• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending

De Fietsen van de Vuelta 2024

In de Vuelta 2024 strijden de beste wielerploegen ter wereld niet alleen met hun benen, maar ook met hun materiaal. De fietsen waarop ze rijden zijn het resultaat van jarenlange innovatie en technologische ontwikkeling. Wil je zelf ervaren hoe het is om op een fiets van wereldklasse te rijden? Hieronder geven we een overzicht van de fietsen die momenteel in het peloton te zien zijn, en hoe ze bijdragen aan de prestaties van hun teams. Klik op de producten om deze topmodellen direct te bekijken op de webshop.

Team Jayco AlUla: Giant Propel Advanced SL en TCR Advanced SL

Team Jayco AlUla vertrouwt op Giant om hun renners een voorsprong te geven in de zwaarste wedstrijden. De renners kunnen kiezen uit de Giant Propel Advanced SL, TCR Advanced SL, en de Trinity voor tijdritten. De Propel Advanced SL is een pure aeromachine, ontworpen om door de wind te snijden en elke watt aan kracht efficiënt om te zetten in snelheid. Deze fiets is ideaal voor vlakke etappes en sprintafwerkingen. De TCR Advanced SL is lichter en wendbaarder, perfect voor klimmers en allrounders die snel omhoog moeten.

Alle fietsen van Team Jayco AlUla zijn uitgerust met de Shimano Dura-Ace Di2 Disc 12 Speed groep, een van de meest geavanceerde schakelsystemen ter wereld, die zorgt voor razendsnelle en nauwkeurige schakelprestaties. Het CADEX-wielsysteem maakt het plaatje compleet, met lichte en aerodynamische wielen die zijn ontworpen voor maximale snelheid en stabiliteit.

Team Bahrain Victorious: Merida Reacto en Scultura

Team Bahrain Victorious rijdt op de Merida Reacto en Scultura, met de Warp TT voor tijdritten. De Reacto is een aerodynamische fiets die uitzonderlijk presteert op vlakke en heuvelachtige etappes, terwijl de Scultura de keuze is voor klimmers vanwege zijn lage gewicht en uitstekende stijfheid. Beide modellen zijn uitgerust met de Shimano Dura-Ace Di2 Disc, die bekend staat om zijn betrouwbaarheid en precisie.

Wat deze fietsen onderscheidt, is de aandacht voor detail en veelzijdigheid. De Reacto kan bijvoorbeeld bredere banden aan, wat zorgt voor extra comfort op ruwe wegen. Met deze fietsen hebben de renners van Bahrain Victorious alles wat ze nodig hebben om op elk terrein te presteren.


Team DSM-Firmenich PostNL: Scott Foil

Team DSM-Firmenich PostNL vertrouwt op de Scott Foil voor de meeste wegwedstrijden en op de Plasma RC TT voor tijdritten. De Foil is een aerodynamische racefiets die ontworpen is voor snelheid, maar ook verrassend comfortabel is op langere afstanden. Dit maakt het een uitstekende keuze voor zowel sprinters als klassiekerspecialisten.

Net als de andere topteams gebruikt Team DSM-Firmenich PostNL de Shimano Dura-Ace Di2 Disc 12 Speed groep, die garant staat voor snelle schakeltijden en betrouwbare prestaties onder alle omstandigheden.

Astana Qazaqstan Team en Groupama-FDJ: Wilier Triestina Filante SLR en 0 SLR

Zowel Astana Qazaqstan Team als Groupama-FDJ rijden op de hoogwaardige fietsen van Wilier Triestina, waaronder de Filante SLR, 0 SLR, en Turbine TT. Deze fietsen staan bekend om hun geavanceerde aerodynamica en lage gewicht, wat ze bijzonder geschikt maakt voor zowel sprinters als klimmers. De Filante SLR is de aerofiets van Wilier, terwijl de 0 SLR de lichtgewicht optie is voor bergetappes. Voor tijdritten wordt de Turbine TT ingezet, een fiets die ontwikkeld is met maar één doel: snelheid.

De Shimano Dura-Ace Di2 Disc 12 Speed groep is ook hier van de partij, een keuze die de kwaliteit en prestaties van deze fietsen nog verder versterkt.

