essentieel voor de interne kabelgeleiding. De weggewerkte kabels leveren een klein, voor de meeste wielertoeristen te verwaarlozen, aerodynamisch voordeel. De integratie maakt de Scott Addict 20 vooral een veel mooier afgewerkte fiets. Makkelijker om schoon te houden en ideaal als je met een stuurtas wilt rijden. De Scott Addict 20 is uitgerust met verborgen montagepunten voor een spatbordset. Ideaal voor de diehard wielertoerist die in wisselende weersomstandigheden zijn kilometers op de teller zet. In de Addict 20 zitten 32 mm Schwalbe One vouwbanden gemonteerd. Een 35 mm band met een licht gravel profiel past ook in deze multifunctionele racefiets. Ondanks de breedte, rollen deze banden lekker licht en zijn ze duurzamer dan de pure lichtgewicht racefietsband. Tubeless rijden kan ook op deze Scott Addict 20. De Syncros RP2.0 wielset heeft een tubeless ready velg en is uitgerust met een tubeless velglint. De Syncros RP2.0 wielen zijn verrassend goed in deze prijsklasse. Lichtlopende naven op industrielagers en een aandrijving met drie pallen beperken de weerstand tot een minimum. De Scott Addict 20 is afgemonteerd met de hypermoderne Shimano 105 Di2 groep De Scott Addict 20 is een moderne racefiets, een perfecte match met de nieuwe, moderne Shimano 105 Di2 groep. Anno 2023 schakelen we meer en meer draadloos. Draadloos schakelt heel snel en op ieder moment goed, doordat de bediening van de derailleurs minder onderhevig is aan slijtage en vuil van de kabel. De accu wordt opgeladen met de bijgeleverde USB-kabel via de achterderailleur. Met een knopje op de achterderailleur is de accustatus op ieder moment te controleren. Dit kan ook in de Shimano-app, waarin je ook synchronized shifting kunt instellen. De rest van de onderdelen op deze fiets De Scott Addict 20 wordt standaard met een compact Shimano 105 crankstel afgeleverd voorzien van 50/34 kettingbladen. Achter ligt een Shimano 105 12-speed 11-34 cassette gemonteerd en voor de mindere klimmers is er ook een 11-36 cassette beschikbaar. De Shimano RT70 remschijven komen ook uit de Shimano 105 groep en dat zie je niet bij heel veel andere racefietsen in deze prijsklasse. Eigenlijk is wel te zeggen dat deze racefiets beschikt over enorm veel fijne details! Maak van deze professionele wielrenfiets jouw nieuwe racefiets Als je graag langere afstanden fietst, is de Scott Addict 20 een ideale endurance wielrenfiets. Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw voor een proefrit op de racefiets of bestel deze direct in onze webshop. Het nieuwe fietsseizoen ga jij dan tegemoet op deze mooie, snelle én comfortabele fiets!

 2.999,-

Op = Op
Scott Addict RC 15
Scott Addict RC 15 carbon racefiets De nieuwe Scott Addict RC 15 is een lichte, snelle carbon racefiets. Alle competitieve voordelen waar je ooit van hebt gedroomd, zitten verwerkt in deze wielrenfiets. Ga voor een volledig geïntegreerde bekabeling en raceklare specificaties om naar de bergtop te rijden of lokale wielerwedstrijden te winnen. Ontdek alle voordelen van deze bliksemsnelle Scott Addict RC 15 racefiets van carbon. De onderdelen van de Scott Addict RC 15 Op de Scott Addict RC 15 zitten zeer goede onderdelen. Zo zijn de kabels geïntegreerd in het ergonomische aero Syncros Creston 1.5 iC compact-stuur en de Syncros RR iC-stuurpen. Een Garmin Mount die geïntegreerd is in het stuur is mogelijk. Verder zit er op de fiets een Syncros Capital 1.0 35-wielset met 28 mm Schwalbe One-banden . Deze wielset weegt maar 1530 gram, doordat deze bestaat uit high-end carbon. De RC 15 is nog aerodynamischer door de lichte carbon Syncros Duncan SL-zadelpen van 142 gram en de innovatieve zadelpenklem van 12 gram. De vernieuwende methode van klemmen is daarbij ook een stuk lichter. Het carbon frame van deze wielrenfiets Deze Addict RC 15 weegt 7,6 kg, waardoor de fiets aan het minimale gewichtslimiet van de UCI zit: 6,8 kg. Door de combinatie van het lichte frame, de goede componenten van de Scott Addict RC 15 en de betere lay-up bespaar je 6 Watt en 40 seconden bij een uur boven de 40 km/u. Het frame bestaat uit drie stukken, waardoor er minder materiaal nodig is. De holle structuur van het frame heeft aan de binnenkant een unieke gladde afwerking, zodat alles zo aerodynamisch mogelijk is afgewerkt. Het frame weegt nog maar 850 gram en de voorvork 340 gram. Voor extra aerodynamica is de gehele groep compleet geïntegreerd. Dit komt door de gepatenteerde techniek van een balhoofdlager, waardoor de opening niet in het midden zit. Deze heeft namelijk een 3 mm offset. Onderaan de vork heeft de balhoofdlager dezelfde vorm. Hierdoor ontstaat er meer ruimte, zonder dat stuureigenschappen en stijfheid worden beïnvloed door de conische, oversized balhoofdbuis. De afwerking van de Scott Addict RC 15 carbon wielrenfiets De Scott Addict RC 15 beschikt over de Shimano Ultregra Di2 Disc 24-speed. Je schakelt een stuk sneller met deze draadloze schakelgroep. Met de Hyperglide+-technologie schakel je soepeler en vlotter naar een zwaarder verzet, zodat je geen snelheid verliest. Met het twaalfde kransje behoud je de tandwielcombinatie 15-16-17 “racing sweet spot”. Daarnaast is de ergonomie van de shifters verbeterd. Ook is Shimano’s servowave-remtechnologie toegevoegd, zodat je beter gedoseerd kunt remmen. Dit komt ook mede door de kleinere aerodynamische voorderailleur en de ruimte tussen de remschijf en het remblok. Verder is de bottom bracket 14% stijver en zijn de framebuizen volgens Scotts eigen gepatenteerde Airfoil-ontwerp aerodynamischer gemaakt. Details van deze prachtige fiets De aandrijving van deze fiets bestaat uit de duurzame Syncros 6-pallen techniek. Daarnaast draaien de industrielagers lekker licht, omdat de naafhuls heel precies CNC-gefreesd is. Verder zit er een Syncros Belcarra Regular 2.0-zadel op de Scott Addict RC 15. Dit zadel is geschikt voor de meeste fietsers, omdat het gebaseerd is op een normale flexibiliteit in de onderrug en bekken. De carbon velg is 35 mm hoog, met een interne moderne breedte van 21 mm. Zo kan deze velg tegen een stootje en krijgen bredere banden goede ondersteuning. Schaf deze lichte carbon fiets aan Ga voor snellere fietsritten met de Scott Addict RC 15. Deze aero racefiets kun je uitproberen bij Rullens Fietsen in Wouw, maar kun je ook online kopen in onze fietsenwebshop. Profiteer van deze bliksemsnelle carbon fiets en versla jouw fietsvrienden voortaan in ieder parcours.

