Hoe plan ik een service- of onderhoudsbeurt in?
Ook op het vernieuwde rullensfietsen.nl heeft u als klant de mogelijkheid om een service- of onderhoudsbeurt in te plannen voor uw stadsfiets, e-bike, racefiets of MTB! In deze blog leggen we stapsgewijs uit hoe je snel en eenvoudig een beurt inplant. Bij iedere stap vindt u meerdere screenshots waarin de werkwijze stapsgewijs wordt uitgelegd.
Stap 1 en 2: Inloggen en fiets selecteren
Open www.rullensfietsen.nl en log in met de bij u bekende inloggegevens. Klik zodra u bent ingelogd op 'Mijn account' en hierna op 'Fietspaspoort' (stap 1). U ziet hierbij een overzicht van de fiets(en) die bij Rullens is/zijn aangekocht. Zodra u op uw fiets klikt, verschijnt er een overzicht van uw fietsgegevens en uw service- en onderhoudspakket (stap 2). Kies voor het inplannen van een nieuwe afspraak op de button 'Servicebeurt inplannen'. Er opent nu een nieuw tabblad.
Stap 3: Account aanmaken
De volgende stap is een account aanmaken bij de onderhoudsplanner (zie links hieronder). Bij het beginscherm kiest of u met Google, Facebook, Windows Live of uw e-mailadres een account wil aanmaken. Als u deze keuze heeft gemaakt komt u daarna bij het inlogscherm aan (rechts hieronder). U kiest echter bij “Heeft u nog geen account?” voor de optie Aanmelden.
Stap 4: Bevestig uw account & Fiets kiezen
Daarna maakt u een account aan en deze bevestigt u met een bevestigingscode die u per e-mail krijgt toegestuurd (Stap 3). Daarna bevestigt u uw account en kunt u de beurt gaan inplannen.
U krijgt hierna een overzicht van uw beschikbare fiets(en). Kies de juiste fiets door erop te klikken (stap 4). Hierna wordt u automatisch doorgestuurd naar de volgende pagina.
Stap 5 en 6: Beurt en datum kiezen
In het volgende scherm heeft u de mogelijkheid om aan te geven wat er door onze monteurs gedaan moet worden (stap 5). U kunt kiezen voor een servicebeurt of reparatie. Bij de laatste optie kunt u iets selecteren uit de lijst of in het tekstvak zelf aangeven wat er dient te gebeuren. Klik hierna op 'volgende'.
Daarna kunt u zelf een datum kiezen waarop wij uw fiets gaan maken. Kies de door u gewenste dag en een telefoonnummer waarop u te bereiken bent (stap 6). Ga vervolgens akkoord met de algemene voorwaarden en klik op 'Afspraak verzenden'.
Stap 7: Afspraak ingepland!
Wanneer u alles correct heeft ingevuld, is de afspraak naar ons verzonden (stap 7)! U ontvangt nog een bevestigingsmail met alle informatie op een rijtje. Ook heeft u de mogelijkheid om de afspraak in uw agenda te zetten. Het is van belang dat u de fiets op de dag van de afspraak tijdig, vóór 10 uur, bij ons heeft afgeleverd. Wanneer uw fiets gereed is, ontvangt u een SMS via het door u gekozen telefoonnummer.
Vragen?
Heeft u nog vragen over het inplannen van een service- of reparatiebeurt? We helpen u graag! Neem contact met ons op via info@rullensfietsen.nl of 0165-308259.