De Vuelta 2024 biedt een fascinerend inzicht in de toptechnologieën die in het professionele wielrennen worden gebruikt. Van de aerodynamische voordelen van de Giant Propel en Merida Reacto tot de veelzijdigheid van de Scott Foil en Wilier Filante SLR. Deze fietsen, gecombineerd met de nieuwste Shimano Dura-Ace technologie, zorgen ervoor dat de renners met het beste materiaal aan de start staan om te strijden voor de overwinning. 

Ben je geïnteresseerd geraakt in één van deze fietsen of wil je wat meer informatie? We staan graag voor je klaar in onze winkel of neem contact op via verkoopsport@rullensfietsen.nl of 0165-308259!

Nieuw
Giant Propel Advanced 1 2025
De Giant Propel advanced 1 is snel in alle omstandigheden. Met de variatie in de hedendaagse parcoursen wordt er veel meer verlangt van de aerodynamische racefiets. De nieuwe Giant Propel is daarom niet alleen ontwikkeld om topsnelheden in de sprint te halen. De Giant Propel advanced 1 snijd vloeiend door de bochten, klimt soepel en houd jou tijdens een rit van 4 uur zo fris mogelijk. De voorvork, het balhoofd en de onderbuis zijn het eerste contact met de wind. Met de geavanceerde ellips vormen van de framebuizen wordt de laagste luchtweerstand in alle windrichtingen gegarandeerd. Naar achteren toe wordt plaats gemaakt voor de afgeknotte ellipsvorm. De zitbuis en achterbrug zijn fijn gevormd zonder in te boeten op aerodynamisch voordeel. Dit maakt de Propel zo licht en comfortabel mogelijk zonder zijn snelheid te verliezen. Elk detail De componenten op deze Propel advanced 1 zijn ook ontwikkeld om deze racefiets nog sneller en lichter te maken. De Giant SLR 2 carbon wielen hebben een 50 mm hoge hookless carbon velg. De tubeless banden op hookless velgen zijn aerodynamischer en lichter dan traditionele velgen. Het vernieuwde stuur en stuurpen zijn minimalistisch om minimaal gewicht toe te voegen. Door zijn innovatief ontwerp verbergt de holle stuurpen de remleidingen optimaal. Makkelijk wisselen voor de juiste positie is geen uur werk. Samen met de carbon Giant Vector zadelpen kan jouw positie geperfectioneerd worden. Feilloos en snel schakelen op de Propel advanced 1. Op een aerodynamische racefiets is goed schakelen heel belangrijk. Met de elektronisch derailleurs is dat dik in orde op deze Giant Propel advanced 1. Met dezelfde motoren en Di2 schakeltechniek als grote broer Ultegra wordt elke wisseling van tandwiel snel en feilloos uitgevoerd. Met een 52/36 en een 11x34 achter haal je op het zwaarste verzet met 90 omwentelingen per minuut een 53 km/u. Snelheid genoeg en met de 11x34 cassette achter zijn de meeste bergen ook geen probleen. Een echte allrounder dus! Vele succesformules in één racefiets. De Propel is al sinds jaar en dag een populaire racefiets. Samen met de carbon wielen en de Shimano 105 di2 is de Giant Propel advanced 1 ook een zeer gewilde uitvoering. Voeg daar nog de schitterende Dragonfly blue kleur aan toe en je krijgt een speciale maar betaalbare aerodynamische racefiets!