 5.499,-

Scott Addict eRIDE 30
De Scott Addict eRIDE 30 elektrische racefiets De Scott Addict eRIDE 30 is gemaakt van het hoogwaardige HMX carbon van Scott. Met dezelfde constructietechnieken die ook in de Addict RC klimfiets gebruikt wordt geeft dit een elektrische racefiets van maar 11,9 kg. Met de geïntegreerde accu en bediening is de Scott Addict eRIDE niet te onderscheiden van de echte Addict RC.De Scott Addict eRIDE 30 heeft dezelfde gepatenteerde Airfoil vormen gekregen als de Addict RC die door de professioneels wordt gebruikt. Met de super cleane kabelintegratie ben je nog steeds niet van de professionals te onderscheiden. De geometrie van de Scott Addict eRIDE is afgekeken van de endurance Scott Addict racefiets. Een hogere balhoofdbuis en een kortere bovenbuis zorgt voor een comfortabelere houding om gemakkelijker vele uren op de Addict eRIDE 30 te maken. De Scott Addict eRIDE 30 is voorzien van stevige en comfortabele 30 mm Schwalbe One banden, die voldoende licht en lage rolweerstand hebben om de fiets niet sloom te maken. De Syncros Capital 2.0 X25 wielen zijn voorzien van een sterke maar lichte bredere velg om de banden goed te ondersteunen. De ondersteuning van de Scott Addict eRIDE 30 De Scott Addict eRIDE 30 is voorzien van de nieuwe Mahle X20 achterwielmotor die nog lichter, sterker en slimmer is! Met een totaalgewicht van 3,2 kg voor het hele elektrische systeem is de nieuwe Mahle X20 motor 300 gram lichter dan zijn voorganger. Met 60 Nm piekkoppel is de motor ook sterk genoeg om steile hellingen met lage snelheid omhoog te fietsen. De motor in de naaf van het achterwiel is voorzien van een laadplug om de laadkabel mooi weg te werken en het achterwiel makkelijk uit je Scott Addict Eride 30 te (de)monteren. De Mahle X20 achterwielmotor Mahle heeft het natuurlijke rijgevoel verbeterd door nieuwe sensoren in de trapas toe te voegen die de kracht van de rijder en de cadans meten, om de trapondersteuning soepeler af te stemmen op de input van de berijder dankzij slimme "Artificial Intelligence"-programmering. Deze nieuwe intelligente programmering zorgt er onder andere voor dat de Mahle X20 is uitgerust met een smart assist, in deze ondersteuning bepaalt het Mahle systeem zelf welke ondersteuning de meeste efficiëntie biedt. Blijf fietsen! De Scott Addict eRIDE 30 zorgt ervoor dat u altijd sportief kan blijven fietsen. Niet alleen voor mensen met fysieke ongemakken maar ook om met vrienden of familie lekker door de bergen te rijden zonder 10000 km te trainen. Aarzel daarom niet en gun uzelf de Scott Addict eRIDE 30

Scott Addict racefietsen: alle specificaties op een rij


De Scott Addict is dé racefiets die Scotts eerste grote successen in het wielerpeloton bracht. Toen nog gericht op zo licht en stijf mogelijk, begon deze klimfiets in 2007 aan zijn opmars. Nu is de fiets een legende in het profpeloton. De Addict verlegt tegenwoordig zijn focus op de grote groep wielertoeristen. De laatste evolutie van de Addict vertoont veel gelijkenissen met de Addict RC. De stijve onderkant en de aerodynamische voorkant zijn overgenomen van de Addict RC en dus van het allerhoogste niveau. Dezelfde oversized onderbuis met zijn brede aansluiting op de bottombracket geeft de Addict een boost aan stijfheid. In deze blogpost ontdek jij alles over de Addict. Wellicht is een van de modellen wel geschikt als jouw nieuwe racefiets.

Het frame van deze wielrenfiets

Het frame van de Scott Addict is geproduceerd met de high modulus carbonfiber (HMF). Met dezelfde productietechnieken als de Addict RC is de Addict zo licht mogelijk geproduceerd. De holle framebuizen waren nog nooit zo strak afgewerkt aan de binnenkant. Extra carbonresten aan de binnenkant van het frame zorgen namelijk voor onnodig extra gewicht. De holle structuur in de achterbrug zorgt ervoor dat de derailleurpad wordt geïntegreerd in het steekasontwerp. Dit heeft als resultaat een simpele en lichtere constructie. De gepatenteerde Airfoil-aerodynamica van Scott ontwikkelde het balhoofd, de voorvork en de onderbuis van de Addict RC. Deze aerodynamisch gevormde framebuizen zijn ook in de Scott Addict geïntegreerd. Dat maakt de Addict niet de standaard endurance racefiets, zoals zijn concurrenten. Deze endurance racefiets heeft nog steeds professionele rijeigenschappen gemixt met een vleugje comfort.

De geometrie van de Scott Addict racefiets

De grootste aanpassing aan de Scott Addict tegenover de Addict RC zit in de geometrie. Met een iets hoger balhoofd zit je comfortabeler. De reach is niet korter, waardoor je onder de beugels nog steeds van jetje kunt geven. Ook is de wielbasis een klein beetje verlengd bij de Addict. Zo wordt het nerveuzere gevoel op hogere snelheid weggehaald, maar behoud je wel het scherpere stuurgedrag. Naast de geometrie is de bovenkant van de Scott Addict met een andere gedachte ontworpen. Deze fietsen zijn minder aerodynamisch en met de carbon lay-up meer op comfort ontworpen. De slankere vorm van de bovenbuis en de bovenkant van de zitbuis geven, samen met de lager aangesloten achterbrug, meer comfort aan de Scott Addict.

Afmontage van deze comfortabele koersfiets

De afmontage van de Scott Addict is met de hoogwaardige componenten van Syncros dik in orde. Het lichtgewicht aluminium stuur en vooral de stuurpen zijn specifiek ontworpen om de kabels zo strak mogelijk door het balhoofd te geleiden. De Syncros RR2.0 stuurpen begeleidt de kabels door een speciale opening in de spacers naar het balhoofd. Extra ruimte is er in de balhoofdbuis door de gepatenteerde excentrische vorkbuis. Deze balhoofdbuis gaat van onder naar boven 3 mm naar achter ten opzichte van het hart van de balhoofdbuis aan de onderkant. Door deze unieke methode blijft het conische balhoofd zijn zelfde vorm behouden en levert dezelfde vertrouwde stuureigenschappen. Aangezien deze innovatieve integratie bij grote broer de Addict RC is afgekeken, kan de cockpit van de Addict ook geüpgraded worden. De stuur- en stuurpencombinaties met de Syncros RR 1.5 stuurpen en het Creston 1.5 stuur integreren de kabels ook door het stuur. De mooiste upgrade op de Addict is natuurlijk het carbon Syncros Creston IC SL stuur en de stuurpen die uit één stuk bestaan.

Het zadel op de Scott Addict wielrenfietsen

De zadels van Syncros staan hoog aangeschreven en blijven bij veel nieuwe Scott eigenaren op de Scott Addict zitten. Ontwikkeld met de ergonomische specialisten van gebioMized zit op deze fiets een Syncros Tofino zadel. Het Syncros Tofino zadel is ontworpen voor de endurance wielrenner die meer rechtop zit. Dit zadel ondersteunt de zitbeenderen maximaal om de druk zo laag mogelijk te houden. Naast een fijn zadel is het Syncros Tofino zadel voorbereid voor de direct mount montage voor Syncros-accessoires. Om lekker op je zadel te zitten, is het belangrijk dat deze voor jou in de juiste positie staat. Met de Carbon Syncros Duncan 1.0 zadelpen kun je je zadel bevestigen, zoals dat voor jou het fijnste is. Door de dunnere 27.2 mm diameter kan deze zadelpen door een beetje flexibiliteit meer comfort geven.

De wielen en naven

De Syncros RP2.0 disc wielset in de Scott Addict heeft een goede reputatie. Draaiend op lichtlopende industrielagers en verbonden met een Formula 3-pallen aandrijving komen deze wielen kwalitatief in de buurt van de DT Swiss 3 pallen aangedreven wielen. De CNC-gefreesde lichtgewicht aluminium naafhuls is voorzien van een centerlock remschijfbevestiging. Dit geeft je de mogelijkheid de allermooiste remschijven te monteren. Op de naaf passen voor en achter 28 straight pull-spaken. Deze straight pull-spaken zijn aan de kop niet omgezet, waardoor ze sterker zijn dan conventionele spaken. Mede daardoor zijn de Syncros wielen en de Addict geschikt tot 120 kg inclusief fiets.