 4.399,-

Giant Propel advanced 2
Giant Propel advanced 2 al 10 jaar bloedsnel Al weer 10 jaar in de collectie bij Giant, de pijlsnelle Propel. Tien jaren van ontwikkeling, testen en verbeteren met feedback van de beste wielrenners in het peloton. Door steeds weer in de modernste windtunnels te testen is de Propel advanced 2 in al die jaren sneller en sneller geworden. Deze Giant Propel advanced 2 wordt vooral gekenmerkt door allround rijeigenschappen zonder in te boeten op luchtweerstand. Door de aerodynamische vormen achter de zitbuis en de achtervork korter af te snijden is de Propel wat lichter geworden. De fijnere buisprofielen geven ook iets meer flexibiliteit en comfort aan de achterkant. Vernuftige integratie op de Propel advanced 2. De voorkant van deze Giant Propel advanced 2 is de meest aerodynamische in zijn prijsklasse. Door de kabels door het stuur te geleiden en een innovatieve holle stuurpen te ontwikkelen is er geen kabel zichtbaar. De stuurpen kan ondanks deze uitmuntende integratie nog relatief makkelijk gewisseld worden, het stuur niet meer. Maar door standaard een hoogwaardig aerodynamisch en ergonomisch stuur te monteren zal dit niet snel nodig zijn. Som van de details is nog meer snelheid Maar elk detail op deze Giant Propel advanced 2 zorgt voor tijdwinst. De specifiek ontworpen bidonhouders die de turbulentie rondom de bidons minimaal houden. De 40 mm hoge aluminium velgen en de standaard tubeless afmontage houden de snelheid hoog op deze Propel. Het fijne Giant Approach zadel en de standaard gemonteerde out-front mount zorgen ervoor dat je direct weg kan rijden op deze Giant Propel. Shimano 105 stelt nooit teleur Als het draadloze schakelen niet nodig is dan is de nieuwe Shimano 105 12-speed groep een prima optie. De nieuwe 12-speed 11-34 cassette heeft de tandwielen voor “racesnelheid” en om te klimmen in één cassette zitten. Het schakelen en de remmen zijn van de gekende hoge kwaliteit bij Shimano 105. Met een Shimano 105 crankstel is de groepset compleet gemonteerd. Het 52 tands kettingblad zorgt dat deze Giant Propel advanced 2 de rapste mannen voor kan blijven. Sportieve combinatie van kleuren. De flitsende rode kleur op de aerodynamische voorkant van de Giant zet de aerodynamische stroomlijn nog wat meer in de verf. De donkerrode dried chili geeft deze racefiets een stijlvolle achterkant. Nieuwsgierig geworden? Kom dan langs in onze showroom en maak een proefrit om de snelheid van deze Propel te voelen.

Adviesprijs  2.999,-

 2.599,-

Giant Propel Advanced 1
De Giant Propel Advanced 1 voor sprinters De Giant Propel Advanced 1 is opnieuw ontwikkeld, verbeterd en volgens de laatste trend van de aerodynamische fietsen allrounder gemaakt. Natuurlijk blijft de Giant Propel pijlsnel. Door software gestuurde CFD-analyse zijn de vernieuwde aerosystem shaping-framebuizen met afgeknotte ellips vormen verder geoptimaliseerd. De verbindingen van framebuizen zijn niet alleen turbulentieverminderend, maar ook heel mooi om te zien. In de windtunnel zijn verschillende prototypes helemaal doorgelicht. De Giant Propel Advanced 1 is vanuit alle hoeken geanalyseerd en bespaart door de verbeterde aerodynamica weer een paar watt! Het stijve carbon frame van de Giant Propel Advanced 1 Naast snel moest de Giant Propel Advanced 1 natuurlijk heel stijf blijven. Aangezien geen enkele Giant-fiets daar moeite mee heeft gehad, is dat bij deze Propel niet anders. Het oversized Powercore-bracket geeft geen krimp als jij je sprint inzet. De Megadrive-onderbuis voorkomt de minste flexibiliteit tussen voor- en achterkant. Dat geeft jou het vertrouwen om deze Propel zelfs in de laatste kilometers op hoge snelheid door de bochten te draaien. Door de eigen productie van carbon heeft Giant al jaren de meest hoogwaardige frames in de markt. De Giant Propel Advanced 1 is ook op dieet geweest. De opnieuw ontworpen achterkant van de Propel Advanced 1 is veel fijner vormgegeven. Een zitbuis, zadelpen en achtervork met smallere diameters zorgt niet alleen voor minder grammen. De achterkant is namelijk een stuk flexibeler om de Giant Propel Advanced 1 meer comfort te geven voor de lange dagen in het zadel. Geïntegreerde aerodynamica en allround prestaties Om de aerodynamica verder te verbeteren zijn de kabels en leidingen bij de Giant Propel Advanced 1 wederom helemaal geïntegreerd. Nieuw in deze integratie is een nieuw ontworpen stuurpen. Deze Giant contact SL aero-stuurpen is langs de onderkant helemaal uitgehold. Dit vergemakkelijkt de integratie en zorgt ervoor dat aanpassingen aan de stuurpen een stuk makkelijker zijn. De kabels gaan helemaal door het vernieuwde aerodynamische stuur. Dit stuur is uitgerust met een diepere drop, zodat je handen verder in de beugel kunnen pakken voor meer controle tijdens sprinten. De velgen, wielen, banden en accessoires Bij deze nieuwe Giant Propel Advanced 1 zijn nieuwe velgen ontwikkeld. Om de allround rijeigenschappen verder te boosten, zitten er nu 50 mm hoge carbon velgen in de Propel. Om jou optimaal te laten profiteren van de tubeless voordelen heeft de Propel nog steeds hookless velgen met tubeless 25 mm Giant Gavia course banden. Deze tubeless banden vallen op een hookless velg als 28 mm breed en in de Propel is zelfs ruimte voor 30 mm banden. Aerodynamisch voordeel wordt niet alleen meer uit het frame en de wielen gehaald. De componenten zorgen voor de marginal gains. Daarom komt de Giant Propel Advanced 1 nu met speciale bidonhouders die ontwikkeld zijn om de turbulentie bij de onderbuis en de zitbuis te verminderen. De racefiets is aerodynamisch hoogwaardig afgewerkt en de montage van het fijne Giant Fleet SL-zadel en de meegeleverde computer mount kun jij meteen op weg. Het gebruiksgemak va de Sram Rival AXS Sram Rival AXS is de groepset van 2022 en zit daarom volkomen terecht op deze mooie Giant Propel Advanced 1. Het feilloze schakelen van de AXS-techniek zorgt voor een solide basis. Ook het gebruiksgemak van de Sram Rival AXS-groepset wordt geprezen. De volledige bediening van twee intuïtieve knoppen maakt schakelen nog makkelijker. De Sram Rival AXS-groepset heeft bovendien veel keuze in tandwielverhoudingen, waardoor deze groep zowel in de bergen als in de sprint perfect te gebruiken is. Bij de Giant Propel Advanced 1 zit een app die jou veel inzichten geeft. Het is een app die je automatisch een notificatie geeft als de accu’s opgeladen moeten worden. Je verkrijgt in de app eveneens inzicht in welke versnellingen je op welk terrein gebruikt om jou als wielrenner vooruit te helpen. De standaard 48/35-kettingbladen voor en de 10/30-kettingbladen achter zorgen voor kleine stappen, zodat je ook op hoge snelheid je beentempo perfect kunt regelen met je versnellingen. Het hoge tempo moet natuurlijk wel eens naar beneden bijgesteld worden op de Giant Propel. Daar zorgen de feilloze hydraulische schijfremmen van Sram Rival AXS voor! Ga voor een zeer mooie verschijning De Giant Propel Advanced 1 is supersnel én een parel van een fiets met een hoogwaardige afmontage. De kleureffecten van de Orion Nebula-lak geven jou een goed moraal voor de start. Twijfel niet langer en ga voor de snelle Propel, want “small gains deliver big wins” en dat geldt ook voor jou.

 3.999,-

Merida Reacto 9000
De Merida Reacto 9000, heel dicht bij Worldtour kwaliteit.

Merida Reacto 4000
Merida Reacto 4000 aero racefiets De Merida Reacto onderscheidt zich door verfijnde aerodynamica, een gestroomlijnd ontwerp en hoog comfort! Als een langstaande deelnemer aan de top van snelste racefietsen in het peloton, sluit de Reacto zich aan bij de voorhoede. De onderdelen van de Merida Reacto 4000 De meest opvallende innovatie van de nieuwe Merida Reacto is de volledig herontworpen cockpit, die op alle Reacto-modellen volledig geïntegreerd is in het frame, het FSA ACR balhoofd en de nieuwe FSA NS MSR stuurpen. Dit zorgt ervoor dat zelfs de kleinste "marginal gains" worden benut en geeft de fiets een uiterst strakke uitstraling! De Merida Reacto blinkt niet alleen uit in aerodynamica; deze aero racer is mogelijk ook de meest comfortabele op de markt. Dit komt niet alleen door de ruimte voor 30 mm banden, maar ook door de unieke carbon S-flex zadelpen, die flexibiliteit toevoegt zonder onnodige gewichtstoename of krachtsverlies. De naadloos geïntegreerde verlichting achter in de zadelpen en de nog strakker geïntegreerde disc cooler maken de Merida Reacto ook bijzonder veilig, met extra remkracht en zichtbaarheid. De Merida Reacto 5000 wordt geleverd met hoogwaardige Merida Expert wielen, Continental 25 mm banden en een ergonomisch plat stuur. Het frame van de Merida Reacto 4000 Het gehele frame is gevormd met aerodynamische "NACA fastback" buisprofielen. De bredere nieuwe achtervork en voorvork verminderen turbulentie en sluiten naadloos en aerodynamisch aan op het frame. De balhoofdbuis is natuurlijk "tapered" ofwel conisch, en de trapaslagers zijn geïntegreerd in een robuust bottom bracket. De nieuwe Reacto levert eveneens verbeterde stijfheidswaarden op de testbank. De nieuwe 12-speed 105 groepset De Reacto 4000 is uitgerust met de volledig nieuwe Shimano 105 R7100 groepset. Voor velen klinkt Shimano 105 als muziek in de oren, gezien de indrukwekkende prijs-kwaliteitsverhouding van deze groepset. De Merida Reacto komt met een 105 R7100 11-34 cassette en een 105 R7100 52-36 crankstel.  Kies voor de Reacto 4000 voor jouw toekomstige wielerritten Ben je op zoek naar een nieuwe racefiets of overweeg je een earo racefiets als jouw eerste wielrenfiets? De Merida Reacto 4000 is een aero racemonster die indrukwekkende prestaties kan leveren. Informeer bij Rullens Fietsen naar de beschikbaarheid van het gewenste frameformaat en overweeg een proefrit in Wouw. Uiteraard is het ook mogelijk om de fiets eenvoudig te bestellen via onze webwinkel.