De velgen en banden

De velgen in de Syncros RP2.0 wielen zijn met 27 mm lekker laag en zijn daardoor lekker stabiel in allerlei omstandigheden. Door de lagere velg zijn de langere spaken wat flexibeler en dragen deze wat bij aan het comfort van de fiets. De lichtgewicht aluminium velgen zorgen ervoor dat de wielset niet te zwaar wordt. Met 1750 gram zijn deze wielen niet te zwaar en accelereren ze snel weg. De velg is tevens tubeless ready en al voorzien van tubeless velglint. Door een tubeless ready band tubeless te monteren, verbeter je de rijeigenschappen van de Scott Addict. Je hebt minder draaiende massa, minder kans op een lekke band en meer grip. Standaard heeft de Scott Addict voldoende grip en comfort met de Schwalbe One banden. Deze 32 mm banden geven met minder druk meer comfort, maar zijn niet tubeless ready. Als je tubeless wilt rijden, moeten er tubeless ready banden gemonteerd worden. In de Addict is zelfs ruimte voor een 35 mm band, maar om meer snelheid te krijgen, kun je ook met 28 mm banden gaan rijden.

De steekassen van de Scott Addict racefiets

Deze racefiets is voorzien van 12 mm steekassen in het voor- en achterwiel. Alle moderne wielen met de as-specificatie 12x100mm voor en 12x142mm achter passen in deze racefiets. De steekassen zorgen ervoor dat de wielen sterk en stijf gemonteerd zitten in je Scott Addict. Er gaat geen kracht verloren bij de overbrenging. Ook kun je de remschijf perfect in de nauwe ruimte tussen de remblokken monteren. Een mooi detail op de Addict is dat op de steekas een uitneembare hendel zit. Deze kun je dan voor het (de)monteren van je voor- en achterwiel gebruiken. Naast een inbusmontage voor deze steekassen zit er op de kop een Torx T25-montage. Zo kun je jouw zadel en stuur eenvoudig verstellen.

Maak een proefrit op een van de mooie Addict-wielrenfietsen

Bij Rullens Fietsen in Wouw is het mogelijk om een Scott Addict racefiets te kopen. In Wouw ben je welkom om een proefrit te maken. Informeer van tevoren wel even naar de beschikbaarheid, zodat je zeker weet dat we het gewenste frame in de juiste maat klaar hebben staan. Hiervoor kun je bellen naar 0165 30 82 59. Een van onze verkoopmedewerkers kijkt dan graag met je mee naar de juiste framemaat. Je kunt de fiets ook bestellen in onze webwinkel.