Merida Reacto 8000
De bloedsnelle Merida Reacto 8000 Luchtweerstand is de vijand van de racefietser, die snelheid en energie steelt. Maak kennis met de oplossing; de REACTO. Dankzij zijn uitstekende aerodynamische prestaties snijdt de Reacto 8000 met chirurgische precisie door de lucht. Supersnelle framebuizen De aerodynamica van deze Merida Reacto 8000 is gebaseerd op een NACA0028 druppelvorm die afgeknot is. De NACA0028 is door de Amerikaanse NACA luchtvaarttechniek en voorloper van de NASA ontwikkeld voor aerodynamische vleugelvormen. De lucht beweegt rond de buis alsof het ontbrekende achterste deel van de druppel nog aanwezig is. Door het weglaten van de achterkant van de aerodynamische vorm word het frame zo licht mogelijk gelaten. De parcoursen van tegenwoordig zijn zelden helemaal vlak of rechtdoor. Met een framegewicht van 1150 gram trek je deze Merida Reacto 8000 snel in gang en gaat deze ook goed bergop. Voldoende comfort op de Merida Reacto 8000 De unieke Merida team CW aerodynamische carbon zadelpen brengt naast extra snelheid ook veel comfort mee. Met hoogstaande carbon engineering flext deze zadelpen een paar millimeter door in zijn opening. Door de GP5000 S TR band tubeless te monteren tot 30 mm breed word deze Merida Reacto 8000 tot de meest comfortabele aerodynamische racefietsen gerekend. De nieuwe carbon Reynolds AR60 tubeless ready zijn met een bolle vorm en 21 mm intern brede velg zeer modern. Ondanks zijn 60 mm hoogte zorgt deze bolle velg dat de wind er makkelijk langs waait en voldoende stabiel aanvoelen. Shimano Ultegra Di2 is een must voor de fanatieke wielrenner Met de Shimano Ultegra Di2 op deze Reacto 8000 heb je dé groep die iedere wielertoerist begeert. Betrouwbaar en supersnel schakelen door de elektromotor en de hyperglide techniek op de Ultegra tandwielen. Met meerdere schakelvoorkeuren snel in te stellen in de app kan iedereen zijn eigen manier van schakelen programmeren. De hydraulische schijfremmen van deze Ultegra groep zijn van hele hoge kwaliteit. Door het monteren van de nieuwe Shimano CL800 remschijven en de Merida disc cooler is er voor de meest krappe bochten genoeg remkracht. Ready to go De Merida Reacto 8000 is een compleet pakket. Met superlichte carbon bidonhouders een achterlicht en een toolset hoef jij alleen je favoriete pedalen nog maar te kiezen. Voor de toekomst kan je nog dromen van een carbon stuur met stuurpen om deze geïntegreerde cockpit te opwaarderen. Reden genoeg om snel bij Rullens fietsen langs te komen om jou Reacto 8000 te bestellen.

Scott Foil RC 10 2025
De pijlsnelle Scott Foil RC 10. Aerodynamisch, lichtgewicht of comfortabel, vroeger kon je kiezen uit één van deze eigenschappen nu heb je ze alle drie bij de nieuwe Scott Foil RC 10. Een snelle racefiets is veel meer dan alleen het minimaliseren van de luchtweerstand. De Scott Foil RC heeft vier karakteristieke ontwerpkenmerken voor een zo snel mogelijke racefiets: Een oversized trapasgebied om de turbulentie van de trappende beweging te beperken. Een achterwiel dat zo veel mogelijk in de zitbuis geïntegreerd wordt. Een gedraaide en een zo laag mogelijk aangesloten achterbrug. Een platte en hogere voorvork met meer ruimte tot de voorband. De carbon frames worden steeds lichter door geavanceerdere productietechnieken. Dat maakt het mogelijk om ook de nieuwe Scott Foil RC zo aerodynamisch mogelijk te maken. Met brede snelle buisvormen behoort deze Scott Foil RC weer bij de snelste racefietsen uit het peloton. Met een framegewicht van 985 gram is deze Scott Foil RC1 0 naar een gewicht dicht bij de 7 kg te brengen. Naast snel en niet te zwaar is de Scott Foil RC ook comfortabel genoeg om uren lekker door te rijden. Snel en comfortabel gaan hand in hand op de Scott Foil RC 10. Het comfort op de Scott Foil RC 10 wordt vooral door de unieke zadelpen verzorgd. De carbon Syncros Duncan SL aero CFT bestaat uit 3 delen en een opening aan de achterkant om bij impact door te kunnen buigen. Door een rubberen insert wordt de aerodynamica niet benadeeld en is de zadelpen netjes afgewerkt. Daarnaast zitten er 28 mm banden tubeless gemonteerd en kunnen er 30 mm banden gemonteerd worden. De supersnelle Schwalbe Pro one Aero banden liggen op de nieuw Scyncros Capital 1.0 aero 60 wielset. Deze nieuwe wielset zijn in de windtunnel met band getest om de aerodynamica te verbeteren. De nieuwe hookless velg laat de band perfect aansluiten. Lichte en aerodynamische Ultegra 12-speed groep. De Ultegra Di2 R8170 2x12 groepset combineerd net als de Foil RC 10 een licht gewicht met aerodynamica. Zo is het Ultegra crankstel voorzien van holle kettingbladen en de cassette van veel lichte aluminium tandwielen. De voorderailleur is zeer compact voor een klein frontaal oppervlak. Met 52/36 voorbladen en een 11-30 cassette kan jij het beste verzet kiezen bij een zo hoog mogelijke snelheid. Met de nieuwe CL800 Ultegra remschijven heeft de Scott Foil RC 10 ook perfect werkende remmen aan boord.