Scott Addict SE
Scott Addict SE De Scott Addict SE Disc is ontworpen met lange dagen in het zadel als uitgangspunt. Hoewel de Addict een iets hogere balhoofdbuis heeft voor een meer ontspannen positie, wil deze racefiets toch zo snel mogelijk vooruit. De Addict SE is een prestatiegerichte fiets door de vele overeenkomsten met de professionele Addict RC. De onderkant zorgt voor veel stijfheid en efficiëntie en is net als de aerodynamische voorkant een-op-een gekopieerd van de Addict RC. Samen met een acceptabel gewicht van 17,64 kilogram geeft dit de Addict SE een snel en levendig gevoel, zowel op de beklimmingen als bij het aanzetten. Het frame van de prestatiegerichte Scott Addict SE Het frame van de Scott Addict SE Disc is met het high modulus carbon en met de laatste nieuwe productietechnieken zo licht mogelijk geproduceerd. De afwerking van de binnenkant van het frame is geoptimaliseerd om resten en vouwen in carbon te voorkomen. De Scott Addict SE Disc heeft het nieuwe ontwerp van de derailleurpad van de Addict RC. Deze is ontworpen om te integreren met de steekasbevestiging. Zo wordt een eenvoudige en lichtere constructie mogelijk gemaakt. Naast een hogere positie van het stuur is ook de balhoofdhoek van deze racefiets met 72,5 graden iets luier dan de Addict RC. De iets langere wielbasis zorgt voor meer stabiliteit bij hogere snelheden. Met een iets langere wielbasis verdwijnt ook het nerveuze stuurgedrag zonder de wendbaarheid te beïnvloeden. De afmontage van de Scott Addict Special Edition Naast een heel mooi frame is de Scott Addict SE Disc voorzien van hoogwaardige componenten. In het oog springt natuurlijk de kabelintegratie, die intelligent is ontworpen. De balhoofdbuis loopt excentrisch door het balhoofd. Het middelpunt aan de bovenkant van het balhoofd zit een paar millimeters naar achter. Zo komt er meer ruimte voor de geïntegreerde kabels zonder bijvoorbeeld een platte kant aan de voorvorkbuis. De voorvorkbuis blijft licht en stijf om de beste stuureigenschappen te garanderen. Dit balhoofdontwerp is hetzelfde als op de Addict RC, een Creston IC SL carbon stuur en stuurpen past ook op deze mooie Scott Addict SE Disc. De wielen, de zadelpen en het zadel De Scott SE Disc is de racefiets in de Addict-lijn de Addict die het beste is uitgerust. DT Swiss carbon wielen uit de “1600”-serie zijn wielen die alleen aan fietsfabrikanten worden geleverd. Een 35 mm hoge carbon velg die al een interne breedte heeft van 20 mm zit in de fiets om de bredere banden beter te ondersteunen. Deze wielset bestaat uit de velg van het vorige model ERC1400 en de DT Swiss 350-naaf. De ratchet ringen in de DT 350-achternaaf garanderen een snelle aangrijping bij aanzetten en zijn door het grote contactoppervlak ook een duurzame oplossing. De 27.2 mm carbon Syncros Duncan zadelpen en het Syncros Tofino zadel zijn specifiek voor de lange ritten ontwikkeld. De zadelpen heeft iets meer flex om oneffenheden op te vangen en het bredere Tofino is ideaal voor de zitpositie op de Scott Addict SE Disc. De 32 mm Schwalbe One banden geven naast veel comfort ook meer grip en gaan lekker wat kilometers mee. De fantastische Shimano Ultegra Di2 De Ultegra Di2 12-speed groep sluit het dichtste aan bij de professionele Dura Ace en is nog enigszins betaalbaar. Zo licht mogelijk door een hol crankstel, holle kettingbladen en carbon remgrepen. Uitgerust met snelle motoren die zowel voor als achter supersnel schakelen garanderen. Het 50/34 crankstel en de 11-34 cassette zijn ideaal voor een grote verscheidenheid aan parcoursen. De nieuwe hydraulische schijfremmen van Ultegra staan verder van de remschijven af op de Scott Addict SE Disc. Dan maken ze minder geluid. De servowave techniek zorgt er voor dat de remblokken met een korte slag van de remhendel snel tegen de remschijf “remmen”. De Shimano MT800 ICE-technology remschijven worden minder snel warm waardoor ze ook in lange afdalingen goed blijven remmen. Vraag naar de beschikbaarheid van deze fiets Heb je interesse in de Scott Addict SE Disc? Neem dan gerust contact op met Rullens Fietsen in Wouw om te informeren naar de beschikbaarheid van deze racefiets. Je bent welkom om een proefrit te maken, zodat je kunt ervaren hoe fijn deze wielrenfiets fietst. Uiteraard is het ook mogelijk om de racefiets te bestellen in onze webshop.

 5.299,-

Scott Addict 20 2022
Scott Addict 20De nieuwe Addict is van de grond af opnieuw ontworpen met lange ritten in gedachte. Met een geometrie die minder gericht is op racen maar meer op uithouding. Deze fiets smacht naar zoveel mogelijk kilometersHet frame van de Scott Addict 20 De Scott Addict heeft een carbon frame en voorvork gemaakt van Scott zijn lichte en sterke HMF carbon vezel. Het frame van de Scott Addict heeft heel veel weg van de professionele Addict RC. Ook bij de Scott Addict zijn de framebuizen ontworpen volgens Scott’s eigen gepatenteerd Airfoil vormen om deze racefiets zo aerodynamisch mogelijk te maken. Duidelijke overeenkomsten met de Addict RC zijn de “aerodynamische” overgangen van de balhoofdbuis naar de onderbuis en de overgang van de zitbuis naar de achterbrug. Met de massieve onderbuis die breed uitloopt naar de trapas heeft de Scott Addict een stijve basis. De Scott Addict heeft strakke geïntegreerde flat mount schijfremklauwen en is ook uitgerust met de sterkere 12 mm dikke thru axle assen in de achter- en de voorvork. Deze thru-axle steekassen zorgen ervoor dat de wielen op de juiste manier gemonteerd zodat de remschijven ook altijd vrij blijven draaien. De Addict is naast aerodynamisch en stijf toch vooral een comfortabele racefiets, de endurance geometrie zorgt voor een hogere balhoofdbuis, een iets kortere bovenbuis en een iets langere en comfortabelere wielbasis. Om een gecontroleerde en soepele rijervaring te garanderen heeft Scott de bandenruimte vergroot tot maximaal 35mm, hebben ze de staande achtervork verlaagd en een carbon layering ontworpen die zowel een optimale trap-efficiëntie zorgt en genoeg comfort geeft op de lange ritten.De componenten op de Scott Addict 20 Wat meteen opvalt aan de nieuwe Scott Addict zijn de geïntegreerde kabels. Deze mooie en strakke look zorgt ook nog voor een klein aerodynamisch voordeel. Alleen maar voordelen hebben geïntegreerde kabels niet, het maakt het vervangen van balhoofdlagers en andere werkzaamheden aan de kabels een stuk moeilijker. Om de kabels mooi het balhoofd in te geleiden heeft Syncros de nieuwe RR 2.0 stuurpen ontworpen. Deze stuurpen is in tegenstelling tot andere semi-geïntegreerde systemen ook ontwikkeld in 70 en 80 mm uitvoeringen. Om de nieuwe Addict echt tot een superbike up te graden kan ook het Creston IC SL carbon stuur en stuurpen uit één stuk gemonteerd worden. Nieuw op de Scott Addict zijn de slim weggewerkte bevestigingspunten om een strakke spatbordset te monteren. De Syncros endurance race spatbordset zorgt ervoor dat je droog en schoon je winter of forensen tochten kan maken. De Scott Addict is verder afgewerkt met de kwalitatief hoogwaardige onderdelen uit de Syncros collectie. De Syncros RP2.0 Disc wielset is in deze prijsklasse een heel mooie keuze, niet alleen sterke straight pull spaken maar ook DT Swiss aandrijving in de naven. De 32 mm Schwalbe One banden standaard op deze fietsen zorgen voor comfort zonder "sloom" aan te voelen. Het Syncross Tofino "endurance" zadel en het comfortabele anti-slip stuurlint zorgen voor een fijn contact met je fiets.De afmontage van de Scott Addict 20 De Shimano Ultegra groep geeft je naast een fiets ook een schakelgroep die je je grenzen laat verleggen. De finesse en precisie van de Ultegra groep laten niks te wensen over. Deze semi-professionele schakelgroep werkt niet alleen feilloos maar is ook nog lichter waar mogelijk. De stevige derailleurs maken dat de Ultegra groep ook nog duurzaam is en na lange tijd nog precies schakelt. De Shimano Ultegra hydraulische schijfremmen zijn nog verfijnder en grijpen door hun Servowave techniek eerder aan waardoor je met nog meer gevoel kan remmen. Op de Scott Addict zit een compact Shimano Ultegra crankstel met 50-34 kettingbladen en een 11-32 cassette met een lange kooi achterderailleur