 6.699,-

Scott Foil RC 10 2023
Scott Foil RC 10 maakt jou nog sneller. De Scott Foil RC 10 is een fijne aero racefiets. Met de aerodynamica-experts van Drag2Zero werkten Scott-engineers samen om ontelbare CFD-testen voor de nieuwe Scott Foil RC te analyseren. Aangezien een aerodynamisch frame nog geen aerodynamische racefiets hoeft te zijn, werd de Scott Foil RC 10 als compleet systeem met een wielrenner getest. In de windtunnel op het Silverstone-circuit werden uiteindelijk 16 watts bespaard dat overeenkomt met 1 minuut 18 bij 40 km/h als je een uur lang fietst. De Scott Foil RC 10 bestaat uit aerodynamische details De achtervork zit zo laag mogelijk aangesloten om de aerodynamische zitbuis niet te belemmeren. De staande achtervork heeft zijn aerodynamische profiel tien graden naar binnen gedraaid staan. Dit kleine detail dwingt de wind in de spaken te waaien, wat een significant aerodynamisch voordeel met zich meebrengt. Deze laag aangesloten en gedraaide staande achtervork verbergt ook de remklauw. Dit is zowel achter als voor. Aan de niet-aandrijfzijde is de voorvorkpoot ronder gevormd om ook de remklauw “uit de wind” te houden. Hierdoor geniet jij van een nog betere aerodynamica én heeft de Scott Foil RC 10 een strakke look. Aerodynamisch en lichtgewicht, dat is de Scott Foil RC 10 Een probleem van “next level” aerodynamica is dat dit ook extra gewicht met zich meebrengt op de Scott Foil RC 10. Dit kan je natuurlijk missen als kiespijn. Daarom is het een topprestatie van Scott dat de Foil RC toch nog lichter is dan zijn voorganger. Dat komt door het gebruik van het hoogwaardige HMX (High Modulus Xtreme) carbon. Een Scott Foil RC HMX frame weegt 985 gram in de maat M, de voorvork weegt 475 gram, dat is maar 100 gram zwaarder dan het HMX-SL frame en voorvork. Door het IMP integrated molding proces steeds verder door te ontwikkelen is Scott in staat om een Scott Foil RC frame uit maar vier delen te construeren. Zo krijg je minder verbindingsstukken en minder verbindingsmateriaal. Ook de carbon lay-up is geoptimaliseerd, waardoor er ook minder carbonstukken en minder hars nodig is om deze te verbinden. Zo is deze Scott Foil RC 9% lichter dan de vorige Foil zonder in te boeten op stijfheidswaarden. Comfort door brede banden Aerodynamica heeft één probleem: het gaat niet samen met lichtgewicht en comfort, samen wel de heilige drietand voor racefietsen genoemd. Om comfort toe te voegen aan de Scott Foil RC 10 zijn de hoogwaardige componenten van groot belang. De aansluiting van de zitbuis naar het achterwiel geeft geen aerodynamicaverlies voor brede banden. Daarom komt de Scott Foil met een 28 mm brede Schwalbe One achterband voor meer comfort. Aan de voorkant weegt het frontale oppervlak nog zwaar mee bij de aerodynamica, dus daar zit een 25 mm band. Een kasseienrit is door de mogelijkheid voor 30 mm banden voor en achter ook geen probleem. Innovatie voor extra comfort zonder aerodynamisch verlies Buiten de brede banden is voor de nieuwe Scott Foil RC 10 ook een nieuwe zadelpen ontworpen. Deze Syncros Duncan SL aero CFT zadelpen bestaat eigenlijk uit drie delen: twee vulstukken en de constructieve zadelpen. Een rubber inzetstuk verbergt de grote opening om de zadelpen te laten buigen. Dit rubberen vulstuk kun je vervangen door een variant met ingebouwde verlichting. Daaronder achter de zadelpen zit een vulstuk om het geheel in het frame te klemmen en de aerodynamische voordelen te behouden. Door deze losse constructie biedt deze zadelpen een aanzienlijke verbetering van comfort. Aangezien de zadelpen frictie heeft met het achterste deel, is de verwachting dat deze verbinding elke 1000 kilometer voorzien moet worden van nieuw en speciaal vet. Is het extra comfort van de zadelpen niet nodig voor jou, maar ga je vooral voor snelle, korte avondritten? Dan is de Syncros Duncan SL aero zadelpen iets voor jou. Deze heeft geen opening en is 90 gram lichter. Aerodynamische cockpit Het Syncros Creston 1.0 aero stuur is een lichtgewicht carbon stuur waar de remkabels geïntegreerd door het stuur worden geleid. Samen met de Syncros Foil aero 1.5 stuurpen gaan de remkabels superstrak geïntegreerd door en onder de stuurpen het frame in. Het Syncros Creston 1.0 aero stuur heeft tot het midden hetzelfde ontwerp als het geïntegreerde Syncros Creston IC SL aero stuur. Dit stuur met geïntegreerde stuurpen zorgt voor 6 van de 16 Watt voordeel ten opzichte van de vorige Foil. Als je weet dat de Syncros Creston IC SL aero ook extra comfort aan de voorkant toevoegt, dan is dit geweldige stuur de upgrade nog wel waard. Hoge carbon wielen In een racefiets als de Scott Foil RC 10 mogen hoge wielen natuurlijk niet ontbreken. De Syncros Capital 1.0 50 wielset heeft een aerodynamisch geoptimaliseerde carbon velg die 50 mm hoog is. Deze wielen worden aangedreven door een 6-pallen body en kunnen door de straight pull spaken tegen een stootje. De 21 mm brede velg zorgt voor een aerodynamische aansluiting met de band. Tubeless ready geeft de optie om met lage druk zonder extra risico op lekke banden meer comfort uit de Scott Foil RC 10 te halen. De Shimano Ultegra DI2 12-speed op de Scott Foil RC 10 De Scott Foil RC 10 is een racefiets waar vaak hard op geracet wordt. Een betrouwbare groep die altijd schakelt is dan geen overbodige luxe. De Shimano Ultegra 12-speed is uiterst geschikt om jezelf tot het uiterste te drijven. Supersnel en precies schakelen is het handelsmerk van deze draadloos werkende groep. Naast schakelen zijn ook de hydraulische schijfremmen van een heel hoog niveau. De Scott Foil RC 10 is ook voorzien van de nieuwe Shimano RT-CL800 Ultegra remschijven om de schijfremmen nog verder te verbeteren en vooral stiller te maken. Een 52-36 op het Ultegra crankstel en een 11-30 12-speed cassette kan de gemiddelde en de topsnelheid de hoogte in. Ga voor deze aero racefiets en maak daarmee snelle kilometers Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw en maak een proefrit op de Scott Foil RC 10 aero racefiets. Weet je al zeker dat je de fiets wilt hebben? Bestel dan deze fiets in onze webshop, zodat wij de fiets rijklaar kunnen maken. Op naar snelle fietskilometers!