Scott Addict gravel 20 2023
Scott Addict gravel 20 2023 De nieuwe Scott Addict gravel 20 had vanaf dag één het doel om de ultieme gravel- en adventure bike te bouwen. Om één fiets te hebben die het allemaal kan. Snel op asfalt, comfortabel op ruw terrein en optimaal rijgedrag als het ruig wordt. De Addict Gravel 20 is waarschijnlijk de snelste, meest capabele en leukste fiets die we ooit hebben gemaakt. Laat de dagelijkse sleur maar achter je en zie waar de weg uhhh gravel je brengt! Het frame van de Scott Addict gravel 20 Al jarenlang staan de Addict racefietsen van Scott bekend om hun lichte constructie en dat is bij de nieuwe Scott Addict gravel niet anders. Maar als je nagaat wat een gravelfiets allemaal te verduren krijgt was uitdaging nummer 2 om de Addict gravel het sterkste carbon racefiets frame te maken dat Scott ooit gebouwd heeft. Door slimme indeling en richting van de carbon matten en versteviging in bepaalde zones is de Scott Addict gravel een zeer licht maar ook extreem duurzaam gravelframe. Aerodynamica kan natuurlijk niet achterwege blijven bij een gravelfiets die ook is gemaakt om op zijn tijd onderin de beugels te pakken en vol gas te geven. Scotts gepatenteerde airfoil design is toegepast op de belangrijkste framebuizen zoals de schuine onderbuis, balhoofdbuis, zadelbuis, achtervork en de Duncan aero zadelpen. Deze framebuizen minimaliseren de luchtweerstand om jou sneller te maken. Maar ook de overgangen van de zitbuis naar staande achtervork en van het balhoofd naar de onderbuis zijn aerodynamisch geoptimaliseerd. De geometrie van de Addict gravel is geoptimaliseerd voor modern, agressief gravel rijden. Het doel was om een uitgebalanceerde geometrie te creëren voor een controleerbaar en voorspelbaar rijgedrag, zelfs over moeilijk terrein en op smalle paden met korte bochten. De fiets heeft een langere reach, een langere vork offset, een lagere trapas en een kortere stuurpen, wat zorgt voor een wendbaardere en stabielere fiets in het terrein, die nog steeds de optimale positie biedt voor efficiënt trappen, zelfs met brede banden. De hoogwaardige afwerking van Scott Addict gravel 20 Om de Scott Addict gravel meteen op te laten vallen in het grote aanbod gravel racefietsen is deze uitgerust met een interne kabelgeleiding door het balhoofd. Deze moderne en cleane afwerking onderstreept zijn karakter als snelheidsduivel. De kabels verdwijnen onder de specifiek lichtgewicht Syncros RR2.0 stuurpen die in vele lengtes verkrijgbaar is. Het lichtgewicht aluminium Syncros Creston 2.0 X stuur is specifiek voor gravel racefietsen ontworpen. Dit gravel specifieke stuur biedt met zijn korte bocht van 115 mm en een flare van 16 graden extra comfort en controle. Om de nieuwe Addict gravel de finishing touch te geven heeft Syncros de Creston iC SL X cockpit ontworpen. Deze combineert ergonomie, flexibiliteit en een laag gewicht als geen ander geïntegreerd stuur op de markt. Je ziet ze niet maar ze zijn er wel, de montagepunten voor spatborden. In de Syncros collectie is er een perfect passend spatbordset verkrijgbaar om in slecht weer het water tegen te houden. Bevestigingspunten zijn er ook voor een bovenbuistas en een derde bidonhouder. Een stuurtas laat zich door de weggewerkte kabels makkelijk monteren net als een grote frametas en een zadelpentas. Er is geen moeite bespaard op de kleinste details. Zo heeft de Scott Addict gravel de aerodynamische 14 gram wegende zadelpenklem geërfd van de Addict RC serie. De steekassen zijn voorzien van een uitneembare hendel met een Torx sleutel die in je stuur, stuurpen en topcap past. De Syncros RP2.0 wielen zijn met een bredere 27 mm velg (22 mm intern) geschikter om de bredere banden goed te ondersteunen. Ook zijn deze velgen tubeless ready en uitgerust met een tubeless ready velglint. Sterke straight pull spaken en lichtlopende naven zorgen dat de Scott Addict gravel niet door zijn wielen wordt afgeremd! De Addict gravel is ook mee met de "brede” banden trend en heeft genoeg ruimte voor een 45 mm gravelband. Het Syncros Tofino "endurance" cutout zadel met opening en het comfortabele anti-slip stuurlint zorgen dat je je snel thuis voelt op de Addict gravel. De Sram Rival AXS schakellogica op de Scott Addict Gravel 20 De Sram Rival AXS groep is in een korte tijd een populaire groep geworden. Het draadloos schakelen werkt perfect en is makkelijk met maar 2 "schakel” knoppen. De ergonomie van de shifters is heel fijn en de hydraulische schijfremmen zijn ook een welkome toevoeging. De Sram Rival AXS groepset is tevens heel veelzijdig. Ondanks dat de Scott Addict gravel 20 uitgerust is met een enkel voorblad kan deze ook voor op de weg geoptimaliseerd worden. Zijn de standaard versnellingen niet ruim genoeg voor het avontuur dat jij zoekt? Dan kan er ook een MTB AXS derailleur en cassette gemonteerd worden. De Scott Addict gravel 20 wordt met de meest interessante tandwielen voor gravelgebruik afgeleverd. Namelijk een 42 tandwiel voor en een 10-44 achter met de Sram Rival XPLR achterderailleur. Wacht niet langer! Al lange tijd aan het twijfelen om over te stappen naar een veelzijdige gravelfiets? Aarzel niet meer en kom nu langs om jou Scott Addict gravel 20 samen te stellen. Upgraden met carbon wielen of andere opties zijn allemaal in overleg mogelijk.