 5.999,-

Wilier Filante SL
De Wilier Filate SL met geweldige Wilier rijeigenschappen Een belangrijk gegeven is dat de meest kenmerkende eigenschap van Wilier racefietsen niet verloren gaat. De rijeigenschappen van Wilier zijn geliefd en geroemd door een unieke geometrie, zitbuishoeken en wielbasis. Dit gecombineerd met meer dan voldoende stijfheid op de juiste plaatsen geeft ook deze Wilier Filante SL vooral snelheid gecombineerd met stabiliteit, vertrouwen in de bochten en comfort. Aerodynamische eigenschappen die geëtaleerd wordt op het hoogste niveau De Wilier Filante SL heeft dezelfde supersnelle buisvormen volgens de aerodynamische NACA druppelvorm ontwerpen uit de luchtvaart. Daarnaast staan de voor en achtervork van de Filante SL verder van de wielen af om turbulentie te verminderen. Niet alleen verderaf maar ook perfect in lijn om zo min mogelijk wind te beroeren. Deze druppelvormen zijn volgens de kamn tail theorie op een specifiek punt afgesneden zonder verlies van aerodynamica. De hoekige uiteinden van de framebuizen zijn afgerond om de Filante SL voordeel te geven bij verschillende richtingen van de wind. Een beetje meer gewicht voor de Wilier Filante SL Een ander voordeel van het inkorten van de aerodynamische druppelvorm is gewicht. Minder materiaal zorgt voor minder gewicht en dat is belangrijk voor de allround parcoursen tegenwoordig. Dan komen we ook aan bij het enige verschil in het frame tussen de Wilier Filante SL en de SLR, een schamele 150 gram voor in totaal een 1020 gram. Door een simpeler lamineer patroon van het carbon en een carbon soort die minder stijf is zit er wel een tikkeltje meer comfort in de Filante SL. Prijsbewuste afmontage voor een betere prijs/kwaliteit Het grote verschil met de Filante SLR zit hem in de afmontage. De zadelpen is het enige onderdeel dat van de SLR komt. Voor de rest zitten er op de Wilier Filante SL onderdelen de technisch net wat simpeler zijn voor een betere prijs/kwaliteit. Geen carbon stuur geïntegreerd met de stuurpen maar wel geïntegreerde kabelgeleiding onder de Stemma S stuurpen het balhoofd in. Ook zijn de nieuwe Wilier NDR50 een stukje zwaarder maar nog steeds voorzien van de lichtlopende en duurzame Miche naven. In de Filante SL zitten standaard ook geen speed release steekassen, deze moeten helemaal uitgedraaid worden voor een wielwissel. Ook geen high-end banden en een goed mid-level zadel. Verschillende groepsets mogelijk Zoals we van Wilier gewend zijn is ook deze Wilier Filante SL met verschillende groepsets te bestellen. Net als bij de SLR zijn de Ultegra Di2 en de Sram Force AXS D2 mogelijk. Voor de betere prijskwaliteit zijn er ook Sram Rival AXS en Shimano 105Di2 mogelijk. Al de groepen hebben een groot bereik om allerlei parcoursen mee aan te vallen. Makkelijk is dat bij bestelling van Wilier er bepaalde voorkeuren van stuurbreedte, stuurpen en cranklengte meteen opgegeven kunnen worden Schitterende designs Ook een echte Wilier feature zijn de schitterende designs, deze Wilier Filante SL komt in drie glossy kleuren. Zwart met antraciet accenten, dieprood met zwart en zilver met zwart zorgen dat iedereen met een schitterende Filante naar huis kan

 4.599,-