Scott Addict eRIDE 30
De Scott Addict eRIDE 30 elektrische racefiets De Scott Addict eRIDE 30 is gemaakt van het hoogwaardige HMX carbon van Scott. Met dezelfde constructietechnieken die ook in de Addict RC klimfiets gebruikt wordt geeft dit een elektrische racefiets van maar 11,9 kg. Met de geïntegreerde accu en bediening is de Scott Addict eRIDE niet te onderscheiden van de echte Addict RC.De Scott Addict eRIDE 30 heeft dezelfde gepatenteerde Airfoil vormen gekregen als de Addict RC die door de professioneels wordt gebruikt. Met de super cleane kabelintegratie ben je nog steeds niet van de professionals te onderscheiden. De geometrie van de Scott Addict eRIDE is afgekeken van de endurance Scott Addict racefiets. Een hogere balhoofdbuis en een kortere bovenbuis zorgt voor een comfortabelere houding om gemakkelijker vele uren op de Addict eRIDE 30 te maken. De Scott Addict eRIDE 30 is voorzien van stevige en comfortabele 30 mm Schwalbe One banden, die voldoende licht en lage rolweerstand hebben om de fiets niet sloom te maken. De Syncros Capital 2.0 X25 wielen zijn voorzien van een sterke maar lichte bredere velg om de banden goed te ondersteunen. De ondersteuning van de Scott Addict eRIDE 30 De Scott Addict eRIDE 30 is voorzien van de nieuwe Mahle X20 achterwielmotor die nog lichter, sterker en slimmer is! Met een totaalgewicht van 3,2 kg voor het hele elektrische systeem is de nieuwe Mahle X20 motor 300 gram lichter dan zijn voorganger. Met 60 Nm piekkoppel is de motor ook sterk genoeg om steile hellingen met lage snelheid omhoog te fietsen. De motor in de naaf van het achterwiel is voorzien van een laadplug om de laadkabel mooi weg te werken en het achterwiel makkelijk uit je Scott Addict Eride 30 te (de)monteren. De Mahle X20 achterwielmotor Mahle heeft het natuurlijke rijgevoel verbeterd door nieuwe sensoren in de trapas toe te voegen die de kracht van de rijder en de cadans meten, om de trapondersteuning soepeler af te stemmen op de input van de berijder dankzij slimme "Artificial Intelligence"-programmering. Deze nieuwe intelligente programmering zorgt er onder andere voor dat de Mahle X20 is uitgerust met een smart assist, in deze ondersteuning bepaalt het Mahle systeem zelf welke ondersteuning de meeste efficiëntie biedt. Blijf fietsen! De Scott Addict eRIDE 30 zorgt ervoor dat u altijd sportief kan blijven fietsen. Niet alleen voor mensen met fysieke ongemakken maar ook om met vrienden of familie lekker door de bergen te rijden zonder 10000 km te trainen. Aarzel daarom niet en gun uzelf de Scott Addict eRIDE 30

Scott Addict RC 20
Scott Addict RC 20De nieuwe Scott Addict RC is de nieuwe benchmark voor racefietsen die puur om prestatie draaien! Extreem licht, Scott’s sterkste carbon structuur tot nu toe en met compleet geïntegreerde kabelgeleiding samen met Airfoil aerodynamica. De nieuwe SCOTT ADDICT RC een droomfiets vanuit elke hoek.Het frame van de Scott Addict RC 20 Als je framebuizen aerodynamischer wil maken worden ze zwaarder, als je schijfremmen toevoegt word het moeilijker om de UCI limiet van 6,8 kg te halen. De geroemde ontwerpafdeling van Scott had dus een flinke uitdaging. Door een betere lay-up van Scott zijn eigen HMX carbonvezels werd de bottombracket 14% stijver en de framebuizen zijn volgens Sott’s eigen gepatenteerd Airfoil ontwerp aerodynamischer gemaakt. Deze nieuwe Scott Addict RC 20 bespaart je 6 Watt en 40 seconden bij een uur boven de 40 km/h. Comfort is minder een doel van de Addict RC maar door de mogelijkheid om 28 mm banden te monteren en verhoogde flexibiliteit van de zadelpen door de lagere aansluiting van de achtervork is deze Addict RC toch weer wat comfortabeler. Het frame nog lichter maken was dus een grote uitdaging. De Scott Addict RC word nu geproduceerd uit 3 stukken, terwijl het vorige model uit 6 stukken werd gemaakt. Minder framedelen betekend minder verbindingsstukken waardoor er minder materiaal nodig is. Het Addict RC frame is nu helemaal uit een holle structuur opgebouwd maar de binnenkant van het frame heeft vooral een unieke gladde afwerking om onafgewerkte carbon “resten” te voorkomen. Het gebruik van aluminium framedelen is nog minimaler door de integratie van de derailleurpad in het thru-axle systeem en het weglaten van onnodige remklauwadapters door alleen maar 160 mm remschijven mogelijk te maken. Dit alles maakt dat het Scott Addict RC ultimate frame maar 850 gram weegt en de voorvork 340 gram. Door het gebruik van de iets zwaardere HMX carbonvezel tegenover de HMX-SL weegt een Addict RC pro frame 80 gram meer. De integratie van alle kabels heeft Scott naar een heel nieuw niveau getild, de Scott Addict RC is de eerste fiets die bij zowel mechanische als elektronische groepen alle kabels helemaal integreren. Het geheim voor complete integratie van mechanische geschakelde groepen zit hem in een gepatenteerde techniek van een balhoofdlager dat de opening niet in het midden heeft maar een 3mm offset heeft. Het balhoofdlager onderaan de vork heeft dezelfde (grotere) excentrische vorm waardoor in de balhoofdbuis meer ruimte ontstaat zonder dat stuureigenschappen en stijfheid worden beïnvloed door de conische oversized balhoofdbuis.De componenten op de Scott Addict RC 20 De integratie begint natuurlijk bij een geïntegreerde stuur en stuurpen combinatie. Zo heeft Syncros de Syncross RR iC stuurpen met het Syncros Creston 1.5 iC compact stuur ontworpen. Ondanks dat ze beiden van aluminium zijn valt de super strakke afwerking door het wegwerken van montagebouten op. Het Creston 1.5 stuur heeft een ergonomische en aerodynamische bovenkant en optioneel is er een geïntegreerde Garmin mount verkrijgbaar. De nieuwe carbon Syncros Duncan SL zadelpen heeft een Airfoil aerodynamische vorm en weegt maar 142 gram. Door zijn innovatieve zadelpenklem (van maar 12 gram!!) en innovatieve methode van klemmen kon deze ook een stuk lichter gemaakt worden. De Syncros RP2.0 Disc wielset is een soepel draaiende wielset, met ook nog eens sterke straight pull spaken maar ook DT Swiss 3 pallen aandrijving in de achternaaf. De velg heeft een interne breedte van 19 mm om tegen een stootje te kunnen en goede ondersteuning aan bredere banden te geven. De 28 mm Schwalbe One banden standaard op deze fietsen zorgen voor comfort en meer grip zonder meer weerstand te hebben. Het nieuwe Syncros Belcarra regular 2.0 zadel is geschikt voor de meeste mensen omdat dit zadel gebaseerd op een normale flexibiliteit in de bekken en de onderrug.De afmontage van de Scott Addict RC 20 De Sram Force etap AXS groepset is de nieuwe 12 speed schakelgroep van Sram. Bol van nieuwe technieken als draadloos schakelen en hydraulische demper in de achterderailleur is dit een verrijking op de Scott Addict RC 20. De Sram Force etap AXS groep kan je koppelen met de Sram smartphone app om zo de groep helemaal naar wens te configureren. Door de cassette met een 10 tands tandwiel en de 12 versnellingen heb je een groter bereik dan de "standaard" tandwiel configuratie. De Scott Addict RC20 is afgemonteerd met een SRAM Force D1 DUB, 35/48 crankstel en een SRAM force 12-speed 10x33 casette. Op de Scott Addict RC20 zitten flat mount hydraulische schijfremmen van Sram Force gemonteerd met Sram Centerline 160mm schijven.